Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Så kanske det kan vara. Direkt övermanna skulle jag inte vilja kalla det för när folk dör 11 dagar efter att de sökt sjukvård, som i ett fall i Kina.
Än så länge är det bara en tes, en teori, att man får ett lite snabbare respons på ncov från immunförsvaret om man redan haft det och överlevt.
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/coronavirus-spread-protect-200130115539072.html
Some level of immunity will naturally develop over time, but this means that those with compromised immune systems, such as the elderly or sick, are most at risk of becoming severely ill or dying from the coronavirus.
De gissar bara.
Eh, jo, jag talar om att återsmittas efter en genomgången virusinfektion.
Första gången tar det ett tag att trigga igång immunförsvaret, tillverka antikroppar, då hinner viruset föröka sig, immunförsvaret ligger i efterhand. Du känner att något är på gång. Viruset förökar sig snabbare än immunförsvarsvaret hinner tillverka antikroppar. Du blir sjuk. Har du ett friskt immunförsvar hinner antikroppstillverkningen ikapp viruset, och blir viruset övermäktigt. Du blir frisk.
Vid en återinfektion känner immunförsvaret direkt igen viruset och övermannar det, viruset hinner inte föröka sig innan kroppen har rensat bort det, du blev inte sjuk, men kan ha känt att något var på gång.
Dock kan viruset ha muterat till oigenkännlighet för immunförsvaret, då står du på ruta ett igen. I
Ibland har viruset muterat men vissa drag finns kvar, immunförsvaret känner igen viruset, du blir inte sjuk, eller mindre sjuk än första gången.
Säger du emot mig?