2020-02-04, 15:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey my bad!
Jo jag känner väl till hans loggingar vilka vi varit inne på vid flera tillfällen. Trot t.o.m du kan ha rätt att han retats med dig för att du är så lättretad. Oavsett han är GM eller ej.
Men förklara gärna vad en mosad broms och hans tunga har med mordet på Lena Wesström att göra?

Hahaha, jag är inte lättretad. Blandar du ihop mig med andra skribenter, kanske?

En mosad broms till en blodig massa i en skön hämnd är en bildtext jag aldrig skulle ha reagerat på om ingen hade uppmärksammat mig, men orden blir verkligen makabra med tanke på att han var misstänkt för att ha mosat LW till oigenkännlighet.

Jag kan inte förklara vad en broms eller hans tunga har med mordet att göra. Jag har tidigare gjort antagande om att det där med utsträckt tunga verkar vara en social "grej" mellan SD, JG och LW. Jag förstår inte vitsen med beteendet, men jag tror knappast det kan ses som ett fenomen hos potentiella mördare.
Citera
2020-02-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att få ihop två familjer med ett antal barn vardera kan inte vara lätt!
MH gifte sig med UW som hon visste hade tre barn och naturligtvis hade kontakt med mamman till dessa barn.
Att föräldrar hjälper varandra ska man bara vara tacksam för. Förmodligen fick även UW hjälp av LW så tider ska passa alla. Misstänker att MH inte skrivit något om det isf när det passade hennes schema och umgänge med UW.

Jag tror inte att UW valde LW... tror mer att han valde bort MH och detta innan de ens hunnit flytta ihop!

Det är nog inte så lätt.
Det kan ju va som så att hon inte ville ta dit sina egna barn, om jag minns
rätt hade hon också tre barn.
Sen vet vi inte om barnen fungerade ihop.
Citera
2020-02-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Han, liksom ytterligare ett par personer, bör man givetvis ha kollat av. Men jämfört med främst SD som hotat LW och handbegripligen gett sig på henne är det extremt mycket längre ner på listan. Men jag är övertygad om att utredningen har kollat upp och avfärdat honom.

Allt tyder ju mer och mer på att man jobbat brett och noggrant med utredningen. Tvärtemot vad många som hoppades att SD var oskyldig hävdade. Men de rösterna har ju tystnat ganska rejält för att övergå till att försöka svartmåla brottsoffret i stället.

Jag är en av dom som har uttryckt misstanke om att utredningen har saknat
den bredd som önskvärt är.
Fast inte av den orsaken som du tror, utan av oro att man inte kommer att lyckas
lagföra GM, nu kan vi bara hoppas att ÅK fixar det här, tyvärr är jag ännu inte övertygad.

Återigen, en person mördas sällan p.g.a. sina bättre egenskaper, inte så konstigt
att det då rotas i dom sämre egenskaperna för att försöka hitta ett motiv.
Citera
2020-02-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var skyddsjakt enligt loggen, så det verkar ändå vara i sin ordning på det viset. Bilen som kört på djuret stod synlig med buckla. Så ingen smitning tror jag.

Men SD verkar älska att ge små vinkar till "döden" och att goecahingen kan vara "farlig". Återkommande tema förutom barnsliga sexanspelningar...

OK, kollade aldrig loggen. Men många sexanspelningar tycks tillhöra tidiga tonåren.
Citera
2020-02-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här skulle han ringt och rapporterat detta till polisen ... uppenbarlig smitning av påkört vilt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var skyddsjakt enligt loggen, så det verkar ändå vara i sin ordning på det viset. Bilen som kört på djuret stod synlig med buckla. Så ingen smitning tror jag.

Men SD verkar älska att ge små vinkar till "döden" och att goecahingen kan vara "farlig". Återkommande tema förutom barnsliga sexanspelningar...

