2020-02-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Ja stämmer det som soc säger så borde väl någonting göras åt kammarrätten.

Ja rena tester borde ju vara en förutsättning. Att de ”inte visat tecken på bruk” betyder ju ingenting. Är de rena ska de kunna ta tester.
Har själv slitit med beroende och vet att man inte tänker helt vettigt så det är absolut nödvändigt att det finns klara tydliga gränser som måste hållas när det är barn med i bilden.
För mig var regelbunda tester en avgörande faktor, det är lättare att inte fastna i dåliga tankarna om man vet att man åker fast, sorgligt men sant.
Citera
2020-02-03, 16:35
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jag tror att jag har lyckats hitta R.G FB (via hennes systers FB, hon nämner profilen som syster och det är rätt förnamn, och de andra i familjen + stad stämmer)... Vet inte hur man länkar från appen, men sök på R*b*ck* Fl*w*rg*rl (* = e, e, a, o, e, I). Men tyvärr ser man ingenting på profilen, så finns inget att hämta där.

Vad heter syrran? Man kanske kan hitta något där?
Citera
2020-02-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Vad heter syrran? Man kanske kan hitta något där?

Vet inte om jag vill outa de andra namnen här, om jag så nämner ett enda namn är nog hela familjen offentliggjord. Syrran jag hittade har angett nästan alla i hela familjen som familjemedlemmar, syskon och deras pappa exempelvis. Har kollat alla profiler och gått igenom deras bilder och inlägg. Finns ingenting att anmärka på. Alla i familjen ser ut att ha bra och välordnade liv, med resor och barn och bra jobb.
Senast aktiviteten jag hittade av R.G profil genom de andra profilerna var att hon hade gillat pappans profilbild i december 2019. Verkar inte finnas nåt att hitta på FB, tyvärr.
Citera
2020-02-03, 16:49
Medlem
Citat:
Jag tror att jag har lyckats hitta R.G FB (via hennes systers FB, hon nämner profilen som syster och det är rätt förnamn, och de andra i familjen + stad stämmer)... Vet inte hur man länkar från appen, men sök på R*b*ck* Fl*w*rg*rl (* = e, e, a, o, e, I). Men tyvärr ser man ingenting på profilen, så finns inget att hämta där.

Stämmer.
Citera
2020-02-03, 17:09
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Vet inte om jag vill outa de andra namnen här, om jag så nämner ett enda namn är nog hela familjen offentliggjord. Syrran jag hittade har angett nästan alla i hela familjen som familjemedlemmar, syskon och deras pappa exempelvis. Har kollat alla profiler och gått igenom deras bilder och inlägg. Finns ingenting att anmärka på. Alla i familjen ser ut att ha bra och välordnade liv, med resor och barn och bra jobb.
Senast aktiviteten jag hittade av R.G profil genom de andra profilerna var att hon hade gillat pappans profilbild i december 2019. Verkar inte finnas nåt att hitta på FB, tyvärr.

Ja men då så. Om det inte kan tänkas finnas något så är det inte lönt nej.
Citera
2020-02-03, 18:01
Medlem
Citat:

På hennes Facebookprofil står det att hennes födelsedatum är den 17 maj men när man googlar hennes fullständiga namn och det namnet är kopplat till den korrekta adressen där dådet ska ha skett så står där ett annat födelsedatum. Nämligen den 4 juli.
Så min fråga är då om det verkligen är rätt Facebookprofil..?
Citera
2020-02-03, 18:18
Medlem
tinkyminkys avatar
Häktningsprotokoll. Det står dock ingenting nytt.
Citera
2020-02-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappadie
Alltså man blir så jävla rasande på detta rättsystem. Socialtjänsten gör sitt jobb och E*meralda har de bra på familjehmet där hon bott sedan födseln. Att kammarrätten kan ha kommit till detta beslut är ett skämt. P.L har inte varit på några drogtester, han bor inte med R.G (officiellt iaf) och har inte träffat E*meralda en enda gång. Sen att de ska vara positivt att storebror också har blivit omhändertagen... Jag gråter fan blod. Man önskar ju att man kunde ställa Kammarrättsråden, C*thrine R*sell (ordförande), J*n Källm*n (referent) och Lin*a Sv*rd samt nämndemännen A*ders Bystr*m och Kj*ll Al*sten inför rätta för medhjälp till dråp.

Enig, även om det inte är realistiskt. Däremot borde man väl kunna JO-anmäla? Det verkar ju definitivt vara tjänstefel om de involverade inte ens lämnat rena drogtester, vilket ju måste vara ett absolut minimum i ett sånt här ärende.
Citera
2020-02-03, 18:39
Medlem
Hennes föräldrar har nu häktats misstänkta för grovt vållande till annans död.
Socialnämnden har försökt skydda flickan med ett tvångsomhändertagande och familjehemsplacering men efter kammarrättens dom fick flickan flytta hem till mamman.

Fallet väcker frågor om domstolarna verkligen tar hänsyn till ”barnets bästa”.
Högsta förvaltningsrätten beslutade att inte ta upp fallet och det innebar att flickan under sommaren 2019 fick flytta från familjehemmet till mamman.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/socialens-larm-innan-flickan-hittades-dod/
Citera
2020-02-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envidia
Sonen som jag antar att dom syftar på dog i magen på hans fd. flickvän.

Pappans ex flickvän är inte heller världens bästa förälder av ryktesväg....
Citera
2020-02-03, 18:44
Medlem
Citat:

Stämmer. Det är hennes fb.
Citera
2020-02-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraMigBaklanges
På hennes Facebookprofil står det att hennes födelsedatum är den 17 maj men när man googlar hennes fullständiga namn och det namnet är kopplat till den korrekta adressen där dådet ska ha skett så står där ett annat födelsedatum. Nämligen den 4 juli.
Så min fråga är då om det verkligen är rätt Facebookprofil..?

Det är hennes namnsdag, vilket också står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in