2020-02-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Fan jag har tappat (bort) min plånbok.
Det har ju liksom litegrann blivit synonymt med förlorat i folkmun.
Lite som att vissa säger fastighet när de egentligen menar byggnad.
Eller hur Yanii?
Precis så,
Eller så hintade advokaten med flit för att på något sätt visa någon förmildrande omständighet, Vilket jag inte tror iof.
Jag kan dock inte tycka att det är synd om personen för att den är inlåst. Det var ett märkligt uttalande.
Citera
2020-02-02, 11:27
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
En värdelös Facebook där man inte kan se någonting. Varken bilder eller info.
Tror inte hon arbetade, men kan ha varit timanställd inom vården. Försöker luska i om något dagis där barnet gick kanske vet något. Ganska många yngre lösa människor som arbetar inom barnomsorg och som gärna skvallrar. Är lite för gammal för att kunna fråga själv utan att framstå som, creepy..
Av ryktesväg från ex flickvän så var hon påverkad på BB. Därav ryckte soc in ganska snabbt.

Okej, det finns inga bilder alls på henne? Inte på någon kompis fb heller?
Citera
2020-02-02, 11:27
Medlem
rubin22s avatar
Skulle det kunna vara att barnet fått i sig knark, som mamman lämnat framme?
Citera
2020-02-02, 11:28
Medlem
Det var väl någon annan än föräldrarna som ringde polis?
Citera
2020-02-02, 11:29
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det var väl någon annan än föräldrarna som ringde polis?

Ja, en anhörig.
Citera
2020-02-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Skulle det kunna vara att barnet fått i sig knark, som mamman lämnat framme?
Den teorin hade jag också. Fått i sig narkotika. Inte första gången ett barn dör pga slarv från narkomaner, som lämnar narkotika framme.
Citera
2020-02-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja, en anhörig.

Då lär barnet dött på något vis och föräldrarna ringde inte polis, sen kommer en anhörig dit och ja ringer polis.. och eftersom inte föräldrarna ringde blir det brott mot giftefriden..

Jag vet inte hur länge det ska ha gått från döden till att det anmäls, för att bli ett brott mot griftefriden

– Det kan vara att man välter gravstenar, eller gräver upp en grav. Det kan också vara att man inte informerar om en avliden person, att man inte kallar på hjälp från ambulans eller polis, säger Åsa Willsund
Senast redigerad av MollyCule 2020-02-02 kl. 11:39.
Citera
2020-02-02, 11:48
Medlem
Vet inte hur man svarar på specifik kommentar. Men nej, har rotat bland mina gamla vänner och dess medier men icke. Ganska anonym kvinna.
Minns henne som brunhårig, tunt slitet hår i bröst höjd. Blek. Smaaaaaaal. Såg allmänt nergången ut.
Av ryktesväg från yngre bekanta så är föräldrarna idag ett par föressten. Men antar att era specifikationer kring bidrag, vårdnadsavtal osv kan stämma. Därav boende. Men är inte 100.
Citera
2020-02-02, 11:51
Medlem
Hjälp mig, SPEKULATIONER ska det självfallet stå. Skäms.
Citera
2020-02-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den teorin hade jag också. Fått i sig narkotika. Inte första gången ett barn dör pga slarv från narkomaner, som lämnar narkotika framme.

Låter som ett troligt scenario. Kan vara narkotika klassad, ångest medicin. Barnet fått i sig stor mängd och de valde att inte ringa ambulans och där av dog barnet. Där av griftefriden.
Citera
2020-02-02, 12:00
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Vet inte hur man svarar på specifik kommentar. Men nej, har rotat bland mina gamla vänner och dess medier men icke. Ganska anonym kvinna.
Minns henne som brunhårig, tunt slitet hår i bröst höjd. Blek. Smaaaaaaal. Såg allmänt nergången ut.
Av ryktesväg från yngre bekanta så är föräldrarna idag ett par föressten. Men antar att era specifikationer kring bidrag, vårdnadsavtal osv kan stämma. Därav boende. Men är inte 100.

Ja, det kan ju finnas en anledning till anonymiteten. Att folk inte ska snoka för att hon medvetet gjort fel när det finns en umgängesbegränsning. Fast ja, kan ju också vara så att hon inte gillar sociala medier.. alla är vi olika.
Citera
2020-02-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja, det kan ju finnas en anledning till anonymiteten. Att folk inte ska snoka för att hon medvetet gjort fel när det finns en umgängesbegränsning. Fast ja, kan ju också vara så att hon inte gillar sociala medier.. alla är vi olika.

En del missbrukare, oavsett om det är droger eller alkohol, drar sig undan. De har varken sociala medier (och om de har det är det väldigt begränsat, ofta väldigt få vänner och inga bilder på sig själva) eller umgås med folk. En del går knappt ut på stan för att handla. Det enda som får dem att gå ut är för att få tag på sånt de bara "måste" ha, dvs droger eller alkohol. Kanske lite mat (om de ens äter, alla gör inte det). Man kan ju dock tycka att folk borde ha reagerat om hon varit ute nånstans med barnet. Om hon såg sliten och drogad ut och vilket beteende hon hade. Speciellt beteende mot barnet tänker jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in