2020-02-05, 01:23
Medlem
Tenedors avatar
Jag förstår inte varför Shrewsburys mål blev offside. Shrewsbury spelade nästan bra idag. Målet skulle de haft.

Liverpool var dåliga idag. Att reserverna går vidare trots dåligt spel är imponerande. Cityfansen får leta länge om de vill gnälla på något. Jones gjorde en dålig match, men att se kaptensbindeln på en egen produkt är alltid kul.

Respekt till Shrewsbury under 180 minuter, och respekt till Liverpool som satte rimliga biljettpriser.
Citera
2020-02-05, 03:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
westham supporter blir bannad då han har en thsirt med GSB OUT.

jävlar så löjligt.
Citera
2020-02-05, 09:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag förstår inte varför Shrewsburys mål blev offside. Shrewsbury spelade nästan bra idag. Målet skulle de haft.

Liverpool var dåliga idag. Att reserverna går vidare trots dåligt spel är imponerande. Cityfansen får leta länge om de vill gnälla på något. Jones gjorde en dålig match, men att se kaptensbindeln på en egen produkt är alltid kul.

Respekt till Shrewsbury under 180 minuter, och respekt till Liverpool som satte rimliga biljettpriser.

Undra om Klopp är helt nöjd med avancemanget. Chelsea borta, en vecka före returen mot Atletico i CL. En veckomatch till i en vecka som annars bara hade helgmatch. Istället för 3 matcher på 10 dagar (Watford, Bournemouth, Atletico) får han nu 4 matcher på 10 dagar (Watford, Chelsea, Bournemouth, Atletico).

Beroende på hur första mötet med Atletico går tippar jag att han gärna vilat några av sina stjärnor mot Bournemouth. Nu blir det väl U23 + några seniorer på the Bridge, sen ordinarie lag med någon som vilas mot Bournemouth, och full styrka hemma mot Atletico.

För övrigt: James Milner. Vilken jävla kille. Medan hans lagkamrater och chef passar på att flyga iväg över hela världen för att sippa drinkar i solen, stannar han inte bara hemma i England - han sitter på läktaren och stöttar U23 mot Shrewsbury när han är skadad. Ingen förväntar sig något annat än att han ska dra till Maldiverna han med. Om han mot förmodan stannar i England så förväntas han fullkomligt skita i U23. Men nej, han är där och stöttar, eldar på i sociala medier och hejar. Fint att se.
Citera
2020-02-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nu har jag väl tjatat sönder ämnet men då det är uppe igen kan jag inte hålla mig ändå.

Shrewsbury: 38 matcher denna säsong

Coventry city: 37 matcher denna säsong

Northampton town: 39 matcher denna säsong

Liverpool: 40 matcher denna säsong. Och då är jag snäll och räknar in community shield som en tävlingsmatch. Dessutom aston villa i ligacupen som klopp och spelarna inte var med på heller. (Mer förståeligt då man omöjligt kan spela två matcher på en dag, däremot motsätter jag mig prioriteringen men det är väl historia nu)

Jag orkar inte gå igenom alla lag som spelar omspel ikväll men det är liknande siffror för alla kan man ju tänka sig. Däremot är det bara EN tränare som kommer vägra titta sin motståndare i ögonen och skaka hand. Bara EN tränare som kommer vägra använda sig av sin matchtrupp för att ge shrewsbury en match. Och bara en klubb (tror jag utan att veta biljettpriser) som sänker priserna och ger sin motståndare mindre inkomster för matchen.

Lägg därtill på detta att det bara är EN tränare som värvat spelare för cirka 4-5 miljarder kr dem senaste 4 åren. Det är nog mer än vad dessa klubbar gjort under hela sin existens på 100 år.

Och tjatet om winter break. Samma historia är det för tottenham. Southampton. Newcastle. Som alla får 3-4 dagar mindre break. Trots det befinner sig deras tränare och spelare på plats. Lägg därtill att varken the championship, league one eller league two har några winter breaks alls utan kör på som vanligt. Trots fler ligamatcher. Tydligen bara miljonärerna i premier league som behöver vila.

Alltid knepigt med målvaktstatistik tycker jag. Låter ju såklart inget bra det där men kan vara orättvist om det nu är så att alla målen han släpper in inte är "tagbara". Chelseas försvarsspel är ju överlag inge vidare heller om man ska vara ärlig. Visst han är ingen 79 m pund målvakt. Än. Vet dock inte om de gea var så mycket bättre första tiden än kepa har varit så vore dumt av chelsea att skriva av honom än.

Glöm inte Coutinho som såldes för dyra pengar! Både Alisson och Van Dijk köptes för dessa pengar. Vilka spelare för övrigt har köpts för överdrivet dyra pengar?
Titta inte bara på inköp, se även på spelare som sålts! Som det är nu pratar du bara rakt ut i luften.

Nu tror jag för att använda dina egna ord. Klopp sitter med en iPad och en paraplydrink och njuter av avancemanget i FA-cupen.
Klopp tog ett beslut och var ärlig och vek inte från sitt beslut. Ett beslut som förmodligen var väl förankrat i Liverpools ledning.
Ingen publik behövde känna sig lurad. De visste förutsättningarna, och kunde se matchen om de ville till ett rabatterat pris.
Citera
2020-02-05, 11:36
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor

Dåliga? Det yngsta laget Liverpool har mönstrat i hela sin historia slår ut ett lag i League one som består av vuxna män.
Flera av Liverpoolspelarna hade inte ens fått gå och titta på matchen utan att ha en vuxen med sig.
Snittålder på 19 år och tar sig vidare är ingenting annat än imponerande.
Citera
2020-02-05, 12:48
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lägg därtill på detta att det bara är EN tränare som värvat spelare för cirka 4-5 miljarder kr dem senaste 4 åren. Det är nog mer än vad dessa klubbar gjort under hela sin existens på 100 år.

