2020-02-05, 08:43
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så kan du visa mig var han har utalat om det? Nej han visste väl hur det uppkommer, men han lyckats inte tillverka det själv på putsad vägg. Han kunde tex inte förstå hur det uppkommer i teglet, vilket är rik på Fe3 joner. Fe3 joner är det som gör teglet rött.

Varför det inte fanns i gaskkammarna är konsterat. Det för det har hög fuktighet där tvärtom vad det var i avlusningkammarna. HCN är känslig för vatten, tegelväggarna var indränkta i vatten.

PPM värdet och exponeringen av det är en jäkla stor skillnad från ca 1000- 1500 (gaskammarna) till 28 000 PPM (avlusningkammarna) från 30 minuter till 28 timmar.

Sedan löss utandas ej koldioxid som hämnar bildandet av pressuanblue. Att då ha 2000 personer som utandas koldioxid och som blandas med HCN är en jäkla skillnad.

Germar Rudolf som påstår det är en bra miljö för bilda pressuanblue lyckas ej tillverka det i den miljön. Han ej lyckas bevisa de använde just den putsen som han påstår. För mig som har tittar på väggarna kan ej se att de har blivit putsade.

Så du får visa var det står att professorn har uteslutet det ha ha ha. Så det verka stämma dåligt med det du säger.

En ny osammanhängande essä fylld av faktafel för att blanda bort korten. Vad gäller koncentration av cyanväte som krävs för att avliva människor visavi löss så är det fantasier du för fram. Men det behövs ju förstås för att förklara bort varför ingen prussian blue återfunnits i de påstådda gaskamrarna för människor.
Citera
2020-02-05, 08:49
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jesus är en myt?
Du är alltså helt ovetandes om vikten av ca-antalet 6 miljoner judar?
Allt är profeterat sedan tusentals år.
Är man så intresserad av förintelsen att man ids hänga på detta forum bör man kanske sätta sig in i vad siffran betyder för judenheten, kristenheten och Israels tillkomst.
Profeterat? Du hänvisar till bibeln gissar jag.
Du får gärna förklara sambandet.
Jesus är enligt mig en man som utvecklats till en kraftigt överdriven myt som har lett till en religion som saknar motstycke till att leda till förtryck, förföljelse, kolonialism, kristendomens överlägsenhet på bekostnad av andra och död. Listan är lång.
Men att hänvisa till att det är ”skrivet” att judar ska straffas mm pga en 2000 år gammal myt säger mycket om vit makt ideologin...
Citera
2020-02-05, 08:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Detta är intressant!! Det har kommit upp många gånger...

Enligt visa förnekare, så är siffran 6 miljoner helig. Att 6 miljoner judar måste dö för de skulle kunna få sitt land tillbaks. Att det finns en spådom i deras bok (talmud)

När man efterfågar den spådomen, kan de ej hitta den. Efter ett tag nämner de Leviticus 25:10
Men googlar man det, så handlar det om hur man ska fira sin fasta.... https://theisraelbible.com/bible/leviticus/chapter-25/verse-10

Hur de ska få att 6 miljoner måste dö innan de ska få sitt land, det är mig en gåta.

Sedan bruka det komma upp att 6 miljoner nämns x antal gånger i böcker o tidningar innan krigets slut. Men det konstiga är 4 miljoner nämns fler gånger, nästan dubbelt så många gånger.

Det bruka komma upp att siffran 6 är helig, men det är ett typ av oturstal. Däremot är siffran 7 helig.
Jag svarar dig bara en gång, då jag noterat ditt beteende i ett flertal trådar och faktiskt undrar om du inte är någon sorts bot.

Det är uppenbart att du fattar noll om profetian. Det är inte talet i sig som är intressant, utan andel av det totala antalet då levande judar. Trots att du saknar grundläggande förståelse kring ämnet bibliska profetior svarar du på mitt inlägg. Har du någon form av diagnos med tvångsbeteenden, eller får du betalt av någon?
Citera
2020-02-05, 09:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Profeterat? Du hänvisar till bibeln gissar jag.
Du får gärna förklara sambandet.
Jesus är enligt mig en man som utvecklats till en kraftigt överdriven myt som har lett till en religion som saknar motstycke till att leda till förtryck, förföljelse, kolonialism, kristendomens överlägsenhet på bekostnad av andra och död. Listan är lång.
Men att hänvisa till att det är ”skrivet” att judar ska straffas mm pga en 2000 år gammal myt säger mycket om vit makt ideologin...
Det var mycket fördomar du har, ser jag.
Profetian lyfts ofta fram av kristna, men då av dem som kallas kristna sionister, inte av någon vit makt.

