2020-02-04, 12:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tvivlar på det här om att åklagaren skulle ha sagt sig ha teknisk bevisning mot SD, du får gärna ge en källhänvisning. En sådan sak vore ju rätt allvarlig att ha sagt om det sedan skulle visa sig att det inte stämmer. Däremot kanske hon gör antydningar avsedda att tolkas åt det hållet, som t.ex. här när hon går ut med att det inte finns någon teknisk bevisning som binder HD till brottet:

Antyder du att jag far med osanning?

Kolla denna artikel
www.na.se/logga-in/teknisk-bevisning-och-mangder-med-forhor-ledde-till-haktningen-aklagaren-det-ar-ett-brett-utrednings arbete-som-pagatt

och denna
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/anhallne-mannen-haktas-for-mordet-pa-vaster-i-orebro
Citera
2020-02-04, 12:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Antyder du att jag far med osanning?

Kolla denna artikel
www.na.se/logga-in/teknisk-bevisning-och-mangder-med-forhor-ledde-till-haktningen-aklagaren-det-ar-ett-brett-utrednings arbete-som-pagatt

och denna
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/anhallne-mannen-haktas-for-mordet-pa-vaster-i-orebro
Jag antyder inte att du far med osanning. Jag frågade bara efter en källhänvisning till det du skrev om att åklagaren hade sagt sig ha teknisk bevisning mot SD, eftersom jag tvivlar på att hon har uttryckt sig så. I SVT-inslaget pratar hon alltså om teknisk utredning som hon inte vill gå in på vad den innehåller, och det är kanske inte riktigt samma sak som att säga att det finns teknisk bevisning mot SD. Men hur uttrycker hon sig i den låsta NA-artikeln du länkar till?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-04 kl. 13:05.
Citera
2020-02-04, 12:58
Medlem
Citat:
Jag antyder inte att du far med osanning. Jag frågade bara efter en källhänvisning till det du skrev om att åklagaren hade sagt sig ha teknisk bevisning mot SD, eftersom jag tvivlar på att hon har uttryckt sig så. I SVT-artikeln citeras hon alltså om teknisk utredning, och det är kanske inte riktigt samma sak som teknisk bevisning. Men hur uttrycker hon sig i den låsta NA-artikeln du länkar till?

https://www.aftonbladet.se/a/Opq78q
Citera
2020-02-04, 13:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför tror du så?

För att det blir käppar i hjulet för Lenas dejtingliv om dessa män som umgås i samma kretsar kommer på att Lena lovat dem seriösa förhållanden.

Varför skulle Lena ta den risken? Det är lättare att vara ärlig med sina intentioner från början. Då kan man dejta hur många man vill utan dåligt samvete.
Citera
2020-02-04, 13:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
https://www.aftonbladet.se/a/Opq78q
Javisst, det fanns ju "”jättemycket teknisk bevisning” ska leda utredningen framåt. "
sa hon ju för länge länge sedan

http://80.72.1.78/artikel/%C3%A5klagaren-om-lena-mordet-j%C3%A4ttemycket-teknisk-bevisning

Den eviga frågan, vad har hon verkligen sagt vid olika tillfällen och vad är journalisters tolkningar av vad hon sagt.
Citera
2020-02-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Javisst, det fanns ju "”jättemycket teknisk bevisning” ska leda utredningen framåt. "

http://80.72.1.78/artikel/%C3%A5klagaren-om-lena-mordet-j%C3%A4ttemycket-teknisk-bevisning

Den eviga frågan, vad har hon verkligen sagt vid olika tillfällen och vad är journalisters tolkningar av vad hon sagt.

Om du läser artikeln så ser du att den är senare vid häktning nummer två. De pratar om varför det gått från Skäligen till Sannolika som misstankegrad. Alltså kan förmodligen dessa tekniska bevis direkt kunna kopplas till varför SD anhölls igen.
Citera
2020-02-04, 13:12
Medlem
Citat:

Det finns såklart alltid ett litet tolkningsutrymme. Men den mest troliga förklaringen enligt mig är att det faktisk finns teknisk bevisning.
Citera
2020-02-04, 13:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag antyder inte att du far med osanning. Jag frågade bara efter en källhänvisning till det du skrev om att åklagaren hade sagt sig ha teknisk bevisning mot SD, eftersom jag tvivlar på att hon har uttryckt sig så. I SVT-inslaget pratar hon alltså om teknisk utredning som hon inte vill gå in på vad den innehåller, och det är kanske inte riktigt samma sak som att säga att det finns teknisk bevisning mot SD. Men hur uttrycker hon sig i den låsta NA-artikeln du länkar till?

