Jamen så kan du inte resonera, då är väggarna fulla med virus.. eller är de?
Tänk logiskt, en smittad person hostar och tar sig runt munnen och har händerna fulla med virus, kliver ur bussen och tar i handtaget, om du kommer efter och tar på samma ställe och sedan rör något ställe i ansiktet som ögon, mun eller näsa så blir du också smittad.
Eller om den personen hostar bakom dig, tyvärr men så är det.
Jag förstår inte hur en beskrivning av ett tänkbart scenario varken motsäger eller talar för andra möjliga scenarion. Just detta scenario var inte ett av de som jag och NurseRatched är oense om.
Byt ut busshandtaget till en handskakande prisutdelare på lokala innebandyklubben, så är du med i matchen igen.
Men för helvete, han överlevde och förbättrades snabbt efter att han drog på sig lunginflammationen.
Från din artikel om du bemödade dig att ens läsa den: "On his eighth day in the hospital, his condition improved. As of January 30, he no longer had a fever, and his symptoms were gone except for his cough, which was "decreasing in severity," the doctors wrote. Officials are monitoring close contacts in the US but have not found evidence he transmitted the virus to anyone else."
Naturligtvis läste jag artikeln, men du verkar missförstå det som står.
Det var nio dagar in i sjukdomsförloppet (fem på sjukhus) som hans tillstånd förvärrades. Han hade fram till det bara haft lindriga symptom. Ja han överlevde och tillfrisknade. Min poäng var dock att tillståndet kan förvärras rätt långt in i sjukdomsförloppet trots att det fram till det bara handlat om mild sjukdom.
Det är vad som kan bromsa dödligheten är att de som får lunginflammation som vad jag förstår är en bakteriell lunginflammation och lämplig behandling med syrgas, ECMO och antibiotika under tiden så kroppen kan återhämta sig.
Det står inget i den italienska artikeln om vad mannen får för behandling för lunginflammationen, bara att han också har feber, hosta och är svag.
Naturligtvis läste jag artikeln, men du verkar missförstå det som står.
Det var nio dagarn in i sjukdomsförloppet (fem på sjukhus) som hans tillstånd förvärrades. Han hade fram till det bara haft lindriga symptom. Ja han överlevde och tillfrisknade. Min poäng vardock att tillståndet kan förvärras rätt långt in i sjukdomsförloppet trots att det fram till det bara handlad om mild sjukdom.
Är det fortfarande nåt du inte förstår?
Vilket är extremt vanligt bland influensa och virusinfektioner, det blir ofta en topp som kulminerar och som sen dalar ut och man blir frisk.
Du får det att framstå som att han dog när man läser dina inlägg.
Vänner... Har det här tonats ner lite? Vågar jag komma fram igen?
Ge mig en update! Får känslan av att detta inte är lika farligt för oss som man innan antydde.
Kan väl tolkas som man vill men jag tolkar det som att de jämför corona med andra liknande LUFTBURNA virussmittor! Hm.... märkligt sätt att uttala sig på när de spenderat 2 dagar med att ignorera och motsäga fakta från andra länder för att lugna
Han tillfrisknade snabbt och överlevde, som den absoluta majoriteten av det här viruset gör.
Sluta oroa er.
Säg inte åt folk vad de ska göra.
Jag är inte orolig för egen räkning. Men det är tack vare att WHO m.fl. myndigheter tar detta och andra utbrott på allvar som vaccin inför influensapandemin år 2009 kunde framställas och massproduceras i tid för bruk världen över.
Så låt folk diskutera ifred. Du vet inte mer än någon annan.
Om ni minns kinesen som postades här för någon dag sedan, han som pratade om hur situationen såg ut i Wuhan o.s.v. och sa att han inte var rädd för kinesiska myndigheten. Här blir han tagen av polisen som kommer till hans hem i hazmat-kläder.
Jag skulle tro att kinesiska polisen använder detta som ett ypperligt tillfälle att ta död på politiska motståndare. Man går in i deras hus i hazmat-kläder, dödar dem, och sedan hävdar att personen i fråga dog av Corona.
Översättning här:
"Me: Who do you work for?
Stranger: We are on orders
Me: But you still should tell me your name and you need to identify your department
Stranger: You just cooperate, you cooperate
Me: It’s not a matter of my cooperation.
Stranger: (unintelligible)
Me: Then just show me search warrant. There is law. Let’s do it according to the law. Because I’m not sick. Show me your search warrant and I will cooperate.
Another stranger (in a lower voice): We are from CDC (Chinese Centre for Disease Control).
Me: Show me your search warrant.
Stranger: You’ve been to a place so dangerous. Can you be sure you are not infected?
Me: I’m not infected. My temperature is normal.
Stranger: The incubation period is 14 days.
Me: My temperature is normal.
Stranger: You are putting others at risk, don’t you know that? There is a clause in the criminal law……
Me: My temperature is normal.
Stranger: If your virus passes on to others….
Me: I don’t carry virus. My temperature is normal. Show me your search warrant. I won’t waste more breath.
Stranger: that’s impossible…
Me: Show me your search warrant and if the law is satisfied, we will follow what the law says. This is private residence and nobody has the right to trespass. I have the law on my side.
Stranger: this is not an issue of trespassing…
(Scuffling and the end)"