2020-02-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
För att utslaget på en hel befolkning så är det väldigt många som kan dö. Det finns inget vaccin och därför går den inte att stoppa....

Hos de flesta bekämpar kroppens immunförsvar viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Har följt hans filmer (de som blivit översatta). Video från samma kille släppt för 2 timmar sedan: https://www.youtube.com/watch?v=bLLCvAKJpFc

Läs översättningen nere i kommentarerna. Verkar som att det inte blir några mer filmer inifrån Wuhan från honom

English Translation:

Ajajaj, vi kommer nog garanterat aldrig se honom igen. Talade både mot regimen och med utländsk media... Fick lite kalla kårar över det där ...

Översättningen:

English Translation:
Citat:
Stranger: We are here to take your temperature
Me: I sent out a video today and you found me already!
Stranger: We are here to take your temperature
Me: I have no temperature
Stranger: But we are not sure
Me: Who are you? Tell me who you are
Stranger: You open the door, open the door
Me: But you need to tell me who you are
Stranger: You need to open the door if you want to know who we are. I can only show you the ID if you open the door.
Me: I have no temperature and you claim I have temperature
Stranger: We are concerned for you
Me: What makes you concerned for me?
Stranger: You’ve been to hospital and we are worried for you because your protective gear is not up to the requirement.
Me: In what way is my protective gear not up to the requirement? And what if my temperature is normal?
Stranger: If the temperature is normal then it is normal, then you are safe and isn’t that good?
Me: But you are going to put me in isolation even when my temperature is normal, aren’t you?
Stranger: You’ve been to dangerous places and we need to investigate.
Me: I speak the truths, and I report the truths, that’s why you are taking me in.
Stranger: Let’s… let’s
Me: Then tell me your name?
Stanger (raising his voice): What’s my name got to do with you?
Me: Who do you work for?
Stranger: We are on orders
Me: But you still should tell me your name and you need to identify your department
Stranger: You just cooperate, you cooperate
Me: It’s not a matter of my cooperation.
Stranger: (unintelligible)
Me: Then just show me search warrant. There is law. Let’s do it according to the law. Because I’m not sick. Show me your search warrant and I will cooperate.
Another stranger (in a lower voice): We are from CDC (Chinese Centre for Disease Control).
Me: Show me your search warrant.
Stranger: You’ve been to a place so dangerous. Can you be sure you are not infected?
Me: I’m not infected. My temperature is normal.
Stranger: The incubation period is 14 days.
Me: My temperature is normal.
Stranger: You are putting others at risk, don’t you know that? There is a clause in the criminal law……
Me: My temperature is normal.
Stranger: If your virus passes on to others….
Me: I don’t carry virus. My temperature is normal. Show me your search warrant. I won’t waste more breath.
Stranger: that’s impossible…
Me: Show me your search warrant and if the law is satisfied, we will follow what the law says. This is private residence and nobody has the right to trespass. I have the law on my side.
Stranger: this is not an issue of trespassing…
(Scuffling and the end)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror knappast man skulle mörka dödstal utanför Wuhan, men lyfta fram de i Wuhan. Snarare tvärt om, om något. Så den hunden kan som jag ser det bara vara av en av dessa:

1. Antingen är det som någon skrev, att det härjar en mer dödlig form av viruset där som sprids långsammare eller inte alls. Dock har man ju (givetvis) kartlagt virusets genuppsättning, det gjordes redan i början av januari. Jag har inte hört något om att fallen i USA eller Europa skulle vara av en annan typ. Inget om att det skulle finnas två varianter.

2. Eller att vi ser en väldig eftersläpning i dödstalen, alltså att ingen dör innan man har varit sjuk i 2-3 veckor minst. Detta verkar nästan som en troligare förklaring. Det kan också förklara att antalet mycket svårt sjuka (i livsuppehållande vård) i Wuhan är några tusen. Det skulle också förklara varför så otroligt få skrivs ut som friska.

Den största djävulskapen av alla (som framkallar rysningar när jag tänker på det) vore att vi har att göra med en sjukdom med mycket hög dödlighet, men som dödar långsamt. Man insjuknar gradvis och blir bara sämre och sämre över tiden. Många "nya" fall från västvärlden beskrivs ju som "lindrig sjukdom". Vår egen kines i Jönköping beskrevs idag i ekot som "mår ganska bra, och behöver inte andningshjälp eller så".

