2020-02-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nä, det har aldrig varit någon match planerad, vilket är minst sagt udda.
Har heller inte hört något om varför man valt det upplägget.
Så första matchen är den 15/2 mot Brann på Tele2.
Mer förvånande är hur "träningslägret" i sydafrika är upplagt. Vilodag efter typ två dagar där? Fotbollsspelare gonna fotbollsspelare typ.
Citera
2020-02-02, 16:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Träningsmatcher är svårvärderade, särskilt när man inte heller vet vad det fokuseras på. I år verkarAIK blanda i bägge halvlekar istället för att matcha "ordinarie" i första.

Skaderisken med matchotajmade kroppar är också hög. Är det värt det?

Jag önskar det går bra för (inlånade) Elias som Seb sköt av armen på 90:e, men det ser illa ut? Hoppas han kommer tillbaka, eller är det slut på en plastmatta inomhus i Sundsvall?

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/otacka-skadan-nar-han-raddar-straffen/
Det gick bra, inget brutet så ska inte vara någon fara.
Citera
2020-02-02, 19:10
Medlem
BestCoast.s avatar
Kwame Kizito, fd Häcken, gjorde två mål i Falkenbergs första träningsmatch som man också vann med 4-0.
Citera
2020-02-03, 06:50
Avslutad
Helt okej match igår trots förlust. "A-elvan" spelade jämnt om inte bättre än Krasnodars dito.

Positiva bitar då, spelet ser imponerande ut trots att det gått så pass lite tid. Snabba återerövringar, fint kombinationsspel, spelet flyter på redan så här tidigt iaf när det kommer till "A-elvan". Sedan ska man samtidigt inte dra för mycket slutsatser från träningsmatcher men jag är försiktigt positiv mot vad som visas upp just nu.

När det kommer till spelare som stuckit ut hittills så vill jag lyfta Nalic (även om han måste lära sig släppa bollen snabbare i vissa lägen) samt Ahmedhodzic (äntligen en mittback med fart) som nog tar platsen bredvid Bengtsson i backlinjen. Även Rakip har sett pigg ut i båda matcherna, kommer nog mer rätt hos JDT dock petar han inte AC och Bachirou i dagsläget.

Iskalla spelare då? Jo, det finns en hel del där med, Nielsen och Knudsen, två potentiella landslagsmän som inte alls kommer upp i nivå. Märkliga beslut av Nielsen även i denna match. Berget kommer inte till sin rätta position som yttermitt. Antonsson har verkligen tappat självförtroendet helt och hållet, behöver få till några mål för att rycka upp sig. Frågan är även om det inte är dags att släppa Gall, bra lirare men kommer absolut inte till sin rätt hos oss tyvärr.
Citera
2020-02-03, 11:19
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nä, det har aldrig varit någon match planerad, vilket är minst sagt udda.
Har heller inte hört något om varför man valt det upplägget.
Så första matchen är den 15/2 mot Brann på Tele2.
Läste en intervju med Lagerlöf på fotbolldirekt (skitsida, jag vet).

Där tas det upp lite om det.

”Det var längesen ni spelade match, är du inte spänd på att veta var ni står?
– Klart det var längesen men vi har ingen tro på för mycket matcher för tidigt. Spelarna behöver vara redo och det är lätt att få skador om man börjar matcha dem för tidigt.

Är det därför ni valt att inte spela någon match hittills?
– Vi hade inte många matcher förra året heller. Då hade vi en på lägret, och det beror på typen av motstånd, vi hade kunnat spela match på det här lägret också men det finns inget riktigt vettigt motstånd att spela mot. Då valde vi att stå över.”
Senast redigerad av Petterror 2020-02-03 kl. 11:24.
Citera
2020-02-03, 13:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Angående DIF så fokuserar Kim och Tolle mycket på fysik. Tycka vad man vill om det.

Det funkade ju 2019, så jag - och ingen annan - kan säga emot... Aldrig hört ett ord mala så ofta som ordet "mala".

Avgjorde ju typ 600 matcher ifjol från minut 80 och framåt, och då talar vi inte om SvFF-tillgivna straffar á AIK.
Citera
2020-02-03, 13:14
Avslutad
Zlatan är på Årsta i detta nu, och hjälper sitt lag komma i form till guldjakten.

http://www.bilddump.se/bilder/20200203125751-46.59.120.222.png
Citera
2020-02-03, 15:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Zlatan är på Årsta i detta nu, och hjälper sitt lag komma i form till guldjakten.

http://www.bilddump.se/bilder/20200203125751-46.59.120.222.png

Han var ju sjuk igår så han kunde inte spela mot Verona. Hm petad?
Citera
2020-02-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Läste en intervju med Lagerlöf på fotbolldirekt (skitsida, jag vet).

Där tas det upp lite om det.

”Det var längesen ni spelade match, är du inte spänd på att veta var ni står?
– Klart det var längesen men vi har ingen tro på för mycket matcher för tidigt. Spelarna behöver vara redo och det är lätt att få skador om man börjar matcha dem för tidigt.

Är det därför ni valt att inte spela någon match hittills?
– Vi hade inte många matcher förra året heller. Då hade vi en på lägret, och det beror på typen av motstånd, vi hade kunnat spela match på det här lägret också men det finns inget riktigt vettigt motstånd att spela mot. Då valde vi att stå över.”

Hm, man får väl se det som positivt att skaderisken minimeras.
Känns mer som en teambuilding-resa.
Dyr som fan också, men det får de ju anses vara värda.
Citera
2020-02-03, 18:39
Medlem
LT10s avatar
Kim och Thomas är inte för träningsmatcher så mycket. Två veckors träningsläger i Sydafrika fram till första träningsmatchen mot Brann 15/2 är det som gäller och något de tror på. Kan tänka mig att de känner sig trygga i det då vi har kvar samtliga förutom Buya egentligen, jag säger inte emot även om jag tycker vi kunde haft en nu så man får matcha några av de yngre.
Citera
2020-02-03, 19:04
Medlem
Bergstrand & Lagerlöf hade ett katastrofläger med Sirius där man knappt fick ihop ett friskt lag att spela med i en match och tvingades gå väldigt hårt på dom som var redo. Året efter det blev det läger utan match, så detta är inte nytt med dem.
Citera
2020-02-03, 23:01
Medlem
Korders avatar
Fan vad Pettersson och Haksabanovic hör hemma på en högre nivå än Allsvenskan. Bäst på plan som vanligt, denna gång mot FCK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in