Straff, nej.
Gud skulle låta en tredjedel brännas upp i eld, vilket inte är bokstavligt utan betyder att dessa skulle dö i krig. Och efter detta skulle Gud samla resten och låta dem komma tillbaka till Israel.

Man kan bli trångsynt av att hänga för mycket på FB
Citera
2020-02-05, 09:27
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Det var mycket fördomar du har, ser jag.
Profetian lyfts ofta fram av kristna, men då av dem som kallas kristna sionister, inte av någon vit makt.

Straff, nej.
Gud skulle låta en tredjedel brännas upp i eld, vilket inte är bokstavligt utan betyder att dessa skulle dö i krig. Och efter detta skulle Gud samla resten och låta dem komma tillbaka till Israel.

Man kan bli trångsynt av att hänga för mycket på FB
Well I rest my case. Kristna sionister, jag har nog inte så mycket att diskutera när det gäller den saken. Som att diskutera evolution typ.

Men rent teoretiskt har ju allt med förintelsen haft att göra med kristna profetior. Dvs viljan av extremt kristna krafter att uppfylla dessa. Vilket då tar fokus från den judiska komplotten som annars dryftas
Citera
2020-02-05, 09:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Well I rest my case. Kristna sionister, jag har nog inte så mycket att diskutera när det gäller den saken. Som att diskutera evolution typ.

Men rent teoretiskt har ju allt med förintelsen haft att göra med kristna profetior. Dvs viljan av extremt kristna krafter att uppfylla dessa. Vilket då tar fokus från den judiska komplotten som annars dryftas
Som jag ser det finns tre alternativ (rätta mig om du kan finna fler):
1. Judar/kristna har sett till att uppfylla profetian.
2. Slumpen (vilka är oddsen???)
3. Gud uppfyllde sitt löfte.

Edit:
Profetiorna om detta finns i Gamla Testamentet, och gäller alltså som helig skrift för både judar och kristna.
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-05 kl. 09:47.
Citera
2020-02-05, 10:26
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
En ny osammanhängande essä fylld av faktafel för att blanda bort korten. Vad gäller koncentration av cyanväte som krävs för att avliva människor visavi löss så är det fantasier du för fram. Men det behövs ju förstås för att förklara bort varför ingen prussian blue återfunnits i de påstådda gaskamrarna för människor.

De fantasierna klarar sig alltså ändå i domstolar där t ex Leucher inte ens tillåts vittna som expert, eftersom han bara hittade på att han var det. Öht låg tilltro till vetenskap. Om koncentrationer för löss/människor var påhitt skulle varje universitet i världen lätt kunna påpeka det. Men det är öronbedövande tyst (förutom från en väldigt liten skara av samma människor som envist uthärdar). Även om det var påhitt (vilket det inte är alltså) skulle rutiner kunna förklara det. Kläder kanske kan få ligga kvar oventilerart. Varför ha bråttom där?
Citera
2020-02-05, 10:28
Medlem
Citat:
Detta är intressant!! Det har kommit upp många gånger...

Enligt visa förnekare, så är siffran 6 miljoner helig. Att 6 miljoner judar måste dö för de skulle kunna få sitt land tillbaks. Att det finns en spådom i deras bok (talmud)

När man efterfågar den spådomen, kan de ej hitta den. Efter ett tag nämner de Leviticus 25:10
Men googlar man det, så handlar det om hur man ska fira sin fasta.... https://theisraelbible.com/bible/leviticus/chapter-25/verse-10

Hur de ska få att 6 miljoner måste dö innan de ska få sitt land, det är mig en gåta.

Sedan bruka det komma upp att 6 miljoner nämns x antal gånger i böcker o tidningar innan krigets slut. Men det konstiga är 4 miljoner nämns fler gånger, nästan dubbelt så många gånger.

