2020-01-21, 15:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD sitter häktad på Sannolika Skäl och åklagaren avser väcka åtal

Åklagaren har menat att Teknisk bevisning gjorde att misstankarna stärktes.

Hypotetisk bevisning:
- Hans DNA på LW?
- Hans DNA på den borttagna busken vid planket?
- Hans mobil har kopplats upp mot olika nätverk - hos LW och grannar utefter vägen till planket vid nära tid för mordet (därefter stängt av)?
- Blodspår från LW i hans hem på oförklarliga platser?
- Innehållet i deras digitala konversationer under kvällen?
- Blivit sedd av flera olika vittnen oberoende av varandra - i närheten av mordplatsen före och kanske efter mordet?

- Bevisats ha uppgett falsk information om sina förehavanden under kvällen?
- Påstått sig vara allra bästa vän med LW fast digital konversation påvisar svartsjuka och hot?
- Försökt påverka utredningen, anhöriga, grannar och arbetskamrater till att tro att han var oskyldig?
- Efterkonstruerat GC-loggningar med LW som inte skett?
- Påstått att relationen med LW var fortsatt intim fast hon hade gått vidare med andra (förklara DNA)?
- Varit övertydlig med att dokumentera uppkomst av rivsår vid GC.
- Märklig övertydlig information i GC-loggning för kvällen den 13 okt -18 då han skulle ha slagit fel PIN-kod 3 ggr på sin mobil och att han hade PUK-koden på till kontoret - kanske en av förklaringsmodellerna att han blivit sedd av vittnen under mordkvällen?
- Märkligt övertydligt GC-inlägg om hur opålitligt Googles timline är. Försöker han bevisa att utredarnas bevis kan vara opålitligt?

-----------
616 dgr sen LW mördades
SD på Sannolika Skäl misstänkt för mord är inlåst sen 147 dgr - nekar till anklagelsen
Åtalsförlängning till 30 januari kl 11 - senaste förlängningen endast två veckor - åtal nära förestående?

Sammanfattning för läsning online
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/hjrstamordet

Det är SDs märkliga beteende på
GC-loggen som gör att jag tror att han är
rätt GM.

Inte så smart trots allt?

Om han klarat av att gå offline och leva sitt
liv anonymt så skulle nog den här tråden
ha varit död för länge sedan och fallet hade
kanske runnit ut i sanden?
Citera
2020-01-21, 15:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår din fråga. SD har väl fortfarande sin advokat Ingvar Backman till hjälp, och Backman verkar väl vara tillräckligt kompetent. Och jag förstår inte riktigt vad du menar att SD skulle behöva för "trådstöd", här i tråden känner vi ju inte till ett enda sakligt argument/bevis för att han skulle vara GM. Några har väl i och för sig vittnat om sin starka "tro" om att SD är gärningsmannen, men då har det väl mest byggt på känslor, eller på uppfattningen att en åklagare sällan eller aldrig har fel. Eller har jag missat något intressant här?

Menar du allvar eller låtsas du inte förstå mitt inlägg?
SD har tidigare haft trådstödjare, dessa lyser nu med sin frånvaro och det är det inlägget handlar om - alltså var håller de hus nu? Skäms de för att de har låtit sig grundluras?

-----------
616 dgr sen LW mördades
SD på Sannolika Skäl misstänkt för mord är inlåst sen 147 dgr - nekar till anklagelsen
Åtalsförlängning till 30 januari kl 11 - senaste förlängningen endast två veckor - åtal nära förestående?

Citera
2020-01-21, 15:51
Medlem
Citat:
Du "ser hellre en straffad GM än en som blir helt frisläppt", och jag antar att du syftar på SD. Jag tror att Åsa Hiding och Ulla Gustavsson kan ha varit mycket framgångsrika i det här segdragna och märkliga projektet, och jag tror faktiskt inte att man kommer att behöva hålla någon riktig rättegång mot honom. För även om man nu skulle lägga ned den här utredningen och avskriva SD helt så skulle nog många örebroare fortsätta att tro att han är gärningsmannen. Kanske skulle man t.o.m. även efter ett uteblivet åtal kunna vara nöjda, och betrakta fallet som "polisiärt uppklarat"?

Det är en mycket märklig tolkning du gör. Observera att jag skrev GM och inte SD. Sedan visst om han visar sig helt oskyldig vad beträffande mordet på LW så är det rimligt att han döms för hot och trakasserier med lämplig påföljd.
Citera
2020-01-21, 15:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
1) Självklart. Men eftersom du kommenterade hur du upplevde att hon agerade och jag inte höll med så svarade jag på ditt inlägg. Självklart räcker det inte med att åklagaren själv är övertygad om fällande dom. Men jag ser det som positivt att hon tror på det om det nu är SD som är GM.

2) Advokaten har ju ansett att SD bör avskrivas och i senare skede utav utredningen släppas. Åklagare och Tingsrätten håller inte med.

3) Vad beträffande den saken vet vi inte. Är det så att hon är utredd till fullo och avskriven ser jag det som positivt. Finns det klara luckor är det såklart inte bra. Men det blir ju enbart en gissning ifrån din sida. Vi vet inte vad som talade för hennes inblandning i första skedet och vi vet inte vad det är exakt som avskrivit henne.

