2020-02-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var som sjutton!
Mycket möjligt, då vi fick tips om honom tidigare.

Men jag vill vet hur du fick upp CÖ?

Jag fick ett PM. Jag kollade givetvis innan så att bilden stämde.
Någon i tråden skriver att det inte är E*mir men jag ville mest poängtera att dessa två är vänner vilket blir konstigt sammanträffande. Men kan såklart vara någon annan
Citera
2020-02-05, 19:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej jag fick hjälp! Så jag har bara vidarebefordrat infon! Men det borde vara C*hristoffer Ö och E*mir K som är de anhållna. Vild gissning på nr 2

CÖ skriver i sitt inlägg 8712-19 att han har en R. Ö*man. Är det en slump med samma efternamn? Ingen av de som är skrivna med CÖ heter RÖ.
Citera
2020-02-05, 19:14
Medlem
Stilichios avatar
Så då var namnet på de HÄKTADE och INTE dömda personerna ute.

Man kan ju undra varför tidningarna släpper bild, som en person med rätt spade kan leta rätt på?
Det verkar i min värld som att polisen vill få ut namnen. Hur kan annars journalisterna veta var på Facebook de ska leta?
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-05 kl. 19:19.
Citera
2020-02-05, 19:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Någon i tråden skriver att det inte är E*mir men jag ville mest poängtera att dessa två är vänner vilket blir konstigt sammanträffande. Men kan såklart vara någon annan

Inget är säkert, så man ska vara mycket försiktig tills vi får mer kött på benen. Något omaka känns de ju. Men lite underligt sammanträffande.

Nu har jag inte tid att kolla, ska iväg.
Men hur blir det då med den grå bortforslade volvon? Vems är det isf?
Citera
2020-02-05, 19:18
Medlem
Citat:
CÖ skriver i sitt inlägg 8712-19 att han har en R. Ö*man. Är det en slump med samma efternamn? Ingen av de som är skrivna med CÖ heter RÖ.

Hänger inte med i vad du skriver om. R.Ö verkar vara C.Ös bror väl?

Nä E*mir kanske inte alls har med saken att göra.
C.Ö verkar vara bekräftad.
Citera
2020-02-05, 19:21
Medlem
kungenslillapigas avatar
Här försvann östspåret och även tankegångarna att det var romer som låg bakom det bestialiska dubbelmordet. Skönt att det nu sitter två häktade så alla som bor i omgivningen törs sova om natten. Snabbt jobbat av polisen måste jag säga.
Citera
2020-02-05, 19:23
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio

Man kan ju undra varför tidningarna släpper bild, som en person med rätt spade kan leta rätt på?
Det verkar i min värld som att polisen vill få ut namnen. Hur kan annars journalisterna veta var på Facebook de ska leta?

Polisen läcker alltid som ett såll, allt är till salu för pengar.
Citera
2020-02-05, 19:31
Medlem
Citat:
Såg att även Ad*m D*li är med i detta kompisgäng, nämnd tidigare i tråden.
Citera
2020-02-05, 19:34
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tror faktiskt GM fått nys om att det fanns pengar eller andra värdesaker i bostaden?
Sedan kom BO hem under pågående inbrott, varefter allt spårat ur fullständigt?

Många motsägelsefulla omständigheter tyder just på minimal planering!
(min fetning)
Men hur har de tagit sig in om det är ett inbrott? Vad jag förstår så gick ju vännerna och tittade runt och dörren var låst. Kan vännerna ha missat att gå runt huset och kollat om fönster eller källare var uppbrutna t.e.x?
Citera
2020-02-05, 19:35
Medlem
Citat:
Hänger inte med i vad du skriver om. R.Ö verkar vara C.Ös bror väl?

Nä E*mir kanske inte alls har med saken att göra.
C.Ö verkar vara bekräftad.

Har precis pratat med Em*r och han är INTE inblandad i detta. Han är en nära vän och har ingenting med detta att göra.
Citera
2020-02-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumpleaser
Har precis pratat med Em*r och han är INTE inblandad i detta. Han är en nära vän och har ingenting med detta att göra.

Okej! Sorry till E*mir från mig! Bara såg att de var vänner.
Då går vi till nästa...
Citera
2020-02-05, 19:37
Medlem
Citat:
...Eller att man har haft tur...

Ja, kanske. Fast i dagens Svea Rike behövs det nog inte så mycket tur för att inte åka fast. Det är nog det omvända som gäller: bara de med otur åker dit.

Citat:
Kanske.
Men jag tänker att det kanske körs lite automatiskt mot registren när man väl har DNA från brottsplatsen?
Att det är något av prioriterat?

Jo men om de skickat in en massa grejer så tar det ju tid att kolla allt, det kan dröja innan det som har GM-dna testas, även med förtur. Och problemet är ju att ”förturskön” hos nfc är längre än lång.

Citat:

Åter igen: ingen är häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in