2020-02-01, 22:23
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Tidningen har inte skrivit fel, advokaten sa så. Se mitt inlägg ovan.

Du missade andra halvan av min mening där eller? 👉"...eller så har hon uttryckt sig klumpigt".
Citera
2020-02-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Du missade andra halvan av min mening där eller? 👉"...eller så har hon uttryckt sig klumpigt".
Nejdå, men jag borde ha skrivit att jag tror detsamma.
Citera
2020-02-01, 22:27
Medlem
CharlieRs avatar
Om kroppen mot all förmodan skulle vara i två delar så skulle flickan legat död avsevärt längre än någon timma och tydligt blivit flyttad (annars kan man inte avgöra så snabbt att delningen av kroppen skett efter döden och därmed handlar om brott mot griftefriden). Och om det vore fallet så skulle rubriceringen sannolikt vara mord eller åtminstone dråp i detta läge. Hittar man ett styckat barn hos någon så är det liksom mord i första hand som utreds.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag uppfattar det som att journalisten citerar kvinnans advokat. Just citat borde väl ändå granskas innan artikeln slängs ut tycker man?
Det må väl betraktas som en ren återgivning av vad någon sagt och något man inte har rätt att laborera med och utforma på eget vis?
Men jag vet inte hur dom jobbar på expressen.
Att vara den första som kommer med stoff är en valuta som står högre i kurs än att komma med korrekta nyheter.

Oavsett om det är journalistens tabbe eller advokatens tabbe, så är det väldigt klantigt formulerat. Men jag kanske är petig?

Ja du är lite petig 😉
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Hej Flashback har följt er på distans men tar nu steget in. Två saker har jag att tillföra denna diskussion.

1. Inom Region Östergötland har ambulansen inte något mandat att dödförklara någon. En läkare måste komma fysiskt till platsen och göra det. Däremot kan man välja att ej påbörja återupplivningsförsök om skador är av sådan art att de ej är förenliga med liv.

2. Norrköping news första beskrivning av vilket skick barnet var i när man hittade henne stämmer. Därav brott mot griftefriden.

Om det du skriver stämmer, så kan ett möjligt scenario vara att liket förvarats i frysen och det ev en längre tid.
Citera
2020-02-01, 22:31
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Nejdå, men jag borde ha skrivit att jag tror detsamma.

Okej.
Måste tillägga: Jag har skrivit fel när jag skrivit att "hon" uttryckt sig klumpigt. Menar såklart HAN (advokaten).
Citera
2020-02-01, 22:32
Medlem
Citat:
Otroligt klumpig formulering av en advokat i detta sammanhang i så fall, i mitt tycke. Det väcker ju onekligen onödiga spekulationer?
Det är inte korrekt svenska och man förväntar sig väl att en advokat ska behärska svenska språket, men kanske gör hen inte det.
Meningen ska nog vara "förlorat " ett barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ange källa.

Ni andra i tråden: sluta ta nyregistrerade användares skvaller som sanning. Att någon skriver "jag kan bekräfta det" betyder inte att det är sant.

Jag är källan. Jag var där.
Jag vet att jag är nyregistrerad och man får tro på mig om man vill. Jag tänkte bara dela med mig av det jag såg hade diskuterats i tråden som jag hade svar på. Tids nog blir uppgifterna offentliga och då kommer ju sanningen fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja du är lite petig 😉

Tänk vad ett enda litet ynka ord kan orsaka problem och ändra innebörden helt och hållet.
🙄
snurr...
Citera
2020-02-01, 22:34
Medlem
Mailkonvers med journalisten finns återgiven här på fb. Hon upger att hon ordagrant citerat.
Citat:
Jag uppfattar det som att journalisten citerar kvinnans advokat. Just citat borde väl ändå granskas innan artikeln slängs ut tycker man?
Det må väl betraktas som en ren återgivning av vad någon sagt och något man inte har rätt att laborera med och utforma på eget vis?
Men jag vet inte hur dom jobbar på expressen.
Att vara den första som kommer med stoff är en valuta som står högre i kurs än att komma med korrekta nyheter.o

Oavsett om det är journalistens tabbe eller advokatens tabbe, så är det väldigt klantigt formulerat. Men jag kanske är petig?
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Tänk vad ett enda litet ynka ord kan orsaka problem och ändra innebörden helt och hållet.
🙄
snurr...

Haha jaa! Släpp det nu! 😘
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxman86
Jag är källan. Jag var där.
Jag vet att jag är nyregistrerad och man får tro på mig om man vill. Jag tänkte bara dela med mig av det jag såg hade diskuterats i tråden som jag hade svar på. Tids nog blir uppgifterna offentliga och då kommer ju sanningen fram.

Finns det något mer du kan berätta? Hur betedde sig föräldrarna på plats exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in