2020-02-04, 18:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Sova i en plastpåse?!?! Är det vad som hänt E tro? Lagts i en plastpåse och sen kvävts där inne?!
Men fy, är det sant så låter det ju faktiskt som en ganska utstuderad form av barnmisshandel. Där föräldern faktiskt väljer att göra bestraffningen av barnet förnedrande.
Citera
2020-02-04, 18:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Hann du läsa kommentaren strax ovanför ditt inlägg om att det äldre barnet fått sova i en plastpåse?! Ibland syns inte ondskan. Det hemska med våldsamma män är ju oftast att de utåt sett är som du och jag - helt vanliga karlar som inte gör en fluga förnär - medan de uppvisar en helt annan sida mot de som står dem nära.

Håller med dig. Det är väldigt vanligt att dessa personer framstår som väldigt trevliga killar utåt. Ofta utåtriktade personer med många vänner som inte alls märkt något av den här sidan. Sjukt nog.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej, att pappan som kastade ner sin dotter sa att dem skulle hoppa ihop känner jag inte igen, däremot säger han själv efteråt att han tänkte också hoppa själv. Aldrig i livet att den fegisen hade tänkt ta sitt eget ynkliga liv!
En stor jävla bebis som blev avis på barnet, för att mamman ägnade mer tid åt flickan än honom!

I detta fall tycks ingen av dem två varit trevliga föräldrar, de var helt säkert ute efter de pengar de skulle få då de fick vårdnaden om flickan, för varför skulle de annars valt att få hem henne, de ville ju fortsätta att knarka?
De hade noll empati för flickans bästa! Äckliga jävlar dessa två, blir så arg!
Och vidriga kammarrätt och de idiotiska anhöriga/vänner som vittnade till dessa knarkarföräldrars fördel!
De har blod på sina händer!

I rättegångspodden får man höra mamman berätta. Han sa att dom alla tre skulle hoppa tillsammans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Självklart behöver man inte vara en perfekt människa för att vara en helt okey förälder. Men när en person har två barn med LVU och ett känt missbruk i bagaget tycker jag det varit sunt om Kammarrätten tagit sig några extra minuter till reflektion.

För själv hittar jag massor att anmärka på i den information som kom kammarrätten till känna.
Varför ifrågasätter inte kammarrätten att R inte förstår varför E föddes med abstinens. Varför ifrågasätter inte kammarrätten att R säger att polisen måste ljuga om att hon hade fentanylplåster vid ett gripande 2016.
Kammarrätten skriver oxå, som du säger att broderns hvb inte har något negativt att säga om hennes föräldrar roll, men jag som du läste ju att socialen inte sa det. Kammarrätten skriver oxå att R har ett jobb, dock oklart var. Om man har ett hobb kan man väll uppge en arbetsgivare.
Om det är oklart för någon var den jobbar, så kanske den inte jobbar där.? Om jag suttit i kammarrätten hade jag kanske inte tyckt att om personen jobbade eller var arbetslös var ovidkommande för föräldrar förmågan. Men jag hade reagerat. på att någon inte visste var den jobbade.
Att föräldrarna inte har uppnått målen i den vårdplan socialtjänsten uppfyllt tycker jag oxå kammarrätten tagit väldigt lätt på.
Samt detta konstiga bruk an substition preparat. Att ett sådan bruk betyder att man mycket troligt har ett opiat missbruk, och att opiat beroende är väldigt svårt att bryta. Om föräldrarna varit inskrivna i ett program och varit öppna med sin substitions behandling, behöver den i sig självklart inte påverka föräldrar förmågan. Men när den flytten i väg och blir oklar, så borde kammarrätten annat oråd.

Angående ekonomin så var det ju i detta fall kommunen som förespråkade den höga kostnaden en uppväxt placering innebär. Kammarrätten har inga ekonomiska kostnader av den.

Det är inte Norrköpings politiker som sitter i kammarrätten. I detta fall borde väl nämdemännen varit från Jönköping. Kammarrätten bryr sig nog inte heller om ekonomi. Det är i så fall de lokala socialkontoren som vill spara. I detta fall var det ju som sagt inte så.

Ja i så fall skulle ju detta barn vara född 2019,det vill säga efter kammarrättens beslut.

Tack, du är har världens bästa länkar.

Jag håller med om att det är mycket anmärkningsvärt att hon lämnar BB utan sitt barn. Synd att inte en sådan sak oxå kom till kammarrättens kännedom.

Vill tacka er alla här på flaschback som hittar allt material så man kan läsa om vad som hänt! Tack
Citera
2020-02-04, 18:05
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Men fy, är det sant så låter det ju faktiskt som en ganska utstuderad form av barnmisshandel. Där föräldern faktiskt väljer att göra bestraffningen av barnet förnedrande.

Låter som en personlighetsstörd individ.
Citera
2020-02-04, 18:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Ny på Flashback och inget troll!
Har läst allt och alla trådar, har läst allt!
För mig så är det hela så märkligt och konstigt!
Stackars lilla Esm*ralda (e) som inte gjort något för att förlora sitt liv, man väljer tyvärr inte sina föräldrar. Kan bara säga att rättssystemet här är helt galet. Hon borde aldrig placerats tillbaks i hemmet och det känns bra att de ska göra en ordentlig utredning om hur detta fall hanterats.
Förvaltningsrätten - Oh my good, alltså hur har de tänkt? Har de tänkt över huvud taget?
Jag håller med er alla här och jag är så fruktansvärt förvånad över vad som hänt.

Nu vet jag vem misstänkte P är dock så känner jag inte R, men jag är så förvånad/chockad att P sitter häktad för detta (vad som nu hänt).

