2020-02-04, 13:14
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Indeed

Det är därför dödspatruller är nödvändiga.

Ja men de klarade inte det själva. Därför användes armén också.
Citera
2020-02-04, 13:20
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Kopplingen är den att Tyskarna stred för emot allt som förstör och leder till Europas undergång idag.. och de förlorade, således kommer Europa i längden förlora, genetiskt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement
Despite their common reference to a "genocide" of indigenous white peoples and a global plan led by a conspiring power, Camus's theory does not include an antisemitic Jewish plot. His removal of antisemitism from the original neo-Nazi conspiracy theory, along with his use of simple catch-all slogans, have been cited as reasons for its broader appeal.[10][11][12]

Description Edit
Teorin har plockat bort den judiska komplotten.
Den sk påstådda judiska komplotten var skälet till judeförföljelserna samt därefter det vi tvistar om förintelsen. Just förföljelserna verkar inte revisionisterna invända mot?
Citera
2020-02-04, 14:22
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja judarna har blivit förföljda, belagda med näringsförbud och utsatta för pogromer genom historien. Jag kan inte riktigt se hur det styrker ert narrativ. Snarare tvärtom. De som dog under 40 talet var förstås vanligt fattigt folk och knappast en organiserad grupp som deltog i en konspiration av något slag. Vi kunde jämfört med romer och sinti , diskuterat porjamos som vanliga historiker gör. Men det har inte heller hänt?

Fast...man måste väl ändå ställa sig frågan varför judarna behandlats på det viset under åtminstone 2000 år? Är det verkligen sannolikt tycker du att inte judarnas beteende har spelat en stor roll? Grundproblemet skulle jag säga är att judarna i alla tider utgjort ”en nation i nationen” i de länder där de uppehållit sig. De har hållit ihop och gynnat sina etniska kollektiva intressen på bekostnad av värdfolkets.
Citera
2020-02-04, 15:12
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Återigen så visar du bara hur verklighetsfrånvänd du är, myten om 30.000 dödade Judar vid Babi Jar har redan krossats och ingen seriös person försöker fortfarande hävda att så var fallet, du går efter något "Top 10 most evil things the NAZIS did in WW2 *EXTREME EVIL*" youtube klipp av någon sojapojke som programledare.

Och för det andra, vilken arme, Tysk, Sovjetisk eller vadfan som helst har resurser eller tid att lägga på långa "domstolar" i fält? Blir du tagen för något brott så är nackskott ett väldigt vanligt straff i händelse av krig..

Det finns inga civila lagar i krig utan krigslagar träder in, att det sköts oproportionerligt mycket Judar visar bara på att "kväsandet av revolter bakom frontlinjen. Erfarenheten har visat att dessa alltid genomförs av judar." inte bara är ett citat men även speglade reela erfarenheter från andra platser runtom i Europa och f.f.a Historian där Judar, mer än någon annan ras har en försmak för subversivitet och revolter.

Här är ett klipp som hade 8 miljoner visningar innan Jewtube tog bort det, hör vad de som faktiskt var på plats har att säga istället för att lyssna på en klimakterie kärring från skolan som har en indoktrineringsplan att utgå från;
https://www.youtube.com/watch?v=1PJkNZ30WV0

Vi jobbar med olika källor ja. Tills det försvinner ur vanlig forskning eller från typ Wikipedia och NE (och resten av västvärldens encyklopedier) så känns det inte så krossat att jag måste hitta info från de som hävdar att det krossats.
Citera
2020-02-04, 15:16
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Fast...man måste väl ändå ställa sig frågan varför judarna behandlats på det viset under åtminstone 2000 år? Är det verkligen sannolikt tycker du att inte judarnas beteende har spelat en stor roll? Grundproblemet skulle jag säga är att judarna i alla tider utgjort ”en nation i nationen” i de länder där de uppehållit sig. De har hållit ihop och gynnat sina etniska kollektiva intressen på bekostnad av värdfolkets.
Vilket är vanligt bland invandrare. Även svenskar som bor i Thailand och Kanarieöarna.
Men myten om Jesus ställde säkert till det för dem. Och ja det är en myt samt ett annat ämne såklart
Citera
2020-02-04, 16:11
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Jag tänker mer att det är lätt att skylla på dem. Samma med romer, de behöver inte göra så mycket för att få skulden för saker. Kanske räckte med fel religion och annorlunda utseende? Varför brände vi häxor under samma tid som vi förföljde judar i Europa? Vidskepelse, flockmentalitet etc.
Citera
2020-02-04, 17:34
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Vilket är vanligt bland invandrare. Även svenskar som bor i Thailand och Kanarieöarna.
Men myten om Jesus ställde säkert till det för dem. Och ja det är en myt samt ett annat ämne såklart

Nja, andra invandrare har ju inte råkat ut för det judarna gjort historiskt. Främst blivit utkastade från väldigt många länder tänker jag på då. I alla dessa berättelser går judarnas förmåga att hjälpa varandra som en röd tråd. Även när det handlat om judar som begått grova brott.
Citera
2020-02-04, 17:39
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Jag tänker mer att det är lätt att skylla på dem. Samma med romer, de behöver inte göra så mycket för att få skulden för saker. Kanske räckte med fel religion och annorlunda utseende? Varför brände vi häxor under samma tid som vi förföljde judar i Europa? Vidskepelse, flockmentalitet etc.

