Citat:
Vad är det du inte tror att "ursvenskar" kan göra? Begå fruktansvärda våldsdåd mot icke-kriminella människor i deras hem eller på öppen plats?
Dubbelmordet i Mantorp (Edwin), dubbelmordet i Råbosjön (Simon), våldtäktsmordet i Fagersta (Johan plus en 14-åring), Ölandsmorden (Pierre), Ulricehamnsmordet i joggingspåret (Ludvig) osv osv osv jättelångt tillbaka i tiden.
Man får och kan tycka att det är förjävligt även om gärningspersonerna råkar tillhöra den egna befolkningsstammen eller motsvarande.
Dubbelmordet i Mantorp (Edwin), dubbelmordet i Råbosjön (Simon), våldtäktsmordet i Fagersta (Johan plus en 14-åring), Ölandsmorden (Pierre), Ulricehamnsmordet i joggingspåret (Ludvig) osv osv osv jättelångt tillbaka i tiden.
Man får och kan tycka att det är förjävligt även om gärningspersonerna råkar tillhöra den egna befolkningsstammen eller motsvarande.
Nä, i det här läget har det ingen som helst betydelse varifrån dessa personer härstammar.
Jag tror att spåret med parets bil i Norrtälje, cyklarna och att det verkade vara flera gärningsmän kan leda i öststatspåret.
Men nu ser bilden annorlunda ut och koppling till ursprung verkar ju ha noll värde.
Nu visar det sig att personerna bor i Vallentuna och då blir kopplingen intressant hur de fått intresse för paret.
Det som kanske visar sig nu är ju att de förmodligen har haft god kännedom om området, och att de kanske fått vittring på pengarna genom att de bor där. De har listat ut hur de kan komma till och från parets bostad som ligger lite avsides, utan att bli upptäckta.
Men med denna "okriminella" historik, är jag väl åter till min ursprungliga teori; att det inte är personer som har varit superproffsiga. De har lämnat spår. Flera spår.
Allt från cyklar, bil, och kanske man nu även kan koppla något vapen till dom?
Jag minns att man hade funnit något tekniskt bevis (minne inte var jag såg det) och min tanke är nu att de har DNA som är bindande, och att de nu kommer att få svar snart om det blir en matchning.
DNA från brottsplats, bil och cyklar.