Citat:
Ursprungligen postat av
Rudel-Stuka-Ace
Exakt! Där har du helt rätt. När jag såg bilder på en riktig gaskammare där dödsdömda fångar avrättats och jämförde det mot "gaskammrarna" med trädörrar i Auschwitz så blev jag chockad. Obegripligt någon kan tro på dessa gasningar i Auschwitz.
Något jag aldrig fått svar på är hur det obeväpnade sonderkommando i Auschwitz kunde få in upp till 4000 judar på en gång i en trång "gaskammare" med endast en dörr (gjord av trä). Trängde judarna ihop sig frivilligt som sillar för att gasas till döds? Nej, naturligtvis inte.
Slog man judarna medvetslösa eller drogade ner dem och bar in dem i "gaskammrarna"? Svar nej.
Var samtliga judar bundna och bars in i "gaskammrarna"? Svar nej.
Myten om att de trodde de skulle duscha är omöjlig då man står inte packad som sillar när man duschar. Detta sätt att lura judarna att de skulle duscha hade kanske fungerat en vecka. Sedan hade alla ryktesvägen vetat om den bluffen.
Så vi skall alltså tro att under flera år så gick tusentals judar i princip frivilligt in i trånga gaskammare, ställde sig där och lät sig gasas till döds?
Då "gaskammrarna" hade endast en ingång och dörren var av trä. Vad händer när tusentals panikslagna personer pressar sig mot denna dörr?
Jag önskar svar på denna viktiga fråga. Hur kunde en trädörr stå emot tusentals panikslagna judar som pressar sig mot den för att undvika dödlig gas????
4000 låter överdrivet, Höss sa 1200 vilket också låter mkt såklart. Men tänk hur lätt en stor massa kan packas ihop på små ytor. Om det sedan står män i uniform med maskingevär riktat mot dig "duschar" du nog mer än gärna...
Sedan så är det nog svårt ryktesvägen, ingen gasad jude skulle ju kunna skvallra...
Och de som anlände varje gång med tåg, vem skulle berätta för dom...