2020-02-03, 23:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Kvällens resultat:
Citat:
” There are currently 19,843 confirmed cases worldwide, including 426 fatalities.”

2,296 serious
475 recovered
21,558 suspected

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-03, 23:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, varför ser man inte denna sjuk spridning här i värst världen om det skulle bli den stora spridningen i just wuhan? OM viruset är extremt smittosamt borde väl de fall som finns här också explodera i samma form?

Det är mest smittsamt för asiatiska män. Asiatiska kvinnor smittas inte lika lätt. Européerna smittas ännu mindre.
Citera
2020-02-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Har du några argument att presentera?

Den som lever får se. Men mortaliteten är än så länge rätt låg, därför är jag inte så orolig.
Men vi får se hur den utvecklas närmaste veckorna.

Givetvis kan det bli ett antal hundra tusen kineser som får sätta livet till i slutändan, vilket ju är tråkigt förstås.
Citera
2020-02-03, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så kanske det kan vara. Direkt övermanna skulle jag inte vilja kalla det för när folk dör 11 dagar efter att de sökt sjukvård, som i ett fall i Kina.

Än så länge är det bara en tes, en teori, att man får ett lite snabbare respons på ncov från immunförsvaret om man redan haft det och överlevt.
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/coronavirus-spread-protect-200130115539072.html
Some level of immunity will naturally develop over time, but this means that those with compromised immune systems, such as the elderly or sick, are most at risk of becoming severely ill or dying from the coronavirus.

De gissar bara.

Eh, jo, jag talar om att återsmittas efter en genomgången virusinfektion.

Första gången tar det ett tag att trigga igång immunförsvaret, tillverka antikroppar, då hinner viruset föröka sig, immunförsvaret ligger i efterhand. Du känner att något är på gång. Viruset förökar sig snabbare än immunförsvarsvaret hinner tillverka antikroppar. Du blir sjuk. Har du ett friskt immunförsvar hinner antikroppstillverkningen ikapp viruset, och blir viruset övermäktigt. Du blir frisk.

Vid en återinfektion känner immunförsvaret direkt igen viruset och övermannar det, viruset hinner inte föröka sig innan kroppen har rensat bort det, du blev inte sjuk, men kan ha känt att något var på gång.

Dock kan viruset ha muterat till oigenkännlighet för immunförsvaret, då står du på ruta ett igen. I

Ibland har viruset muterat men vissa drag finns kvar, immunförsvaret känner igen viruset, du blir inte sjuk, eller mindre sjuk än första gången.

Säger du emot mig?
Citera
2020-02-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Man tror? Northeastern University & Imperial College London? Låter som rena tomteverkstan.

Tror gör man bäst i konspirationsforumet.

Underrapportering är givetvis ett problem, men ingen idé att måla f-n på väggen för den skull.

Kina har läget under kontroll. Dom kan sina saker.

Tur att det är där och inte i Sverige som skiten träffat fläkten i alla fall. Här hade folk sprungit runt som yra höns.

Jag gissade på 800k; en slutsats jag dragit utifrån reddit-posten jag länkade tidigare. Osäker på vad som ligger till grund för analysen du här kritiserar, men försök gärna att angripa specifika argument så kanske du framför en poäng.
Citera
2020-02-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Kvällens resultat:
låg på ca 17500 innan?
Citera
2020-02-03, 23:27
Medlem
Xehkes avatar
Fan, trodde testkiten hade varit slut i flera dagar ändå tycks dom kunna testa flera tusen personer dagligen. Skumt!
Citera
2020-02-03, 23:28
Medlem
DickeFixs avatar
I Hubei rapporterade de precis in 13 522 (+2345) sjuka och 414 döda (+64)
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är mest smittsamt för asiatiska män. Asiatiska kvinnor smittas inte lika lätt. Européerna smittas ännu mindre.

Kan vara så just nu men det kan ju mutera.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Ett misstänkt fall i Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så kanske det kan vara. Direkt övermanna skulle jag inte vilja kalla det för när folk dör 11 dagar efter att de sökt sjukvård, som i ett fall i Kina.

Än så länge är det bara en tes, en teori, att man får ett lite snabbare respons på ncov från immunförsvaret om man redan haft det och överlevt.
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/coronavirus-spread-protect-200130115539072.html
Some level of immunity will naturally develop over time, but this means that those with compromised immune systems, such as the elderly or sick, are most at risk of becoming severely ill or dying from the coronavirus.

De gissar bara.
Det är ju du som gissar. Folk dör ju efter 11 dagar, för att de INTE är immuna mot viruset.

Genomlever man en infektion får man ju antikroppar mot viruset och nästa gång man utsätts för just det viruset blir man inte sjuk.
Citera
2020-02-03, 23:29
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
låg på ca 17500 innan?
Ja, 17,498. Kollade ett gammalt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto