2020-02-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tisdag 15 maj -18 upptäcktes LW vara försvunnen. SD blev förhörd, anhållen och släppt. Dagen efter togs "Olof" i beslag på Arlanda och huset blev avspärrat, men redan under fredagen hävdes avspärrningarna (rapporterades om i media).

Jag antar att utredarna då riggade övervakningsutrustningar, gjorde tekniska undersökningar, fotograferade, dokumenterade, tog beslag och skickade prover för analys.

Den 29 maj blev SD anhållen igen och huset blev åter avspärrat, men hävdes senare under sommaren.

Vid gryningsräden 27 aug -19 avspärrar man hans hus igen och det ska bli intressant att få veta om utredarna funnit några skillnader/förändringar i hans hem. Tänk om han efter första avspärrningen har ägnat sig åt klinisk rengöring av väggar, lister, golv, avlopp och efter den andra avspärrningen målat om eller tapetserat på ett eller flera ställen. Ett förfarande som skulle stärka tesen om att han är skyldig - särskilt om man funnit blod från LW redan från den första avspärrningen då SD/HD inte släpptes in i USA.

När EGT sommaren -18 skrev att SD berättat om hur LW:s blod skulle finnas i hans hem ringde klockorna om "konstruerad nödförklaring" till vänner och inte minst utredarna. Jag tror vi kommer att få se bevisning i FUP att SD har varit oerhört aktiv med att plantera "bevis" mellan 15 och 28 maj -18 - allt i syfte till att stärka sina förklaringar i kommande förhör eftersom han förväntade sig bli anhållen igen som misstänkt.

Teknisk bevisning och förhör ledde till att misstankarna stärktes, sade åklagaren i augusti -19.

Jag har många gånger tidigare skrivit att mobila och digitala spår blir hans fall i fallet. Han kanske har förklarat det som att hans efterhandskonstruktioner beror på att han ville förbättra sin GC-statistik, att han har löst gåtorna, men kanske inte varit fysiskt och loggat på exakt alla platser. Detta kan inte bevisa att han på något sätt skulle vara skyldig till mordet på L*ena.
Han får betydligt svårare att förklara om hur hans DNA hamnat på en borttagen buske från fyndplatsen och hur färska blodspår från LW kunde finnas i hans hem?

Den misstänkte är känd för att flina, men kommer snart bli känd som den Snyftande mördaren?

-----------------

628 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 159 dgr
Åtal i mål B2705-18 ska vara väckt senast 14 februari

En SAMMANFATTNING modell light

- endast 12 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Sammanfattning modell light för anonym nedladdning
www.filedropper.com/mordetplena

Häktningsprotokoll, beslut m m online
https://issuu.com/honan6/docs/h_ktning_och_beslut

Hypotetisk bevisning
www.bildtagg.se/bild/tjo2x12jizisnvvz4n2nd01

-----------

Sammanfattning för läs online
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/hjrstamordet

Tack. Mycket intressant.
Men smartingen SD har fel om han försöker dölja spår genom att måla eller tapetsera över dem. Det försökte paret i Förlösa göra, men teknikerna hittade omedelbart blodspåren bakom renoveringen med hjälp av Luminol ...

http://www.kilu.lu.se/kemishow/molekyler-syns/ljus/luminol/
Senast redigerad av zilvereko 2020-02-02 kl. 14:19.
Citera
2020-02-02, 14:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja ibland låter det nästan som att det här skulle handla om ett spaningsmord, men det gör det ju inte. Enligt åklagaren är det bara SD som det finns anledning att misstänka, och förundersökningen har därför (precis som den här tråden) handlat om att försöka koppla just SD till brottet. Om åklagaren har satsat på rätt häst så kommer detta så småningom att visa sig i ett positivt åtalsbeslut och en offentliggjord fup på 14 000 sidor. Då kommer vi själva att kunna se att det finns bevisning mot SD (eller åtminstone goda skäl att misstänka honom).

