2020-03-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, redan där - när föräldrarna vägrar lämna urinprov - borde det ha varit kört för dem att återfå sin dotter. Vilken makalös flathet av myndigheterna! Lilla hjärtat, så fin hon var, och vilken genuint bra familj hon hade kunnat växa upp i.

Precis! Folk pratar om lagändring, men jag vägrar tro att det inte fanns möjlighet att stoppa detta enligt nuvarande lag då föräldrarna uppenbarligen fortfarande är AKTIVA MISSBRUKARE. Det bör krävas regelbundna tester över en längre tidsperiod + övervakad vistelse hos föräldrarna för att komma på tal.
Missbruk kvarstod och pappans historik av våldsamhet försvinner inte. Vad var egentligen anledningen att de skulle få nya chanser just nu?
Prejudikat hit och dit...

(Har de fuskat på HP för att komma in på Juristlinjen, verkar helt efterblivet.)
Senast redigerad av TigerKid2 2020-03-08 kl. 21:39.
Citera
2020-03-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kanske du haft otur i livet och kommet n i en negativ spiral där du umgås med helt fel människor. Men procentuellt finns det inte många som varesig vill sina barn illa, eller är ondskefulla.

Jag håller verkligen inte heller med dig, även om jag på sätt och vis är glad för din skull att du har en sån positiv, men kanske världsfrånvänd syn. Det finns riktigt många människor där ute som inte sätter sina barn främst. Sorry to say it.
Citera
2020-03-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Kan flickans ombud ha blivit hotat av PL?

Exakt, har också funderat i de banorna. Norrköping är en liten stad. Kan de ha gemensamma bekanta på något sätt?
Citera
2020-03-08, 21:50
Medlem
Citat:
Nämen lägg ner, som yrkesperson kan du inte alls se missbrukare som drogar och dödar sina barn på direkt daglig basis. Inte enns sp att du ser det och kallar det ”det gamla vanliga’. Anledningen till att du inte kan se det är att det inte är vanligt.
Jag säger det igen. Missbrukare, psykotisk, psykisk sjuk etc etc etc, ingen vill sin barn illa. Istället brukar dessa människor kunna samla ihop sig och skärpa till sig just undr samtalen kring deras barn. Det hade du vetat som yrkesperson.
Att de sedan kan vars dåliga föräldrar är en annan sak. Men så gott som hundra procent av världen föräldrar vill sina barn gott och vill vara bra föräldrar b
Vissa är redan psykopater andra förstörs av missbruk.

Problemet är också att missbruk förstör människor. De blir egoistiska omogna och lever för drogen - inte för barnet. De sätter inte barnet och hennes behov i första rummet. Om barnet stör deras sömn, deras drogande eller går dem på närverna då de har avtändning har de knappast någon ängels tålamod.

Pappan var enligt uppgift våldsam och skrämmande för vuxna. Hur tror du han var hemma med familjen? Mamman prioriterade att ta droger fast hon var gravid. Varför skulle de nu plötsligt prioritera sitt barn framför drogerna? De vägrade urinprov fastän de försökte få dottern tillbaka...

Om de var seriösa och ändrat sitt liv skulle de gjort allt.
Citera
2020-03-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Här är en advokat Martin Bengtsson som har familjerätt och sådant som specialtet.
https://www.advokatchoice.se/
”KONTAKTA MIG OM
uppdrag som privat och offentlig försvarare, målsägandebiträde och särskild företrädare för barn, ombud i mål om vårdnad och offentligt biträde i asylmål och mål enligt LVU, LVM, LPT och LRV. ”

Ser inte ens myndig ut, skulle aldrig anlita honom som biträde / försvaret för barn ! Kan inte ha många års kompetens
Citera
2020-03-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hey19
Exakt, har också funderat i de banorna. Norrköping är en liten stad. Kan de ha gemensamma bekanta på något sätt?