Jag har känt P sedan tonåren, jag har aldrig sett något våldsamt beteende hos honom och när man läser alla dessa domar och förundersökningar mm så kommer det som en chock! Va i hel*ete har hänt?
Vet inte om jag bara är blind och godtrogen men det här är galet! Det är inte den P som jag känt i alla dessa år!
För mig så är P*trick "P*tte" Lingm*n (Pett*rsson) *=a, u, a och e en jäkligt duktig kock, har alltid varit trevlig och bra mot de i min krets. Vet att han tog jäkligt hårt och tungt när de förlorade första barnet. P gick in i väggen totalt.
Men det här med vapen, hemfridsbrott, narkotika, våld mot tjänsteman och allt annat skit har jag aldrig haft en aning om!
Är övertygad om att fler känner och reagerar som jag på detta.

Det som har hänt är helt oförståeligt och galet!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är en olycka av något slag, är det droger som förvarats i hemmet som E kan fått i sig, R fick panik och ringde P som i sin tur ringde en nära anhörig som i sin tur kontaktade polis?
Hur kan man vilja skada ett barn medvetet? Oavsett vad P har gjort tidigare så tror jag inte han skulle vara kapabel till att skada ett barn medvetet. Kan inte yttra mig om R för henne känner jag inte!

Det hela är så tragiskt!

Hans sämre sidor kanske kommer fram när han har tagit "preparat".
Citera
2020-02-04, 18:12
Medlem
Citat:
Bild på ett gäng som sitter på uteserveringen? Kvinna långt blont hår med svart klädsel?

Nej inte hon. Finns ingen bild på RG där
Citera
2020-02-04, 18:12
Medlem
Citat:
Bild på ett gäng som sitter på uteserveringen? Kvinna långt blont hår med svart klädsel?

Det är INTE R*ebecka på den bilden.
Citera
2020-02-04, 18:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej, att pappan som kastade ner sin dotter sa att dem skulle hoppa ihop känner jag inte igen, däremot säger han själv efteråt att han tänkte också hoppa själv. Aldrig i livet att den fegisen hade tänkt ta sitt eget ynkliga liv!
En stor jävla bebis som blev avis på barnet, för att mamman ägnade mer tid åt flickan än honom!

I detta fall tycks ingen av dem två varit trevliga föräldrar, de var helt säkert ute efter de pengar de skulle få då de fick vårdnaden om flickan, för varför skulle de annars valt att få hem henne, de ville ju fortsätta att knarka?
De hade noll empati för flickans bästa! Äckliga jävlar dessa två, blir så arg!
Och vidriga kammarrätt och de idiotiska anhöriga/vänner som vittnade till dessa knarkarföräldrars fördel!
De har blod på sina händer!
Jag tror verkligen inte att vilja att få hem sitt barn hade något med pengar att göra. Givetvis älskade de sitt barn och ville att hon skulle bo med dom. Om detta har med missbruk att göra, det vet vi ju faktiskt inte. Tänkte föräldrarna säkert att de skulle sluta missbruka när flickan var hemma. Eller så tyckte de inte att deras missbruk påverkade deras föräldrar roll. Förnekelse är ju faktiskt en del av missbruket.
Jag tror inte dessa föräldrar är några onda människor. Visst nu verkar det ju som om någon av dem gjort en ond handling. Men det betyder ju inte att de är onda människor.
Citera
2020-02-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Domarna från det initiala omhändertagandet, samt ett mål av umgängesbegränsning:
https://minfil.com/faq686V5n9/Linko_ping_FR_2085-17_Dom_2017-04-27_pdf
https://minfil.com/h8q28dVand/Linko_ping_FR_3018-16_Dom_2016-06-16_pdf

Notera att RG i detta mål erkänner att hon hade fentanylplåster då hon och PL greps maj 2016, något hon nekat till längre fram. Annat anmärkningsvärt är att RG lämnade BB utan barnet, utan att invänta att barnet faktiskt blev omhändertaget. Efter detta dröjde det någon månad innan hon alls verkade kontakta socialtjänsten, under denna tid hade hon så klart inget umgänge med barnet.

Har själv missbruk i min ryggsäck även om de var många år sedan.
Men att lämna BB innan de ens kommit för att omhänderta mitt barn finns inte. Skulle stanna för varje sekund med mitt barn och antagligen bryta ihop så hårt när de hämtat mitt barn.
Kan förstå känslan att vilja bedöva sin ångest med droger, men det är det dummaste man kan göra om man någonsin vill se sitt barn igen.
Gör ont i hjärtat att läsa.
Citera
2020-02-04, 18:18
Medlem
Citat:

Det är inte den blonda kvinnan på bilden, om det är bilden med alla supporters i röda tröjor vi pratar om.
Citera
2020-02-04, 18:18
Medlem
Citat:
Jag tror verkligen inte att vilja att få hem sitt barn hade något med pengar att göra. Givetvis älskade de sitt barn och ville att hon skulle bo med dom. Om detta har med missbruk att göra, det vet vi ju faktiskt inte. Tänkte föräldrarna säkert att de skulle sluta missbruka när flickan var hemma. Eller så tyckte de inte att deras missbruk påverkade deras föräldrar roll. Förnekelse är ju faktiskt en del av missbruket.
Jag tror inte dessa föräldrar är några onda människor. Visst nu verkar det ju som om någon av dem gjort en ond handling. Men det betyder ju inte att de är onda människor.

Om du inte tycker det är ondska att låta ett barn sova i en plastpåse så undrar jag hur du tänker. Det är inte bara en ond handling, det är utstuderat och helt fruktansvärt och kommer från en människa som är ondskefull hela vägen in i själen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in