Om förundersökningen mot SD däremot läggs ned så hamnar naturligtvis saken i ett annat läge, och det är väl egentligen först då det kan finnas utrymme för att spekulera kring andra möjliga gärningspersoner.

Om det det mot all förmodan skulle visa sej att SD är oskyldig till mordet på LW.Då är i alla fall jag helt övertygad om att detta mord kommer aldrig att lösas.
Citera
2020-02-02, 14:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi pratade om MH och hennes blogg. Och att hon skrev mycket utlämnande saker om barnen där.

Det handlade om hennes sätt att agera. Inte om L*ena.

Citat:
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!
Trött på er hycklare.
Om du fortsätter att ifrågasätta Mollans uppgifter är du svaret skyldig att precisera vad som är osanning i ovanstående rader.
Om du ifrågasätter någons heder som du oavbrutet gör så ligger din egen heder i potten.

Hur långt säljer du ut dig för att boosta upp LW till en madonna?

En stor eloge till visselblåsarna som har gett tråden ovärderliga sanningar till förtret och förfång för trådens sopa-under-mattan-hycklare.
Uppgiferna är mycket viktiga i att förstå det psykosociala spelet som slutade i det våldsamma mordet som är anledingen till tråden ;Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-02 kl. 15:39.
Citera
2020-02-02, 14:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Trött på er hycklare.
Om du fortsätter att ifrågasätta Mollans uppgifter är du svaret skyldig att precisera vad som är osanning i ovanstående rader.
Det viktiga är inte om det är sant eller inte. Det finns två problem med Malins beskrivning av situationen.

1. Om hon hade brytt sig det minsta om barnen så hade hon insett att det är mycket olämpligt att offentligt beskriva vilka problem hon anser att de hade.

2. Hon inser inte sin egen del i det hela. Om barnen mådde som sämst den sista tiden hon var delaktig i deras liv så är det inte långsökt att anta att det var hon som orsakade problemen.

Min spekulation är att barnen mådde bra innan de drabbades av Malin.
Med hennes närvaro gick det nedåt för dem och UW var tvungen att få bort henne från deras liv.
Citera
2020-02-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det viktiga är inte om det är sant eller inte. Det finns två problem med Malins beskrivning av situationen.

1. Om hon hade brytt sig det minsta om barnen så hade hon insett att det är mycket olämpligt att offentligt beskriva vilka problem hon anser att de hade.

2. Hon inser inte sin egen del i det hela. Om barnen mådde som sämst den sista tiden hon var delaktig i deras liv så är det inte långsökt att anta att det var hon som orsakade problemen.

Min spekulation är att barnen mådde bra innan de drabbades av Malin.
Med hennes närvaro gick det nedåt för dem och UW var tvungen att få bort henne från deras liv.

Hoppas inte Mollan är härinne och läser den Snoriges inlägg som jag anser kan göra att hon blir psykiskt instabil igen iom att hon hängde ut sig, sitt ex och styvbarnen i sin blogg så sent som i juli -18. Tonen i tråden blev inte snäll mot henne och hon såg till att lösenordsskydda bloggen, men då var skadan redan skedd och nu påminner Snoris om hennes blogginlägg om och om igen. Till vilket syfte?

Det kan inte vara roligt för Mollan att återkommande bli påmind om hennes då labila psykiska tillstånd.

Skilsmässan berodde sannolikt på att ingen i familjen W ville ha henne i sina liv när hon ville styra och ställa efter vad hon ansåg är rätt. U tog ett vuxet ansvar när han ville ha skilsmässa. Jag tror inte han är en viljelös ynklig man som hon ville påskina.

Hon var inte "klar" med separationen ens två år efter skilsmässan. Jag får en känsla av att hon fann en njutning av att hänga ut U, L och barnen.

Nog om MH som inte häktad och misstänkt. Nu välkomnas ts som kan berätta mer om SD istället.
Citera
2020-02-02, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Trött på er hycklare.
Om du ifrågasätter någons heder som du oavbrutet gör så får så ligger din egen heder i potten.

