2020-02-04, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nej, men vi pratar ändå om en överkomlig sjuka.

Det är inte AIDS, Ebola, rabies... En ny form av förkylning - wow...

Ja verkar som det.
Citera
2020-02-04, 04:22
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Influensa har inte en dödlighet på procent.

säg det till dem 30-40 tusen personerna som dör varje år i USA av influensa...
Citera
2020-02-04, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
säg det till dem 30-40 tusen personerna som dör varje år i USA av influensa...

USA med sin hälsosamma befolkning. Du vet verkligen hur man skapar ett motargument.
Citera
2020-02-04, 04:25
Medlem
Andra dödsfallet utanför mainland China.

https://www.japantimes.co.jp/news/2020/02/04/asia-pacific/science-health-asia-pacific/china-admits-shortcomings-coronavirus-response/
Citera
2020-02-04, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra med källa direkt så slipper du ett ifrågasättande.

Många som tycks tro att intensivvård innebär allvarliga fall
.

Dock innebär allvarliga fall ofta intensivvård.
Efter att ha jobbat men intensivvård i över ett decennium så har jag tillräckligt med kunskap att säga att du har fel.
Citera
2020-02-04, 04:28
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
USA med sin hälsosamma befolkning. Du vet verkligen hur man skapar ett motargument.

Skapar? Jag ifrågasätter ditt uttalande att influensa inte har något dödlighet i procent. Då tycker jag att det är konstigt att folk dör upp till 30-40 tusen per år av influensa i USA.

Ska man låta felaktig information spridas utan att ifrågasätta personen? Då blir man ju precis som staten vill att du ska bli, en robot i deras diktatur eller har jag fel?

En enkel googel sökningar motbevisar din teori till och med i sverige finns det mellan 300-700 dödsfall varje år av influensan. Men som sagt, det var dumt av mig att motargumentera. Ber om ursäkt..
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-04 kl. 04:32.
Citera
2020-02-04, 04:33
Medlem
Citat:
Skapar? Jag ifrågasätter ditt uttalande att influensa inte har något dödlighet i procent. Då tycker jag att det är konstigt att folk dör upp till 30-40 tusen per år av influensa i USA.

Ska man låta felaktig information spridas utan att ifrågasätta personen? Då blir man ju precis som staten vill att du ska bli, en robot i deras diktatur eller har jag fel?

Vad har USA med Sverige att göra (som jag antar var användarens avsikt)? Det är en helt annan värld där folk dör i fetma i större utsträckning än av detta cirkusvirus.
Citera
2020-02-04, 04:36
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Vad har USA med Sverige att göra (som jag antar var användarens avsikt)? Det är en helt annan värld där folk dör i fetma i större utsträckning än av detta cirkusvirus.

Influensasäsongen 2017-2018 var andelen dödsfall i Sverige 5.0% och 2016 - 2017 5.6% bland bekräftade fall (PDF, sidan 22).

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf

Vad jag kan se så är siffran 5.0% och 5.6%.. det är inte noll i min matematik Vad mer ska du komma med för påhopp utan att först vara källkritisk? Använder du huvudet enbart till sätta på foliehatten?

Min avsikt var att bevisa motsatsen till ditt påstående att influensa har noll procent dödlighet Det uttalande är felaktigt därför bedömda jag som lärare att det behövdes det berika dig med lite lärdom
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-04 kl. 04:38.
Citera
2020-02-04, 04:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ja verkar som det.

Citat:

En enkel googel sökningar motbevisar din teori till och med i sverige finns det mellan 300-700 dödsfall varje år av influensan. Men som sagt, det var dumt av mig att motargumentera. Ber om ursäkt..

Citat:

Tack.

Och även om folk i stor utsträckning dör i influensa så verkar ju den här sjukan vara... larvig. Jag skulle klassa "paniken" som brådska.

Jag sitter i alla fall inte och oroar mig över att dö pga Corona. Skulle vara större risk att jag dör av för många Corona...
Citera
2020-02-04, 04:48
Medlem
Citat:
Influensasäsongen 2017-2018 var andelen dödsfall i Sverige 5.0% och 2016 - 2017 5.6% bland bekräftade fall (PDF, sidan 22).

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf

Vad jag kan se så är siffran 5.0% och 5.6%.. det är inte noll i min matematik Vad mer ska du komma med för påhopp utan att först vara källkritisk? Använder du huvudet enbart till sätta på foliehatten?

Min avsikt var att bevisa motsatsen till ditt påstående att influensa har noll procent dödlighet Det uttalande är felaktigt därför bedömda jag som lärare att det behövdes det berika dig med lite lärdom

Influensa har en dödlighet på runt 0.6% för en någorlunda gammal men ej ålderdomlig människa.
Citera
2020-02-04, 04:50
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Influensa har en dödlighet på runt 0.6% för en någorlunda gammal men ej ålderdomlig människa.

Vänta lite, du sa ju precis att det var ingen procent alls. Från och med idag är din trovärdighet noll tyvärr hjärtat Ha en mysig morgon
Citera
2020-02-04, 04:53
Medlem
arbetets avatar
God morgon! Har ni sovit gott?

Nu har antal smittade krupit över 20000:

20604 smittade
437 döda
646 tillfrisknade

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in