2020-02-04, 02:34
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Nja jag förklarar nog dåligt. Jag är väldigt skeptiskt till att det är en stor epedemi på ingång och att alla kommer bli smittade av detta corona virus. Det har varit 155+ fall i Europa. I Kina är vi uppe i 20 000 som är sjuka + mörkerantalet. Om viruset skulle vara så smittsamt och dödligt som folk säger, skulle då inte siffran varit högre i Europa vid det här lagret? Man ser folk skriva här att de ser plan komma från Kina osv, även om det är en dröjan. Borde det ändå inte varit större antal fall rappoterade än vad det varit? Isåfall måste jävligt många dött senaste tiden med lunginflamtion som misstolkats och egentligen dött av Corona Viruset?

Jag är skeptisk till den stora hypen som pågår när folk ska gömma sig i skogen och köpt masker för tusentals kronor. Eller att man ska åka testa sig så fort man får symtom, vart är liknande med feber, hosta och snuva. I Februari i sverige är det rätt vanligt med dessa symtomen, ska vi i panik pusha på mer folk till en vård som redan har utbrända sjuksköterskor och läkare? För att någon hypar upp en spridning av ett virus som just nu enbart verkar påverka etnicitet asiater till största delen? Ja visst kan man vara förbered osv, men jag kan tänka mig bli mer orolig om jag ser att fallen börja öka procentmässigt likhet med procent ökningen i kina. Tills dess är min panik nivå inte hög, och jag har en otroligt panik över saker och ting lätt. Sömnbrist i snart 2 månader pga stress i situationer..
Men vad vill du säga? Att detta virus designats för att döda kineser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tamiflu är nog inget att hålla i handen när det blåser:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5833302

Tamiflu har visat sig ha effekt i cocktail med anti HIV antiviraler, finns i tråden.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Detta var flera månader sen detta dök upp hjärtat Du är väldigt skeptiskt till livet va? Sitter du inte i värmen nu istället för kalla trista piss Sverige?
Sverige är fantastiskt men vi behöver sol och värme. Livet är underbart och förhoppningsvis blir jag över 100 år.
Du själv då? Introvert stackare som inte vet hur man ska leva bra.
Citera
2020-02-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Tamiflu har visat sig ha effekt i cocktail med anti HIV antiviraler, finns i tråden.
OK. Då tar jag tillbaka det jag skrev.

Har du någon artikel eller rapport om ger evidens för det du påstår?
Citera
2020-02-04, 02:38
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tamiflu är nog inget att hålla i handen när det blåser:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5833302

Nej om man håller det i handen lär det inte hjälpa. Men enligt de thailändska forskarna verkade det hjälpa när man svalde det tillsammans med HIV-bromsande mediciner. Så kanske...
Citera
2020-02-04, 02:39
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Men vad vill du säga? Att detta virus designats för att döda kineser?

Inte direkt, har läst information om biolabb där de exprimentera med farliga virus. Vilket kan förklara att det råkat släppas ut och nu mörkar man skadan att man visat man har ett sånt vapen (Big time konspiration).

Sen hur ser världsekonomin ut när man stänger ute kina? Den kommer påverka alla länder, är det ett sätt att skada kina på? Hur nervös blir du om du ser en Asiat på stan nu? Kommer folk börja jaga Asiater och sätta dem i fängelset? Till och med jag blir lite nervös om jag möter en asiat för en liten del av mig påverkas av allt som main stream media matar dig med varje dag. Vilket jag försöker arbeta bort varje dag som går.

Jag har själv varit hjärntvättad av media i flera år och påverkad. Men under ett års tid har min syn förändrats när jag fått läsa forskning om många områden. Jag vill inte säga för mycket för att inte framstå som ett troll. Men vi har alla rätt att ha sin fria vilja att ha vilken ide och tro vi vill utan att man ska få stå ut med hat. Hat föder hat
Citera
2020-02-04, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Varför sätts de evakuerade svenskarna i frivillig karantän trots att de testade negativt för corona? De är ju lika friska som alla andra.

För att det är ett helt nytt virus, därav kan vi inte fastställa att de faktiskt är helt fria från viruset.

Tycker snarare att de ska tvingas till karantän.
Citera
2020-02-04, 02:43
Medlem
Refunds avatar
Fick nyss ta del av ett ganska allvarligt perspektiv. 25% av Corona-fallen är mycket allvarliga och kräver intensivård. Så mycket för jämförelsen med en vanlig förkylning.

https://www.cnbc.com/2020/02/03/nih-dr-anthony-fauci-25percent-of-china-coronavirus-cases-very-serious.html
Senast redigerad av Refund 2020-02-04 kl. 03:13.
Citera
2020-02-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nej om man håller det i handen lär det inte hjälpa. Men enligt de thailändska forskarna verkade det hjälpa när man svalde det tillsammans med HIV-bromsande mediciner. Så kanske...

Nej dt har du rätt i!

Men visst, så kan det vara. Det händer ganska ofta att oväntade effekter uppkommer av läkemedel, speciellt ihop med andra.
Citera
2020-02-04, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ti3Mp0
Exakt min tanke, men samtidigt så har man använt HIV droger mot detta virus med bra resultat och patienter har återhämtat sig. Det visade sig att HIV ska inte finnas i corona genomet. Allt motsäger sig varandra.
Den som har tekniken att framställa virus har tekniken att framställa vaccin mot samma virus.

Det här är ett zoonotiskt virus och inte framställt i lab.
Citera
2020-02-04, 02:50
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Fick nyss ta del av ett ganska allvarligt perspektiv. 25% av Corona-fallen är mycket allvarliga och kräver intensivård. Så mycket för jämförelsen med en vanlig förkylning.

Du får gärna länka till källa, annars är det lätt att ditt inlägg ses som skrämselpropaganda.
Citera
2020-02-04, 02:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund

Vad innebär mycket allvarliga?

Intensivvård är inte synonymt med mycket allvarliga .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in