Hur långt säljer du ut dig för att boosta upp LW till en madonna?

En stor eloge till visselblåsarna som har gett tråden ovärderliga sanningar till förtret och förfång för trådens sopa-under-mattan-hycklare.

Nu pratade vi ju inte om L*ena, men det missade du?
Det handlade inte om någon jämförelse dem emellan.

Jag är inte skyldig dig några som helst förklaringar.

Det MH har skrivit i bloggen är hennes helt personliga upplevelse av vad som har hänt. Därigenom är det ingen absolut sanning. Vi vet inte heller något om de händelser hon skriver om. Vi kan alltså in veta sanningshalten i hennes berättelse.

Sådant borde du som jurist veta?
Eller brukar det räcka med ett vittne i en rättegång?
Klappat och klart?

Nu har jag varken UW, HD eller MH på min lista över misstänkta, utan det är SD.

Vad gäller alibin, så kan de alltid vara svåra att ha hundraprocentiga om man inte har fångats på en kamera, mastuppkopplingar eller liknande långt därifrån.

Nu blir det snart ett åtal, och vi kommer med all sannolikhet se förhör med dessa personer. Kanske vi får svar på vem som har alibi eller inte?
Citera
2020-02-02, 16:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Bloggarna såväl UWs som Mollans har också haft det med sig att dom avslöjat hur ohederliga dom 4 föregående postarna är.

Jag påstår det för att jag och alla vidsynta vet vilket oherrans liv det vore på kärringarna om det vore SD som slagit sina barn. Inte sant?

Så förutom att visa på LWs våldsamma beteende så tydliggörs vilka som kör med en hårresande dubbelmoral.
Fy skäms på er!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-02 kl. 16:22.
Citera
2020-02-02, 16:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske inte var barnen som var
problemet utan barnens mamma?
MH gifte sig med UW. Inte med LW.
Om UW inte klarade av att sätta gränser
mot LW så kan man förstå att MH blev
irriterad.
Om alla skulle rätta sig efter LWs behov
och ställa upp på att ändra barntider efter
vad som passade henne så är det inte
konstigt om det blev konflikter.
MH hade ingen anledning att curla för LW.

UW blev antagligen tvungen att välja
mellan MH och LW och han valde LW.

Vi som läste bloggen när den låg upp tycker nog alla att UW gjorde ett klokt val. En person som uttrycker sig så, inte minst om barnen och deras mamma, och verkar så fruktansvärt labil, det kan ingen förnuftig människa leva med. Och jag tror att UW är både förnuftig och jordnära.

Jag, personligen, mådde dåligt av att läsa det M skrivit. Det var som introt till den värsta skräckfilmen.

Sannolikt var åren med M ett helvete, även om de inte levde ihop och UW gjorde därmed ett klokt val som gick vidare utan den maran med i livet. Och självklart fanns det en anledning till att UW aldrig kunde ta steget ut och leva ihop. Jag tror den anledningen var M, inte LW. Stackars man.
Citera
2020-02-02, 16:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vi som läste bloggen när den låg upp tycker nog alla att UW gjorde ett klokt val. En person som uttrycker sig så, inte minst om barnen och deras mamma, och verkar så fruktansvärt labil, det kan ingen förnuftig människa leva med. Och jag tror att UW är både förnuftig och jordnära.

Jag, personligen, mådde dåligt av att läsa det M skrivit. Det var som introt till den värsta skräckfilmen.

Sannolikt var åren med M ett helvete, även om de inte levde ihop och UW gjorde därmed ett klokt val som gick vidare utan den maran med i livet. Och självklart fanns det en anledning till att UW aldrig kunde ta steget ut och leva ihop. Jag tror den anledningen var M, inte LW. Stackars man.

Ujujuj sån gallimatias! Snacka om att skjuta budbäraren

Det bör nämnas att det finns uppgifter om att det var äktenskapskrascherskan LW som sabbade mellan MH och UW.