Åklagare Åsa Hiding gav en kort kommentar efter tingsrättens beslut. Hon sa att utredningen fortsätter med oförminskad styrka. Flera förhör har hållits och utredarna har teknisk bevisning, men Hiding sa att hon inte kunde gå in i detalj på exakt vad det är som nu fått den 45-årige mannen häktad
Citera
2020-02-04, 13:19
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det finns såklart alltid ett litet tolkningsutrymme. Men den mest troliga förklaringen enligt mig är att det faktisk finns teknisk bevisning.
Ja säkert har de "teknisk bevisning", jättemycket till och med, som hon (lär ha) sagt.

Snart kanske vi får se hur bra det har gått att koppla ihop den med den misstänkte.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-04 kl. 13:22.
Citera
2020-02-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ja säkert har de "teknisk bevisning", jättemycket till och med som hon (lär) ha sagt.

Snart kanske vi får se hur bra det har gått att koppla ihop den med den misstänkte.

Ditt citat från förra inlägget (du har ju inte angett referens) var väl från när de precis hade samlat in grejer och skickat till analys hos NFC? Utredningen var då i ett helt annat läge och det fanns mycket att analysera. Nu har man fått svar på analyserna och åtal verkar ske så fort försvaret är redo. Graden på misstanke har dessutom höjts.
Citera
2020-02-04, 13:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ditt citat från förra inlägget (du har ju inte angett referens) var väl från när de precis hade samlat in grejer och skickat till analys hos NFC? Utredningen var då i ett helt annat läge och det fanns mycket att analysera. Nu har man fått svar på analyserna och åtal verkar ske så fort försvaret är redo. Graden på misstanke har dessutom höjts.
Det fetade, jo det framgick av länken att det var en Metro-artikel från 11 juni 2018.

I Aftonbladet-artikeln som du länkade till stod det att "man har teknisk bevisning" och det har man säkert, det tvivlar jag inte en sekund på. Och med lite tur så kanske vi snart får reda på hur pass bra och med vilken styrka man lyckats koppla den till den misstänkte.
Citera
2020-02-04, 13:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag antyder inte att du far med osanning. Jag bad bara efter en källhänvisning till det du skrev om att åklagaren hade sagt sig ha teknisk bevisning mot SD, eftersom jag tvivlar på att hon har uttryckt sig så. I SVT-artikeln citeras hon alltså om teknisk utredning, och det är kanske inte riktigt samma sak som teknisk bevisning. Men hur uttrycker hon sig i den låsta NA-artikeln du länkar till?
Kanske "beviset" på att SD med berått mod mosade en broms till en blodig massa som sjätte Hönan luskat fram för att få SD att framstå som lite mer mördare. Bevisen på hans grymhet är nu så många att några medlemmar väl tycker att rättegång är överflödig. Det är väl alltför väl han slog bromsar istället för sina egna försvarslösa barn. (Innan dom var stora nog att slå tillbaka. )
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Klart han var medveten om att han lämnat spår efter sig OCH kanske irriterad på de uppmärksamma skribenterna i denna tråd som ständigt höll hans GC-konto under uppsikt. Han kunde inte låta bli att visa att han var medveten om diskussionerna. Han vävde t ex in sina tankar i raljerandet den 25 juli -18 om hur han mosar en broms till en blodig massa i en skön hämnd och riggar upp ett djurkranie för att dokumentera för hela världen att han önskade att det hade tillhört en mugglare (trådskrivare?): "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge? Ett djur som dött naturligt? Vad vet jag. Men tack för cachen."
http://coord.info/GLWH4V0N
http://coord.info/GLWH4KVK

Undrar om postaren har vävt in sig i sin alldeles egna "hela värden" symbios med MGM.?
Detektiverna snokade väl fram Stefan "mördat" ett rådjur också?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-04 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in