2020-02-03, 23:14
Medlem
Erkänner att jag inte har läst alla länkar som postats.

Framgår namnen på dessa nämndemän?

Nämndemän som politiska partier valt ut för att sitta i kammarrätten - kvitterar arvode.
Vilka partier representerade dessa? Vilka värderingar har de?

Vila i frid lilla flicka.
Citera
2020-02-03, 23:19
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Okey, där lärde jag mig något Fast jag ver egentligen vad åtalsfrihet är, jag måste haft sinnesförvirring när jag använde det ordet.
Men om kosumering, jag trodde att man kunde blanda brott, men Tack, alltid bra att lära sig nytt.
Men då griftefridsbrottet inte är nerlagt, men just nu inte aktuellt. Bör väl någon kunna åtalas för det när de fått lite klarhet i vad som hänt.
Tanken är just att de brott som faktiskt i realiteten även konsumerar varandra ska dömas enbart med det grövsta, det vore ju rätt absurt annars om man tänker efter. Däremot så är brott som är särskilda inte konsumeras av varandra, ett bra exempel på varför det vore absurt är situationen med en våldtäkt följt av ett mord. Det torde väl vara självklart att våldtäkten ska leda till åtal även om mord är värre och har högt straffvärde.
Citera
2020-02-03, 23:20
Medlem
Är det ingen som sitter på bilder på de misstänkta?
Citera
2020-02-03, 23:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Nämndemän som politiska partier valt ut för att sitta i kammarrätten - kvitterar arvode.

Jag kollade, rättens medlemmar står med.
Citera
2020-02-03, 23:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Gud nej. Denna människa såg ju ut att ha blogg i ådrorna. Skämt o sido. Men nej det är ej hon

Vad jag förstår är hon väl ljushårig och borde se rätt sliten ut efter allt knark, ser nog rejält mycket äldre ut än 39 år? Knappast denna? Dessutom stavar väl Rebecka efternamnet Gustafsson med F och inte V?
Citera
2020-02-03, 23:29
Medlem
I vilket inlägg ligger domen från kammarrätten?
Citera
2020-02-03, 23:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
I vilket inlägg ligger domen från kammarrätten?
1065
Citera
2020-02-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Är det ingen som sitter på bilder på de misstänkta?
Finns på P.L i tråden. Inget på henne.
Citera
2020-02-03, 23:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Suck.... Du har sedan start haft som mål att misstro vad vi som träffat dessa personer har att säga. Vad jag får ut av det? Min vrede i att en liten flicka är död, och hon hade inte varit död om hon fått bo kvar i sitt familjehem. Vad har du för input i det hela? Jag hittade hit just för att jag dessvärre har mer eller mindre umgåts med ena föräldern. Orkar inte lägga någon större energi i dina ord. Ett barn har dött, fött till världen av 2 avskum. Enough said.

Lägg inte någon notis om vad denna person skriver, tror den är något, vet bäst kan bäst, blä för såna!

Tycker detta ex verkligen borde ha ett dåligt samvete efter att gå i god för dessa vidriga föräldrar och inte i min vildaste fantasi tror på jag att pappan varit perfekt mot sina andra barn, med sitt ex.

Men de i kammarrätten som dömde borde sova rejält dåligt nu om de har ett samvete vill säga?

Så jävla onödigt allt! Knarkare ska inte ha hand om barn, hur svårt kan det vara att förstå?
Citera
2020-02-03, 23:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
När tror man detta kommer tas upp och leda till dom?
När tidigast kommer en fup?
Fup kommer tidigast om 4 månader... troligen 5-6 månader när åtal har väckts.

Det blir en lång tråd det här och det blir bara spekulationer i tråden innan fupen.
Citera
2020-02-04, 00:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Suck.... Du har sedan start haft som mål att misstro vad vi som träffat dessa personer har att säga. Vad jag får ut av det? Min vrede i att en liten flicka är död, och hon hade inte varit död om hon fått bo kvar i sitt familjehem. Vad har du för input i det hela? Jag hittade hit just för att jag dessvärre har mer eller mindre umgåts med ena föräldern. Orkar inte lägga någon större energi i dina ord. Ett barn har dött, fött till världen av 2 avskum. Enough said.

De som har någon kännedom/info att komma med blir betraktade som troll. Det är tråkigt. Vore bättre och trevligare om alla kan få komma till tals.
Citera
2020-02-04, 00:06
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Namnen står i dommen från kammarrätten som ligger i innlegg 1065.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in