Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Jeg vet ikke hvem GM er. Jeg tror at politiets hovedhypotese om at forbrytelsen som ble gjort mot AE var et planlagt drap, er det som skjedde. Jeg har tanker om at forbrytelsen ble utført et annet sted enn i ekteparets hus, og at alle "spor i huset som peker på at forbrytelsen skjedde i huset" ble plantet.
Jeg tror også at AE ble overfalt, drept og skjult på ett og samme sted utendørs. Og derfor trengte ikke GM å transportere hennes lik med bil eller annet kjøretøy.
Motivet har jeg ingen anelse om. Før man vet hvem GM er har man heller ingen forutsetninger til å kunne forstå hva som kan ha vært motivet.
Du mener at hun ble overfalt mens hun gikk tur med hunden om morgenen? Og at hun ligger begravd et sted rundt Langvannet, eller dumpet i selve Langvannet? Og at det ikke er TH som står bak? Mener du at det er noen som vil at TH skulle få skylden for drapet? Mener du at noen har drept Anne når hun gikk tur rundt Langvannet, og så tatt seg inn i huset, for å få det til å se ut som at noen har kidnappet henne der? Jeg sier ikke at det er feil med noe av det du sier, men kanskje du kan forklare nærmere, for jeg skjønner ikke helt. Som Kornblomst sier, så mener jeg også at ingen andre enn TH kunne ha interesse av å få det til å se ut som en kidnapping, når det egentlig har blitt begått et drap. Jeg mener, hvis målet var å ramme TH, så var kanskje det beste å la Anne ligge der drept med en brødkniv, og så kanskje gjemme denne brødkniven mellom noe isolasjonsmateriale, sånn at det skal se ut som at TH har gjemt den der. isolasjon/glava oppe på kvisten f.eks., og etter mange timers leting finner poitiet denne kniven.