• 3
  • 4
2020-02-02, 22:44
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja jag har läst lite om din historia i andra trådar och du är verkligen en förebild för andra därute som fortfarande lider.

Mitt svar var riktat till TS i den tråden men jag skulle gärna diskutera tex. livskvalitén du känner nu som nykter i sju år? Tar du aldrig droger öht längre? Jag blev ju av med mitt missbruk via behandlingshem men jag unnar mig fortfarande då och då en holk, några öl med vänner eller att ta lite MDMA med folk man håller kärt. Känner du inte det behovet? Jag känner att ska jag aldrig mer kunna ta en drog/öl i goda vänners sällskap då och då känner jag en stor sorg över det?

Jag är glad över att jag inte har något missbruk längre. Dvs jag behöver ingenting när jag vaknar för att inte bli sjuk. Jag kan njuta av saker nykter och ibland kan det gå veckor utan att jag tar någonting men det viktigaste är att jag inte längre BEHÖVER droger för att fungera och må bra.
Livet utan fungerar alldeles utmärkt.
Livet med, även om det börjar med aldrig så lite, fungerar inte alls. Slutar till slut med oärlighet, elände och krasch.
Så är det för mig och det har jag accepterat. Kan säga att det tog ett par år innan mina nära och kära började lita på mig igen. Varför riskera det för några öl eller någon skitdrog?

Funkar det för dig så är det ju ok, bara tiden kan visa det. Alldeles säkert funkar det för några beroende, men jag tillhör inte dom.

Och det är helt ok.
Citera
2020-02-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Mitt liv går fram och tillbaka, jag tar ett andetag och kämpar ett tag för att sen ge upp och falla rakt ner i hålet igen. Gått i cirklar sen jag var femton, alltid bedövad med en nål i armen. Alltid samma sak, reser mig och faller om och om igen. Förtroende, kärlek, boende och hälsa allt går att byta bort mot piller och pulver som får det att bli tyst en liten stund. Krossar hopp och kristaller i samma jävla veva. Fan ska jag göra orkar inte försöka längre. Vet inte om någon läser ens men jag behöver en vän just nu.

Jag levde ditt liv fram till 2009. Under tio år. Jag förstår sig precis, det är otroligt svårt att bryta så gamla mönster MEN det går.

Första steget är att hitta ett bra behandlingshem. Ge det tid och hitta ett där du får bra kemi med anställda samt klientel. Det är viktigare än behandlingsprogrammet i sig.

Ge det tid. Försök få arbetsträna eller fas3 jobba eller tom bli anställd på hemmet när ditt kontrakt löper ut. Vi tillbringar år med att förstöra så räkna med år för att bygga upp sig.

Försök hitta ett intresse där du kan delta medans du är på hemmet men där folk nödvändnigsvis inte vet om sitt förflutna.

Bered dig på en kamp, men det kommer att gå med envishet och människor omkring dig som är optimistiska (genrellt).

Lycka till och skicka gärna dm om su behöver snacka av dig.
Citera
2020-02-03, 01:12
Medlem
Shadowcrafts avatar
Dra till korpberget eller Valbo om 13 behandlingar inte funkat.
Citera
2020-02-03, 14:12
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Dra till korpberget eller Valbo om 13 behandlingar inte funkat.

Varit på valbo. Det funkade i någon månad efter det
Citera
2020-02-03, 16:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Varit på valbo. Det funkade i någon månad efter det
Det är inte behandlingshemmen som är dåliga, det är du som inte fattar grejen.
Du startar en tråd här och vill ha stöd, samtidigt postar du frågor om hur man bäst knarkar vidare.

Skärp dig om du vill ha en framtid.
Citera
2020-02-03, 17:46
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du startar en tråd här och vill ha stöd, samtidigt postar du frågor om hur man bäst knarkar vidare.

Ja så enkelt är det tyvärr.

Det är väldigt mycket offermentalitet på TS och det är ju ett sätt att hantera det hela på. Inte så framgångsrikt dock.
Citera
2020-02-03, 18:01
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Ja att bara ge ett behandlingshem en månad och sedan dra för att det inte funkar är både slöseri av din egen tid och av andras. Vill du bli nykter får du fan se till och bita i det sura äpplet och lyssna på andra. Ta av dig offerkoftan och sluta gnäll och tro att behandlingshemmet ska göra dig ren, de är ett stöd och en annan miljö där du kan bygga upp dig själv igen. Inte en garant för att du ska bli återställd.

Föressten morfar så är det så jävla mycket respekt och kul att se att du har världshistoriens bästa album som youtube länkar. Closer to the truth... har den på vinyl
Senast redigerad av Spliffmeister 2020-02-03 kl. 18:12.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in