Det bruka komma upp att siffran 6 är helig, men det är ett typ av oturstal. Däremot är siffran 7 helig.

Som jag förstår kommer siffran 6 miljoner av att det antogs bo 6 miljoner judar i de delar av östra Europa och de var särskilt angripna i dåtidens Ryssland, särskilt det Polen som man tagit över. Tidningsartiklarna verkar vara från den tiden. Den officiella beräkningen från 1897 sa att det fanns 5,2 miljoner judar i ryska riket, de flesta i Polen.
https://www.jewishvirtuallibrary.org/russia-virtual-jewish-history-tour#3

Några årtionden senare lär de vara närmare 6 miljoner.

Har du någon källa till att siffran 4 miljoner nämns dubbelt så ofta?
Citera
2020-02-05, 10:29
Medlem
LadySwedens avatar
Om vi antar att alternativ 1 är det riktiga, så finns det mäktiga krafter som kämpar för att just förhållandet 1/3 ska föebliva rörande antal mördade judar.

Antar vi att alternativ 3 är det riktiga, så finns fortfarande många som lägger stor vikt vid antalet.

Dessutom finns vid samtliga alternativ folk som behöver decimera antal döda för att deras tolkningar av GT ska fungera.

Oavsett får antal döda stor religiös betydelse. Ska man diskutera gasningarna och dylikt bör man först ha förstått det.
Citera
2020-02-05, 11:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Sambandet är förstås att om siffran 6 miljoner döda judar stämmer, så finns Gud. Den sortens precision är inte slumpmässig eller gjord av människor.
Som troende kristen har jag inga problem med det antalet, men det förvånar mig att sekulära svenskar med bibelförrakt så frenetiskt försvarar detta utan att begripa något av vad de försvarar.
Citera
2020-02-05, 12:41
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Sambandet är förstås att om siffran 6 miljoner döda judar stämmer, så finns Gud. Den sortens precision är inte slumpmässig eller gjord av människor.
Som troende kristen har jag inga problem med det antalet, men det förvånar mig att sekulära svenskar med bibelförrakt så frenetiskt försvarar detta utan att begripa något av vad de försvarar.

Jag tror inte just siffran 6 är det viktiga för oss icketroende. Det var dock intressant att höra vad den har för betydelse för judar. Jag försvarar den bästa uppskattningen moderna historiker ger. Den kommer aldrig bli exakt. Men den kommer vara närmare 6 miljoner än revisionisternas 300.000 trots att den är långt ifrån siffrorna från den sovjetiska propagandan.
Citera
2020-02-05, 13:05
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Om vi antar att alternativ 1 är det riktiga, så finns det mäktiga krafter som kämpar för att just förhållandet 1/3 ska föebliva rörande antal mördade judar.

Antar vi att alternativ 3 är det riktiga, så finns fortfarande många som lägger stor vikt vid antalet.

Dessutom finns vid samtliga alternativ folk som behöver decimera antal döda för att deras tolkningar av GT ska fungera.

Oavsett får antal döda stor religiös betydelse. Ska man diskutera gasningarna och dylikt bör man först ha förstått det.
För en sekulariserad nutidsmänniska kan det kanske vara svårt att förstå vilken betydelse dessa rader i Nya testamentet har haft genom historien men det blir mer gripbart om vi betänker att den kristna teologin utgjort grunden för lagstiftningen i Europa under hela medeltiden och ända in i modern tid. Nya testamentet var utgångspunkt för den gemensamma lagen i Romerska riket och i Tysk-romerska riket. De ord som Jesus Kristus, Guds egen inkarnation, uttalar om judarna betraktades som absolut lag.

”I och med att judarna i Nya testamentet utpekas som Jesus mördare upphävs det heliga förbundet mellan Gud och judarna. Då judarna förnekar Jesus som Guds son och kräver hans avrättning kastas alla judar ur den heliga kosmologin och räknas av de kristna inte som Guds utvalda folk. De utpekas nu som helt statslösa och utan samma rättigheter som de kristna.”

https://fritanke.se/fran-jesus-till-hitler/
Här fanns en hel del intressant input ang koppling till kristendom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in