2020-02-05, 13:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Härligt. Friskförklarade ökat snabbt nu.
Kan vi lita på dom siffrorna?
Citera
2020-02-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
men så länge man själv slipper åka i bussar, resa mellan länder, vara i stora folksamlingar, sitta i en lokal, med 20-30 andra, använda allmäntoalett...då är det väldigt lätt och säga "ingen fara, sk-tsnack inget händer osv. eller hur?!
Precis så är det, alla bevakar bara sina intressen som de tror ger den bästa chansen att överleva. Sedan vill dom att andra skall köpa deras snack för att bekräfta att de har rätt i sin överlevnadsstrategi. Såna är vi människor skapade, programmerade, inga undantag!

Själv bor jag mitt i anstormning av kineser i Thailand och är naturligtvis försiktig vart jag går, äter och står. Det blev ingen Elvis gala i går kväll och heller inga salladsbarer eller färskt bröd som thai går och klämmer på.

Andra blir galna och förnekar allt med sprit som bedövningsmedicin eller avancerad sifferlek så att känslorna kommer i bakgrunden. En fot i vardera är nog bra i dessa tider som är öppna för överraskningar från både händelser med gott folk och regeringar. Och om regeringar är folk kan passa in i en annan tråd. Folk men inte gott folk kanske.

Lyckades inte med att övertyga mina vänner att ställa in resan men de fick i allafall med sig handsprit och skyddshandskar till resan och en billig mask som hjälper mot näspet och påminnelse om läget. Ögongnugg efter tupplurar är en annan ovana och inkörsport för vårt kära virus på rymmen.
Citera
2020-02-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Stackarn verkar tro på marknadens "osynliga hand" ... Givetvis kan man via finansiella institut, centralbanker etc påverka marknaderna hur man känner för det.
osynlig hand? vad menar du, Kina är ju helt öppen med att manipulera marknaden, ditt inlägg är det konstigaste inlägget i hela tråden och det säger inte lite.
Citera
2020-02-05, 13:59
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Kan vi lita på dom siffrorna?

Här vore det passande med den klassiska Svampbob-memen där han är alldeles vimmelkantig.
Citera
2020-02-05, 14:00
Medlem
Citat:
En nyfödd bebis i Kina har bekräftats smittad av coronaviruset, bara 30 timmar efter födseln. Bebisen är därmed den yngsta att bli smittad med viruset.
Bebisens mamma hade testats och bekräftats vara smittad med viruset kort innan dess att hon födde barnet, rapporterar nyhetsbyrån AFP.
Gravida kvinnor som är smittade med coronaviruset kan alltså föra vidare smittan till sitt ofödda barn, säger läkare på Wuhans barnsjukhus, enligt kinesisk statliga media som nyhetsbyrån Reuters refererar till.

En liten update.
Det står också att 80% av de som dött varit över 60 år gamla
Citera
2020-02-05, 14:01
Medlem
Tencent kan av misstag ha släppt de verkliga siffrorna kring dödssiffror, enligt Taiwan News.

https://twitter.com/TaiwanNews886/status/1225011679592771589

Confirmed cases: 154023
Suspected cases: 79808
Recovered patients: 269
Fatalities: 24589

Kvoten 269 återställda vs 24589 döda är vad man ska vara orolig för isf.
Citera
2020-02-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Extremt intressant artikel som visar på att de officiella siffrorna inte är korrekta. Varken när det gäller smittade eller döda.

https://edition.cnn.com/2020/02/05/asia/xi-jinping-china-wuhan-virus-intl-hnk/index.html

En annan intressant artikel. Presidenten håller sig undan. När läget blir bättre dyker han upp och tar åt sig äran. Annars finns det gott om syndabockar att skylla på.
Citera
2020-02-05, 14:04
Medlem
när siffror har ett större värde än m-nskligheten, då har det ta mig t-san gått för långt!
Citera
2020-02-05, 14:05
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
när siffror har ett större värde än m-nskligheten, då har det ta mig t-san gått för långt!

Har du ont om ä och u?
Citera
2020-02-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Har du ont om ä och u?
sparar på dom
Citera
2020-02-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Tencent kan av misstag ha släppt de verkliga siffrorna kring dödssiffror, enligt Taiwan News.

https://twitter.com/TaiwanNews886/status/1225011679592771589

Confirmed cases: 154023
Suspected cases: 79808
Recovered patients: 269
Fatalities: 24589

Kvoten 269 återställda vs 24589 döda är vad man ska vara orolig för isf.

Om detta stämmer, borde vi inte sett en annan utveckling i övriga världen? Eller är det för tidigt? Ärlig fråga
Citera
2020-02-05, 14:07
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nej, jag har inte lagt de här orden i din mun.

Öhhh. Ja, det vet vi att det är skillnad, iom en som klarar sig behöver isoleras efter, det behöver inte en död.
Och det är ju bara ytterligare en sak som gör det så vanskligt att räkna som ni gör.

Om det var lika tider så vore ju förhållandet någorlunda stabilt.
Nämndes det inte i nån presskonferens vilka snittvårdtider och dötider det var på olika håll i Kina dessutom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in