4) Jag har alltid hållit SD som den troligast GM ända sedan starten. Men jag förstår varför man tittat närmare på HD också. Har svårt att se att antalet sidor i en FUP per automatik måste betyda någonting. Vi får se när den kommer helt enkelt. Och ja för tillfället misstänker inte jag HD. Skulle SD bli avskriven så kan det komma att ändras förstås. Då pratar vi om själva mordet.

Inget får ju LW tillbaka. Så förlusten står redan klar för hennes familj, vänner och bekanta. Däremot blir det såklart lättare att gå vidare och någon form utav rättvisa om GM åker fast samt att man får veta vad som hänt. Jag ser hellre en straffad GM än en som blir helt frisläppt.

Visst måste hon tro på sin sak.
Per automatik tänker man att 14 000 sidor indikerar att kvaliten på indicierna är så låga att Åkl kompenserar det med kvantiteten
Den sorliga sagan om SD och LW kommer få rättens ledamöter att somna som nattade barn av Åkl rabblande. FUP kan fan inte vara på 14 000 sidor.

Mycket kloka insiktsfulla ord av dig i sista stycket. Det befriar sorgen om hämd och hat inte knyter ihop den till en värkande klump.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-21 kl. 16:27.
Citera
2020-01-21, 16:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är en mycket märklig tolkning du gör. Observera att jag skrev GM och inte SD. Sedan visst om han visar sig helt oskyldig vad beträffande mordet på LW så är det rimligt att han döms för hot och trakasserier med lämplig påföljd.
Du skriver "om han visar sig helt oskyldig", och där får du gärna utveckla vad du menar. Har man blivit oskyldigt jagad av polis, åklagare och skvallerpress i ett par års tid så brukar det väl behövas en ny polisutredning gjord av en annan och opartisk polisregion för att bli rentvådd, och kanske en SVT-dokumentär som visar hur bedrövlig utredningen var. Eller tror du att SD skulle betraktas som helt oskyldig nu bara genom att Åsa Hiding t.ex. lägger ned utredningen om några veckor/månader och avskriver honom från misstankarna?
Senast redigerad av Draifos 2020-01-21 kl. 16:22.
Citera
2020-01-21, 16:45
Medlem
Citat:
Du skriver "om han visar sig helt oskyldig", och där får du gärna utveckla vad du menar. Har man blivit oskyldigt jagad av polis, åklagare och skvallerpress i ett par års tid så brukar det väl behövas en ny polisutredning gjord av en annan och opartisk polisregion för att bli rentvådd, och kanske en SVT-dokumentär som visar hur bedrövlig utredningen var. Eller tror du att SD skulle betraktas som helt oskyldig nu bara genom att Åsa Hiding t.ex. lägger ned utredningen om några veckor/månader och avskriver honom från misstankarna?

Jag menar att han heller inte är inblandat på något annat sätt. Som medhjälpare, uppvigling etc.

Om mordet inte blir uppklarat så kommer ju många frågetecken att ligga kvar. Det gäller nog för de flesta som nämnts här i tråden och inklusive då SD. I så fall blir det nog en dyr läxa över att man inte skall hota och trakassera folk för de kan råka gå och bli mördade vid en tidpunkt då man saknar alibi.

Men hur folk kommer reagera kan inte jag svara på. Du kanske får starta en undersökning på den punkten om du är orolig?
Citera
2020-01-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst måste hon tro på sin sak.
Per automatik tänker man att 14 000 sidor indikerar att kvaliten på indicierna är så låga att Åkl kompenserar det med kvantiteten
Den sorliga sagan om SD och LW kommer få rättens ledamöter att somna som nattade barn av Åkl rabblande. FUP kan fan inte vara på 14 000 sidor.

Mycket kloka insiktsfulla ord av dig i sista stycket. Det befriar sorgen om hämd och hat inte knyter ihop den till en värkande klump.

Verkar ju väldigt osmart i så fall att släppa en sådan stor FUP om det avgjort betyder att man saknar bevis. Vart går den gränsen för antalet sidor för det har jag missat?
Citera
2020-01-21, 16:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Det är viktigt att påminna SD-mobben om att häktning inte är ett straff. Absolut inte ett alternativt straff av en besviken Åkl som frestas missbruka avsaknaden av tidsgräns.