Vad menar du? Pep har spenderat nästan 2 miljarder mer än Klopp på 1 år mindre och runt 5 gånger mer om man tar med spelarförsäljningar i beräkningarna.
Citera
2020-02-05, 14:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Dåliga? Det yngsta laget Liverpool har mönstrat i hela sin historia slår ut ett lag i League one som består av vuxna män.
Flera av Liverpoolspelarna hade inte ens fått gå och titta på matchen utan att ha en vuxen med sig.

U21-lagen möter ju vuxna män varje år i EFL Trophy så det var ju ingen unik situation dom ställdes inför precis.
Citera
2020-02-05, 14:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
För övrigt: James Milner. Vilken jävla kille. Medan hans lagkamrater och chef passar på att flyga iväg över hela världen för att sippa drinkar i solen, stannar han inte bara hemma i England - han sitter på läktaren och stöttar U23 mot Shrewsbury när han är skadad. Ingen förväntar sig något annat än att han ska dra till Maldiverna han med. Om han mot förmodan stannar i England så förväntas han fullkomligt skita i U23. Men nej, han är där och stöttar, eldar på i sociala medier och hejar. Fint att se.

Nu var ju Milner kvar i Liverpool pga hans rehab, han tränade med junisarna dagen innan och frågade om han kunde få vara i omklädningsrummet, så han tog faktsikt ton i omklädningsrummet, där visar han verkligen vilken spelare han är ! Boring JamesMilner
Citera
2020-02-05, 14:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu var ju Milner kvar i Liverpool pga hans rehab, han tränade med junisarna dagen innan och frågade om han kunde få vara i omklädningsrummet, så han tog faktsikt ton i omklädningsrummet, där visar han verkligen vilken spelare han är ! Boring JamesMilner

Ja alltså, jag förväntar mig inte att Milner tackar nej till solsemester - "skojaru, u23 spelar ju ikväll?!?! Aldrig resa!" utan förstår mer att det passar in i hans övriga planer. Men inte fan är det många spelare som hade gjort det Milner gjorde? De flesta hade skitit i det där och tagit middag med familjen eller kompisarna, orka FA-cup. Inte Milner.
Citera
2020-02-05, 15:23
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Fantastisk människa och underbar spelare. Det är omöjligt att ogilla honom. Sinnessjukt bra värvning. Ganska prisvärd (0 kr), minst sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Jo, självklart ska man vara nöjd som Liverpoolsupporter. Critchley förtjänar nog mest beröm. Däremot tycker jag inte att någon spelare stack ut direkt. Det var en lagseger, vilket är kul att se, men jag hade gärna sett Jones sticka ut lite eller Van den Berg imponera mer än vad han gjort de gånger jag sett honom. Jag kanske kräver för mycket, men det beror bara på att U23-laget kan ännu mer än vad de visade. Framtiden är nästan lika ljus som nutiden.
Citera
2020-02-05, 17:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
U21-lagen möter ju vuxna män varje år i EFL Trophy så det var ju ingen unik situation dom ställdes inför precis.
Brukar U21 lagen slå League 1 lag?
Citera
2020-02-05, 18:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Glöm inte Coutinho som såldes för dyra pengar! Både Alisson och Van Dijk köptes för dessa pengar. Vilka spelare för övrigt har köpts för överdrivet dyra pengar?
Titta inte bara på inköp, se även på spelare som sålts! Som det är nu pratar du bara rakt ut i luften.

Nu tror jag för att använda dina egna ord. Klopp sitter med en iPad och en paraplydrink och njuter av avancemanget i FA-cupen.
Klopp tog ett beslut och var ärlig och vek inte från sitt beslut. Ett beslut som förmodligen var väl förankrat i Liverpools ledning.
Ingen publik behövde känna sig lurad. De visste förutsättningarna, och kunde se matchen om de ville till ett rabatterat pris.
Ska inte tjata vidare om detta men som jag skrivit tidigare tycker jag net spend är ganska ointressant i sammanhanget. Förutom coutinho är det mest floppar som man avlastat för sjuka priser. Solanke. Ibe. Benteke. Sakho. Med flera. Spelare klopp inte ville ha. Inte klopps förtjänst. 4 miljarder är mycket pengar. Mer än typ 16 av lagen i premier league. Inget snack om att klopp gjort det ruskigt bra. Motsätter mig bara att han skulle gjort "vin av vatten" eller gjort det lika bra som fergie gjorde med united när han tog dem till toppen. 2 titlar på 4-5 år med 4-5 miljarder spenderade är inte och göra vin av vatten enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Vad menar du? Pep har spenderat nästan 2 miljarder mer än Klopp på 1 år mindre och runt 5 gånger mer om man tar med spelarförsäljningar i beräkningarna.
Fast nu pratade jag inte rent allmänt utan inlägget var riktat med fokus på fa cup omspelet. Lagen jag jämför med är dem som likt liverpool spelade omspel. Lag vars tränare valde och skaka hand ,med sin motståndare igår, och även ikväll. Lag som inte är i närheten av dem summorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in