Tror att medgörare UW slätade över (som ni tanter i tråden) LWs försummelser med att lämna barnen ensamma nattetid och ta till nävarna när hon inte fick sin vilja fram versus barnen och att det var anledningen att inte sociala agerade kraftfullare. Signalerna om miljön i LWs hem var många och kan inte varit utan åtgärd. Mollan var också på UW som vad märkligt inaktiv när det gäller barnen väl och ve. Känns som han abdikerat föräldraskapet inför LWs härjningar.

Då det är sekretess så vet vi inte vad för åtgärd sociala krävt men vad jag ser så måste dom eftersom flera anmälningar agerat. . Det är oerhört allvarigt när våld förekommit med barn inblandade.

Hade en man/far lämnat barnen nattetid många ggr, slagits med barnen med flera anmälningar till både soc och polis som följd, så sanna mina ord då hade sociala agerat. Det är ingen miljö barn ska utsättas för. Varför LW ska ha kärringrabatt som dålig mor?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.

Hur är man funtad om man skiter i barnen för att upprätthålla en falsk bild av LW.

Det sista fetade visar på allvaret då curagelösa medgörare kammade LW medhårs.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-02 kl. 17:37.
Citera
2020-02-02, 17:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror att medgörare UW slätade över (som ni tanter i tråden) LWs försummelser med att lämna barnen ensamma nattetid och ta till nävarna när hon inte fick sin vilja fram versus barnen och att det var anledningen att inte sociala agerade kraftfullare. Signalerna om miljön i LWs hem var många och kan inte varit utan åtgärd. Mollan var också på UW som vad märkligt inaktiv när det gäller barnen väl och ve. Känns som han abdikerat föräldraskapet inför LWs härjningar.

Då det är sekretess så vet vi inte vad för åtgärd sociala krävt men vad jag ser så måste dom eftersom flera anmälningar agerat. . Det är oerhört allvarigt när våld förekommit med barn inblandade.

Hade en man/far lämnat barnen nattetid många ggr, slagits med barnen med flera anmälningar till både soc och polis som följd, så sanna mina ord då hade sociala agerat. Det är ingen miljö barn ska utsättas för. Varför LW ska ha kärringrabatt som dålig mor?

Någon "kärringrabatt" fick hon inte.
Det vet vi alla.

Så du menar att det var därför L*ena blev dödad?
Citera
2020-02-02, 17:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Bloggarna såväl UWs som Mollans har också haft det med sig att dom avslöjat hur ohederliga dom 4 föregående postarna är.

Jag påstår det för att jag och alla vidsynta vet vilket oherrans liv det vore på kärringarna om det vore SD som slagit sina barn. Inte sant?

Så förutom att visa på LWs våldsamma beteende så tydliggörs vilka som kör med en hårresande dubbelmoral.
Fy skäms på er!

Ja, du. Barnens väl och ve är bara
intressant när MH diskuteras men deras
mamma LW hade tydligen inget ansvar
för det.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hjälpa barn, det är att ta vara på deras integritet.
Mycket viktigt! De är så känsliga, sårbara och utsatta.
Helt i händerna på de vuxna!

De egna behoven måste stå undan.
Citera
2020-02-02, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skilsmässan berodde sannolikt på att ingen i familjen W ville ha henne i sina liv när hon ville styra och ställa efter vad hon ansåg är rätt. U tog ett vuxet ansvar när han ville ha skilsmässa. Jag tror inte han är en viljelös ynklig man som hon ville påskina.

Kände du LW? Var det den version hon
gav? Jag kan tänka mig att hon inte
uppskattade att det kom in någon i
familjen som vågade säga ”nej” till henne.
Hon kanske var rädd att det skulle
inspirera andra till att göra likadant och att
hon skulle förlorar sin makt.
Jag tror inte heller att LW uppskattade att
UW träffat en ny vacker kvinna. LW verkar
ha njutit av att ha en massa män
dreglandes efter henne och jag tror att det
var där hon ville ha UW också.

UW tog ett vuxet ansvar? När han
berättade i ett email att han ville skiljas?
Väldigt vuxet och modigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in