Så enkelt går det inte att avfärda. Eftersom det är ganska många vitt skiljda kulturer som valt att kasta ut judarna under flera tusen år. Tittar man på de anklagelser som riktats mot dem så är de inte direkt obekanta. Ocker, oetiska affärsmetoder, skyddande av judiska brottslingar etc.
Citera
2020-02-04, 18:02
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Eller så har de uteslutits förföljts och därför tvingats hålla ihop. Jag tror inte de skapat det själva utan uteslutits pga religiös minoritet.
Citera
2020-02-04, 18:12
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Eller så har de uteslutits förföljts och därför tvingats hålla ihop. Jag tror inte de skapat det själva utan uteslutits pga religiös minoritet.

Det som talar emot den tesen är alla dessa historier om hur judarna vägrat anpassa sig eller ens respektera lagar, seder och bruk i värdnationerna.
Citera
2020-02-04, 19:11
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Det som talar emot den tesen är alla dessa historier om hur judarna vägrat anpassa sig eller ens respektera lagar, seder och bruk i värdnationerna.

Men det här hänt andra religiösa minoriteter också. Kalvinister i Frankrike t ex. Det verkar lätt hänt om man inte tillhör den större gruppen i ett samhälle.
Citera
2020-02-04, 19:12
Medlem
Citat:
Nej tyvärr vi är upptagna med att försöka lösa gåtan om vart de 4.9 miljoner Judarna som inte mördades i Auchwitz är.. har du någon aning?

Jag hörde om någon massgrav i Vitryssland på 1000 Judar.. så bra, då saknas det bara 4 miljoner 8 hundra 90 niotusen 999 Judar..

Glöm dock inte det viktigaste, dessa Judar ligger någonstans för ingen vill ju förneka eller förminska detta faktum och riskera fängelse i majoriteten av alla länder inom EU.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
Det är helt otroligt att de spån du argumenterar mot inte lyckas skita ur sig att Auschwitz inte var det enda lägret.
Räknade lite på officiell statistik och det är alltså mellan 2,8-2,9 miljoner judar som skulle ha dött i lägren. Lägg därtill Einsatzgruppens verk så blir det under 4 miljoner totalt. Vet inte var man ska plocka resterande 2 miljoner för att komma upp i den magiska siffran dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
intressant! var stod de sköt o begravde, grävde upp och brände 5 miljoner? Du verka väldigt ivrig med 5 miljoner, även om ingen har påstått det. Varför undrar man!

Sedan skrev Dr tinnitius intressant inlägg om det. (FB) Vilka är dom tre främsta bevisen för och emot existensen av förintelsen?

Father Patrick Desbois has spent the last 13 years tracking down mass graves of Jews executed in the Ukraine, Moldava and the former Soviet Union. Nearly half of the 6,000,000 Jews killed during the Holocaust perished in fields and forests and ravines, mostly unmarked and undiscovered – until Father Desbois came along.

https://www.aish.com/jw/s/Father-Patrick-Desbois-One-Mans-Fight-to-Uncover-the-Holocaust.html

Så det ser illa ut för er.....
Fast enligt officiella källor så dödade Einstazgruppen "bara" ca 1 miljon.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Exakt! Där har du helt rätt. När jag såg bilder på en riktig gaskammare där dödsdömda fångar avrättats och jämförde det mot "gaskammrarna" med trädörrar i Auschwitz så blev jag chockad. Obegripligt någon kan tro på dessa gasningar i Auschwitz.

Något jag aldrig fått svar på är hur det obeväpnade sonderkommando i Auschwitz kunde få in upp till 4000 judar på en gång i en trång "gaskammare" med endast en dörr (gjord av trä). Trängde judarna ihop sig frivilligt som sillar för att gasas till döds? Nej, naturligtvis inte.

Slog man judarna medvetslösa eller drogade ner dem och bar in dem i "gaskammrarna"? Svar nej.

Var samtliga judar bundna och bars in i "gaskammrarna"? Svar nej.

Myten om att de trodde de skulle duscha är omöjlig då man står inte packad som sillar när man duschar. Detta sätt att lura judarna att de skulle duscha hade kanske fungerat en vecka. Sedan hade alla ryktesvägen vetat om den bluffen.

Så vi skall alltså tro att under flera år så gick tusentals judar i princip frivilligt in i trånga gaskammare, ställde sig där och lät sig gasas till döds?

Då "gaskammrarna" hade endast en ingång och dörren var av trä. Vad händer när tusentals panikslagna personer pressar sig mot denna dörr?

Jag önskar svar på denna viktiga fråga. Hur kunde en trädörr stå emot tusentals panikslagna judar som pressar sig mot den för att undvika dödlig gas????
4000 låter överdrivet, Höss sa 1200 vilket också låter mkt såklart. Men tänk hur lätt en stor massa kan packas ihop på små ytor. Om det sedan står män i uniform med maskingevär riktat mot dig "duschar" du nog mer än gärna...
Sedan så är det nog svårt ryktesvägen, ingen gasad jude skulle ju kunna skvallra...
Och de som anlände varje gång med tåg, vem skulle berätta för dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in