Kanske va en pik gällande en annan smitning som han möjligen kände till.
Citera
2020-02-04, 16:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fast inte av den orsaken som du tror, utan av oro att man inte kommer att lyckas
lagföra GM, nu kan vi bara hoppas att ÅK fixar det här, tyvärr är jag ännu inte övertygad.

Återigen, en person mördas sällan p.g.a. sina bättre egenskaper, inte så konstigt
att det då rotas i dom sämre egenskaperna för att försöka hitta ett motiv
.

Precis! De som idealiserar LW ser därför
inte att någon kan ha haft något motiv att
döda henne. Den enda tänkbara förklaring
de kan tänka sig är att mördaren måste
ha varit helt galen som dödade detta
helgon.

De tycks dessutom tro att motiv är det
samma som att hen hade rätt att mörda
henne och att vi som försöker förstå
motivet försvarar GM.
Citera
2020-02-04, 16:49
Medlem
Citat:

att det då rotas i dom sämre egenskaperna för att försöka hitta ett motiv.

Det är väl dit vi har kommit. Att vi snart skall få se hur starka bevisen är.

Finns väl ingenting som pekar på att mördaren haft rätt att ta livet utav LW? Ser inte att det skulle vara i nödvärn eller något dylikt. Alltså är det hos GM man får hitta bristen/defekten. Jag tror inte vi kommer hitta någon nobel orsak om SD är skyldig. Däremot kommer det fortsatt finnas troll här i tråden som hävdar motsatsen det står alldeles tydligt klart. Och det är inget specifikt utpekande utav dig.
Citera
2020-02-04, 16:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske va en pik gällande en annan smitning som han möjligen kände till.

Kan man vara så konflikträdd när man
jobbar åt försvaret? Låter farligt.

Riskerade han att förlora jobbet om hans
inblandning i olyckan blev känd?
Var det därför han smet?

Hotade LW att avslöja honom om han inte
ställde upp på allt hon ville?
Om han anmälde henne så kanske hon
skulle anmäla honom också?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-04 kl. 16:56.
Citera
2020-02-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
helgon.

motivet försvarar GM.

Förmodligen är SD rejält ”galen” sett hur det tolkas i folkmun om han är skyldig ja. I så fall har han kastat bort sina barn, sin fru, kanske sitt hus, de flesta utav sina vänner, sitt företag/jobb och kanske sina bästa år för åtrå åt fel kvinna. Du tycker inte att det är galet?
Citera
2020-02-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey fel, my bad!
Jo jag känner väl till hans loggingar vilka vi varit inne på vid flera tillfällen. Tror t.o.m oavsett han är GM du kan ha rätt att han retats med dig för att du är utpräglat lättretad. Jävligt dåligt av honom må jag säga.

Men förklara gärna vad en mosad broms och hans tunga har med mordet på Lena Wesström att göra?
Vad gäller SDs utsträcka tunga eftersökte du väl någon forskning för att koppla den till mordet?

Lite roligt det där med tungorna, många har förfasat sig över det för att
direkt på göra samma sak , antagligen utan att tänka på det
Citera
2020-02-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
helgon.

motivet försvarar GM
.

Det är en kommentar som är störigt återkommande, och av en märklig anledning
är det bara dom som anser sig skydda LW som skriver dom orden.
Citera
2020-02-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är väl dit vi har kommit. Att vi snart skall få se hur starka bevisen är.

Finns väl ingenting som pekar på att mördaren haft rätt att ta livet utav LW? Ser inte att det skulle vara i nödvärn eller något dylikt. Alltså är det hos GM man får hitta bristen/defekten. Jag tror inte vi kommer hitta någon nobel orsak om SD är skyldig. Däremot kommer det fortsatt finnas troll här i tråden som hävdar motsatsen det står alldeles tydligt klart. Och det är inget specifikt utpekande utav dig.

Men för helvete inte nu igen.

Du kommer inte att hitta någon nobel orsak till mordet vem som än GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in