SD ska släppas fri och Åkl oförmåga att binda honom vid gärningen bör om vill vara stolta över att vi har ett utvecklat rättssamhälle tidsbegränsas.
Citat:
Var och en som är anklagad för brott har rätt att betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen har fastställts vid en offentlig rättegång, där personen åtnjuter alla rättssäkerhetsgarantier som behövs för hans eller hennes försvar.
– Artikel 11, FN:s universella deklaration om de mänskliga rättigheterna.
Citat:
Var och en som blivit anklagad för brott skall betraktas som oskyldig till dess hans skuld lagligen fastställts
.
– Artikel 6.2 i "Europakonventionen" (Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna, EKMR)[1]
Citat:
Var och en som har blivit anklagad för en lagöverträdelse ska betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen fastställts.
– Artikel 48.1 i Europeiska unionens stadga om de grundläggande rättigheterna[2]

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Oskuldspresumtion
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-21 kl. 17:08.
Citera
2020-01-21, 16:59
Medlem
Honan6s avatar
(några tillägg har tillkommit till tidigare inlägg)

Hypotetisk bevisning:
- Hans DNA på LW?
- Hans mobil har kopplats upp mot olika nätverk - hos LW och grannar utefter vägen till planket vid nära tid för mordet (därefter stängt av)?
- Blivit sedd av flera olika vittnen oberoende av varandra - i närheten av mordplatsen före och kanske efter mordet?
- Ökad elförbrukning under natten och/eller plötsligt satt på pelletsbrännaren trots behaglig utomhusvärme?
- Spår av brända persedlar i pelletsbrännaren?
- Avslöjande samtal mellan SD och HD eller någon annan i avlyssning?

- Påstått sig vara allra bästa vän med LW fast digital konversation påvisar svartsjuka och hot?
- Försökt påverka utredningen, anhöriga, grannar och arbetskamrater till att tro att han var oskyldig?
- Påstått att relationen med LW var fortsatt intim fast hon hade gått vidare med andra (förklara DNA)?
- Märklig övertydlig information i GC-loggning för kvällen den 13 okt -18 då han skulle ha slagit fel PIN-kod 3 ggr på sin mobil och att han hade PUK-koden på kontoret - kanske en av förklaringsmodellerna att han blivit sedd av vittnen under mordkvällen?
- Märkligt övertydligt GC-inlägg om hur opålitligt Googles timline är. Försöker han bevisa att utredarnas bevis kan vara opålitligt?

-----------
616 dgr sen LW mördades

Senast redigerad av Honan6 2020-01-21 kl. 17:20.
Citera
2020-01-21, 17:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
(några tillägg har tillkommit till tidigare inlägg)

Hypotetisk bevisning:
- Hans DNA på LW?
- Ökad elförbrukning under natten och/eller plötsligt satt på pelletsbrännaren trots behaglig utomhusvärme?
- Spår av brända persedlar i pelletsbrännaren?
- Avslöjande samtal mellan SD och HD eller någon annan i avlyssning?

- Märklig övertydlig information i GC-loggning för kvällen den 13 okt -18 då han skulle ha slagit fel PIN-kod 3 ggr på sin mobil och att han hade PUK-koden på till kontoret - kanske en av förklaringsmodellerna att han blivit sedd av vittnen under mordkvällen?

-----------
616 dgr sen LW mördades

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det visar sig att han under ett troligt tumult rivit sig rejält på den där busken.
Och att han varit eller blivit medveten om detta och därför detta manegekrattande avseende rivsår...
Citera
2020-01-21, 17:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det visar sig att han under ett troligt tumult rivit sig rejält på den där busken.
Och att han varit eller blivit medveten om detta och därför detta manegekrattande avseende rivsår...

Klart han var medveten om att han lämnat spår efter sig OCH kanske irriterad på de uppmärksamma skribenterna i denna tråd som ständigt höll hans GC-konto under uppsikt. Han kunde inte låta bli att visa att han var medveten om diskussionerna. Han vävde t ex in sina tankar i raljerandet den 25 juli -18 om hur han mosar en broms till en blodig massa i en skön hämnd och riggar upp ett djurkranie för att dokumentera för hela världen att han önskade att det hade tillhört en mugglare (trådskrivare?): "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge? Ett djur som dött naturligt? Vad vet jag. Men tack för cachen."
http://coord.info/GLWH4V0N
http://coord.info/GLWH4KVK
Citera
2020-01-21, 17:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Klart han var medveten om att han lämnat spår efter sig OCH kanske irriterad på de uppmärksamma skribenterna i denna tråd som ständigt höll hans GC-konto under uppsikt. Han kunde inte låta bli att visa att han var medveten om diskussionerna. Han vävde t ex in sina tankar i raljerandet den 25 juli -18 om hur han mosar en broms till en blodig massa i en skön hämnd och riggar upp ett djurkranie för att dokumentera för hela världen att han önskade att det hade tillhört en mugglare (trådskrivare?): "Här verkar något läskigt ha hänt enligt bilden. En FTF-jakt som gått överstyr och som slutat i kallblodigt mord? Någon som vägrade logga DNF och sökte för länge? Ett djur som dött naturligt? Vad vet jag. Men tack för cachen."
http://coord.info/GLWH4V0N
http://coord.info/GLWH4KVK

Jo jag vet, menade mest det symboliska i att det kanske är en buske som blir hans fall, spiken i kistan.
Hur naturen som var hans vän (iallafall favorittillhåll) slutligen blev hans fiende.
Minns såklart dessa smaklösa inlägg som visade på ett gränslöshet beteende och en saknad insikt över hur det uppfattades med tanke på de officiella misstankar som faktisk fanns mot honom.

Reagerade extra mycket på broms-inlägget då det så öppet visade på en grymhet hos honom.
Det gick inte riktigt att nå hela vägen fram med den skojiga texten, den avslöjade för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in