Ja, jag undrar verkligen. Hans beteende är motsägelsefullt. Går plötsligt emot socialtjänsten från att tidigare ha understött deras bedömning för att i samma veva förmedla till fostermamman att de borde trappa upp och anlita ett ombud? Vad var det han ville med det egentligen?
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-03-08 kl. 22:18.
Citera
2020-03-08, 23:10
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är du helt fläng?

Hur många är det inte som misshandlar och förnedrar sina barn? Som ljuger om dem, medvetet vansköter dem, svälter dem, stjäl från dem och i vissa fall våldtar dem? Det finns riktigt många ondskefulla föräldrar där ute.

Håller med dig fullständigt. Det är exakt den inställningen ("ingen vill ju sina barn illa") som dom myndifhetspersoner har som har gjort denna mardröm möjlig!
Jag har velat skriva både det ena och det andra till den där personen som du svarade till här, men jag skulle bli avstängd pga det helt störda utbrott jag skulle få.
Fy fan vad det tar emot att knipa igen käften ibland... Bra att det stället finns andra som kan konsten att yttra sig lite mer sansat, som gör det istället. Användaren behöver få höra hur totalt livsfarligt det är att vara sådär naiv.
Citera
2020-03-08, 23:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Håller med dig fullständigt. Det är exakt den inställningen ("ingen vill ju sina barn illa") som dom myndifhetspersoner har som har gjort denna mardröm möjlig!
Jag har velat skriva både det ena och det andra till den där personen som du svarade till här, men jag skulle bli avstängd pga det helt störda utbrott jag skulle få.
Fy fan vad det tar emot att knipa igen käften ibland... Bra att det stället finns andra som kan konsten att yttra sig lite mer sansat, som gör det istället. Användaren behöver få höra hur totalt livsfarligt det är att vara sådär naiv.
Fast myndighets personerna i detta fall var ju de som ville att LVU:et inte skulle upphöra. Om myndighetsperson fått bestämma så skulle ju flickan levt och mått bra i sitt familjehem idag.
Citera
2020-03-08, 23:46
Medlem
Citat:
Fast myndighets personerna i detta fall var ju de som ville att LVU:et inte skulle upphöra. Om myndighetsperson fått bestämma så skulle ju flickan levt och mått bra i sitt familjehem idag.

Jag syftade inte på soc. Skrev fel i min ilska. Skulle sagt rättsväsendet.
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-03-08 kl. 23:49.
Citera
2020-03-08, 23:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Jag syftade inte på soc. Skrev fel i min ilska. Skulle sagt rättsväsendet.
Okey, det var ju inte så lätt att veta. Trist att jag retar upp dig så, det kan inte vara bra för hjärtat du. Pma mig de okvädesord du önskar häva ur dig till mig istället, så slipper du vara så där arg, jag tål dom, jag lovar.
Citera
2020-03-09, 00:06
Medlem
Någon juridiskt kunnig som kan förklara vad detta betyder:

"Ställföreträdare och offentligt biträde: Biträdande jurist Martin Bengtsson, substituerad av biträdande juristen Martin Johnson."´

"Han anser att föräldrarnas förhållanden har förändrats på ett sådant sätt att det inte längre föreligger någon påtaglig risk för Esmeraldas hälsa och utveckling om hon skulle flytta hem till föräldrarna. Vården ska därför upphöra."

Är det Martin Bengtsson som suttit i Kammarrätten 2018-09-20 och fattat detta fatala beslut, eller är det biträdande juristen Martin Johnson?
Ja ni vet - "Ju fler kockar, desto sämre soppa."

Verkar inte som de jobbar på samma advokatbyrå - hittar inte den sistnämndes namn på hemsidan.
Citera
2020-03-09, 00:07
Medlem
Citat:
Okey, det var ju inte så lätt att veta. Trist att jag retar upp dig så, det kan inte vara bra för hjärtat du. Pma mig de okvädesord du önskar häva ur dig till mig istället, så slipper du vara så där arg, jag tål dom, jag lovar.

Nej det är tydligt att det är en hel del som inte är så lätt för dig att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in