2020-02-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Dock enkelt att undvika. Tvätta händerna när du har varit på toaletten.
Lol. Du skämtar va?
Citera
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
optimisterna brukar avlida först!
Jag försöker vara realist.
Såg en käppkines som snöt sig i armbågen på tunnelbanan in Sthlm idag. Jag gick av 3 hållplatser innan min hållplats. Gick hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Dom misstänkta fallen i Frankrike testades negativt för Corona. Vet inte om det varit uppe än.

Ja det är jättebra. Dock skrev någon att två tyskar på samma plan testade positivt men har inte sett något bekräftat.
Citera
2020-02-03, 12:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Va? Hade man kopplat avloppet till dricksvattnet i det huset?

Det är komplicerat.
Spola fram till 26:40 i denna dokumentär så finner du ditt svar:
https://m.youtube.com/watch?v=B93uZPvThKc
Citera
2020-02-03, 12:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det är jättebra. Dock skrev någon att två tyskar på samma plan testade positivt men har inte sett något bekräftat.

Det kan inte stämma. Jag följer tyska nyheter, och det har inte sagts något om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Latmasken är också en farlig infektion som har hotat vår fortlevnad i århundraden. Finns det någon bot?
WHO borde verkligen utlysa international emergency på den...

"Hongkong closes borders"
Nu ger Hongkong med sig. Lite sent kan man tycka, men ok.

https://news.sky.com/story/it-feels-like-a-war-time-fears-in-hong-kong-over-coronavirus-outbreak-11925270

Inte latmask, bara rejält trött på alla som nämner sin källa till "kolla länkarna bak i tråden" i en tråd som är 1300+ sidor lång. Helt omöjligt att leta upp den källan och personer kan därför sprida vilken skit som helst.

Kommer man med ett påstående, bekräfta det där och då så kan läsaren avfärda eller acceptera postarens tes direkt.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
ja precis och det hålls hemligt!

Hur hålls det hemligt? Siffrorna finns överallt att studera. Problemet blir när lekmän studerar siffrorna och tror att dödligheten ligger på 50% och börjar skrika i panik. Hade viruset haft så hög dödlighet hade det inte överlevt.
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fast det är många experter som använder sig av 2%. Det är alltid svårt att uppskatta dödligheten i en pågående epidemi. Därför menar jag att TAKET är 2%.

SARS var i de här läget 3,5% men stannade på nästan 10% när dammet lagt sig. https://i.imgur.com/cdQ4GJr.png
Stort antal med ovisst tillstånd (95% varken döda eller friskförklarade) samt oklart antal icke bekräftade fall gör det väldigt svårt under pågående utbrott.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Antalet friskförklarade ökar dock mer och mer för varje dag. Var inte så många dagars sedan döda översteg friskförklarade ganska rejält.

Idag har jag sett en friskförklaring på ca 10 personer på en timme. Jag sitter och uppdatera sidan

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
2020-02-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Jag försöker vara realist.
Såg en käppkines som snöt sig i armbågen på tunnelbanan in Sthlm idag. Jag gick av 3 hållplatser innan min hållplats. Gick hem.

Snöt sig i armbågen? Hur gör man det?
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Nej, dom har ju fortfarande några sjuka. Men dom som flögs hem igår på samma plan som svenskarna och som misstänktes ha Corona testades negativt för viruset.
Det var 36 med misstänkta symptom. Frankrike testade 20 som skulle stanna i Frankrike. Vart de övriga 16 tog vägen är oklart. Vidare till sina hemländer? Jag tror inte alla ens var europeer. Frankrike behöll nagra icke-europeer.
Alla nu i karantän, en skola för utbildning till brandmän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hm, några timmar på plan yta, är ett relativt förenklat sätt att beskriva saken, är det inte?
kontaktytor tex bord, skrivbord,diskar m.m?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in