2020-02-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Och här ser vi exakt varför det är olämpligt att skriva innan man har korrekturläst!

Nej, det har inte dött 13 utanför Kina i detta virus. Lulu skrev fel.
Nä har skrev rätt men hade fel så att säga, mitt misstag var att inte gå igenom alla inlägg innan jag skrev mitt, hen tar tillbaka sina uppgifter i ett senare inlägg.
Citera
2020-02-03, 17:16
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fast nä. Inte när de blivit smittade i kina och sen rest till respektive land. Hittills är det väl bara Tyskland det är personer som inte blivit smittade i Kina. Eller har det ändrat sig på något sätt?
Även USA om jag förstått nedanstående rätt:

Citat:
The second case in Illinois is the only instance so far of person-to-person transmission in the United States, state health officials said.

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-02-20-intl-hnk/index.html
Citera
2020-02-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Hittills färre än 200 (179, vad det verkar) bekräftat smittade personer utanför Kina. Påfallande många av dessa verkar vara kineser på resa, vilket inte är förvånande, men finns det siffror på hur många icke-kineser som smittats utanför Kina? Det hade kunnat ge ett hum om smittsamt viruset är.
De jag känner till är alla Tyskarna utom två (en av dem registrerad i Spanien) , en Fransman (läkare smittad av en tolk) , två i Japan (turistbusschsufför och reseledare) och en okänd i Korea
Senast redigerad av Pisseman 2020-02-03 kl. 17:19.
Citera
Medlem
Citat:
Hittills färre än 200 (179, vad det verkar) bekräftat smittade personer utanför Kina. Påfallande många av dessa verkar vara kineser på resa, vilket inte är förvånande, men finns det siffror på hur många icke-kineser som smittats utanför Kina? Det hade kunnat ge ett hum om smittsamt viruset är.

Det är inte särskilt smittsamt. Det är ungefär som förkylning eller SARS. Det smittar mest då sjukdomen har brutit ut och inkubationstiden är ungefär 4 dagar. Eftersom folk är så medvetna om riskerna idag så blir smittspridningen ännu mindre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 japansk bussförare som körde kineser. X antal tyskar, 6 tror jag.

10 st. Varför skriver du ens när du inte har koll?
Citera
2020-02-03, 17:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag undrar också vilka viruset slår mot: kön, ras, ålder etc.
Citera
2020-02-03, 17:19
Medlem
Citat:
V g se mitt inlägg nr 16 564 kl 17:06. Afrika har ännu inte rapporterat ett enda fall! Inte ett enda! Märkligt.
Citera
2020-02-03, 17:21
Medlem
Ytterligare uppdatering från Kina. Efter en massa kontroller har man upptäckt att problem med virus inte enbart drabbar människor. En masslakt av svin och höns har gjorts och förbud har antagits mot att sälja kött som inte testats och godkänts av myndigheterna. Jag vet att svinpesten härjar i Kina, men vet inte vad man har hittat hos fjäderfäna.
Citera
2020-02-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar också vilka viruset slår mot: kön, ras, ålder etc.

Det finns ju en artikel i thelancet där man hävdar att kinesiska män drabbas värst då de har mer av en speciell receptor i lungorna än vad kvinnor och andra folkslag har. Det borde dock mer handla om hur sjuk man blir i så fall.
Citera
2020-02-03, 17:22
Avslutad
Citat:

Inom två veckor kommer ytterligare 200 eller 2000 nya fall. Dessa utav symtomfria människor. Bli inte förvånad då.
Citera
2020-02-03, 17:22
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ericsson, Volvo,

Volvo Cars är ju ett kinesiskt företag? Jaja, hur som helst, jag skulle gärna vilja se pressrelease eller policydokument som i fallet med Huawei. Jag hittar bara hastiga omnämnanden i pressen. Men det är väl jag som inte kan googla ordentligt.
Citera
2020-02-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Volvo Cars är ju ett kinesiskt företag? Jaja, hur som helst, jag skulle gärna vilja se pressrelease eller policydokument som i fallet med Huawei. Jag hittar bara hastiga omnämnanden i pressen. Men det är väl jag som inte kan googla ordentligt.
Jag har citerat Ericssons policy tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in