Citat:
Ursprungligen postat av
Mindecember
Mitt liv går fram och tillbaka, jag tar ett andetag och kämpar ett tag för att sen ge upp och falla rakt ner i hålet igen. Gått i cirklar sen jag var femton, alltid bedövad med en nål i armen. Alltid samma sak, reser mig och faller om och om igen. Förtroende, kärlek, boende och hälsa allt går att byta bort mot piller och pulver som får det att bli tyst en liten stund. Krossar hopp och kristaller i samma jävla veva. Fan ska jag göra orkar inte försöka längre. Vet inte om någon läser ens men jag behöver en vän just nu.
Jag levde ditt liv fram till 2009. Under tio år. Jag förstår sig precis, det är otroligt svårt att bryta så gamla mönster MEN det går.
Första steget är att hitta ett bra behandlingshem. Ge det tid och hitta ett där du får bra kemi med anställda samt klientel. Det är viktigare än behandlingsprogrammet i sig.
Ge det tid. Försök få arbetsträna eller fas3 jobba eller tom bli anställd på hemmet när ditt kontrakt löper ut. Vi tillbringar år med att förstöra så räkna med år för att bygga upp sig.
Försök hitta ett intresse där du kan delta medans du är på hemmet men där folk nödvändnigsvis inte vet om sitt förflutna.
Bered dig på en kamp, men det kommer att gå med envishet och människor omkring dig som är optimistiska (genrellt).
Lycka till och skicka gärna dm om su behöver snacka av dig.