2020-02-04, 15:10
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag får det till 7 liksäckar om jag ser rätt, två i första rummet och fem i andra. Dvs de tre vita i slutet som är staplade på varandra. Men kan vara tvätt eller?

Sjukt om det är äkta.

Lite intressant att siffrorna som Kinas regering släpper tas emot här på Flashback som en sanning.
Men Kineser som skriker på hjälp förtvivlat, och som får sina videos raderade inom en timme eller två, ses som bluff?
Fakenews brukar youtube och andra sociala medier inte rensa. Skräp ligger kvar i flera år. Så varför rensas just dessa nu akut?
Är det verkligen ingen som frågar sig detta???
Citera
2020-02-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gick bra i Tyskland. Där fick alla var sitt rum på en militär flygbas direkt, och de får inte ha kontakt med några andra än personalen som kommer in och ser till dem. Personal som är klädda i full skyddsutrustning. Men tyskarna har ju alltid varit kända för grundlighet och effektivitet, så...
Ja det är möjligt att de Tyska lagarna är hårdare. Jag vet inte.
Citera
2020-02-04, 15:13
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Att de ligger på vänterumsstolar ger ju intrycket att de inte har plats för alla lik. Att folk bara sitter bredvid tyder på att denna situation inte är ny, det har blivit normaliserat hos civilbefolkningen.

Jag tycker det är bättre än den första videon jag länkade där de ligger på golvet, både med och utan liksäck. Den är lite äldre.
Den filmen finns kvar otroligt nog.

https://www.youtube.com/watch?v=NScthOCfjDE
Citera
2020-02-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
https://fortune.com/2020/02/03/wuhan-coronavirus-treatment-thailand/
OK Tack.

Här är f.ö. länken till rapporten (jag har inte hunnit läsa den ännu: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30183-5/fulltext
Citera
2020-02-04, 15:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
En som insjuknat hemmahörande i Dalarna nu.

Reste med samma plan som de evakuerade.

Länka, ditt pucko!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vet du ens vad det betyder när något kulminerar?
Ja, kulmen är vad man kallar något som börjat stagnera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men det behöver ju inte VI bry oss om! Jag blir GALEN!

Varför inte? Inget annat land har så vitt jag vet infört reserestriktioner mot Thailand så varför skulle vi göra det menar du?
Citera
2020-02-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
och ett fall som utreds
Det är nog fler än ett fall som utreds, vilket torde vara naturligt. Finns det underlag att anta ett Corona-fall så bör man ju även undersöka det.

Är det något specifikt fall du tänker på förresten?
Citera
2020-02-04, 15:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-04-20/index.html

Av de rapporterat döda är 80% över 60 år, 75% hade underliggande sjukdom och 2/3 var män.
Göm inte att det bara tycks vara han-kineser som har dött.
Citera
2020-02-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Ja, kulmen är vad man kallar något som börjat stagnera.

Och det har detta definitivt inte gjort.
Citera
2020-02-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Nähä? När tror du att det börjar då, Mr. 'FB-expert'. Du borde kanske förvarna alla oss andra redan nu?
Spridningen utanför Kina har bara dykt upp iett mindre antal kluster än. Den kommer att hamna utanför kontroll inom någon vecka eller två, sedan tar det några veckor innan det blir allmänt spritt i de länder där det sker, troligen Thailand till att börja med.

Detta är ett rimligt scenario.

Att smittan begränsats i Hubei beror ju på att det är nedstängt. Då smittar inte viruset så som det skulle göra annars.

Min expertis ligger inom matematiken, inte inom virus dock. Men det är lätt att se på siffrorna vad som rimligen kommer att ske när vi tappar kontrollen (vilket vi kommer att göra).
Citera
2020-02-04, 15:19
Medlem
Utvecklar alla som bär på viruset symptom?
Den belgiska kvinna som testade positivt men inte visade något, kommer hon bli sjuk förr eller senare eller utvecklas det inte hos alla?
Min fråga ställer jag eftersom det därför kan vara av värde att testa alla svenskar som satt på samma plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in