Skulle inte en tredje variant vara att det är svårt att påvisa viruset i de testkit man gör ?
Citera
2020-02-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ja precis! Jag har inte sagt något om att söka vård, jag skrev att man ska hålla sig hemma vid symtom, tvätta händerna, nysa i armvecket. En del kan ju jobba hemifrån. Just nu bör vi göra det i större utsträckning.
En vanlig förkylning smittar mest de första dagarna. Har man feber stannar man hemma.

Har man kräksjuka stannar man hemma tills man är smittfri minst 24 tim efter senaste diarré eller kräkning. För barn gäller 48 tim. Tyvärr har jag arbetskamrater som går till jobbet med feber.
Ja du, karriären är förstås viktig och projekt måste slutföras. Att andra i bussen/tunnelbanan och på jobbet löper risk att bli smittade tas det inte hänsyn till. Hur folk tänker är en gåta för mig. Jag tror, i o f s, att karensavdrag första dygn har rört till det ordentligt och gör att många väljer att gå till jobbet trots att de är sjuka. Och på ett sådant sätt smittar andra...
Citera
2020-02-01, 18:49
Medlem
Citat:
Jag tror knappast man skulle mörka dödstal utanför Wuhan, men lyfta fram de i Wuhan. Snarare tvärt om, om något. Så den hunden kan som jag ser det bara vara av en av dessa:

1. Antingen är det som någon skrev, att det härjar en mer dödlig form av viruset där som sprids långsammare eller inte alls. Dock har man ju (givetvis) kartlagt virusets genuppsättning, det gjordes redan i början av januari. Jag har inte hört något om att fallen i USA eller Europa skulle vara av en annan typ. Inget om att det skulle finnas två varianter.

2. Eller att vi ser en väldig eftersläpning i dödstalen, alltså att ingen dör innan man har varit sjuk i 2-3 veckor minst. Detta verkar nästan som en troligare förklaring. Det kan också förklara att antalet mycket svårt sjuka (i livsuppehållande vård) i Wuhan är några tusen. Det skulle också förklara varför så otroligt få skrivs ut som friska.

Den största djävulskapen av alla (som framkallar rysningar när jag tänker på det) vore att vi har att göra med en sjukdom med mycket hög dödlighet, men som dödar långsamt. Man insjuknar gradvis och blir bara sämre och sämre över tiden. Många "nya" fall från västvärlden beskrivs ju som "lindrig sjukdom". Vår egen kines i Jönköping beskrevs idag i ekot som "mår ganska bra, och behöver inte andningshjälp eller så".

3) Eller så stämmer det att asiater/kineser, framförallt män drabbas värre baserat på att deras lungor ser lite annorlunda ut...
Citera
2020-02-01, 18:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur kom du fram till att det är 2.15% dödlighet. För det första kan man inte lita på siffrorna, men även om man kan det så anser jag den beräkningen vara helt absurd. Vi har i nuläget ungefär 12000 inskrivna på sjukhus, 300 har dött och 300 har blivit friska. Alltså är det lika många som åker hem som åker till krematoriet när de är färdigbehandlade. Dessutom verkar det högst troligt att en stor del hamnar i ett läge där de varken dör eller blir friska. De bär på viruset men är inte så sjuka. Så är det nu till exempel med tjejen i Jönköping. Hennes tillstånd är oförändrat.

Ja, eller gradvis blir sämre (det fetade). Hur som helst så är det mycket som är märkligt med detta ödesvirus. Saker som man inte riktigt vill ta in. Det smittar under en lång inkubationstid. Det har ovanligt hög spridningstakt för denna typ av sjukdomar (R0).
Och sen detta att man liksom inte tillfrisknar. Kanske bara blir sämre och sämre och inget botemedel finns att sätta till.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Nu kommer de vanliga vinterförkylningarna. Hur ska man veta om det er en vanlig influensa eller Corona? Jag stannar aldrig hemma pga förkylning eller influensa.

Vilket jävla rövhål du är, Tror du skarvar lite på sanningen här iofs. Har man influensa så är man ofta REJÄLT risig.
Du borde stanna hemma för att inte smitta andra när du har influensa förövrigt.

Stanna hemma idiotjävel. För andras skull även om det bara är vanlig influensa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag tror att du likt många andra konspirationsteoretiker och psykfall behöver tas om hand. Tyvärr kommer inte jorden gå under likt du och dina TWD-fans hoppas. Har du ens en akademisk utbildning är frågan? Det finns en anledning till varför folkhälsomyndigheten, läkare och ledande forskare inte ser det som sannolikt att människor smittar i någon väsentlig grad under inkubationstiden: Det saknar vetenskapligt stöd, det är dessutom helt osannolikt.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPL27P/har-inte-vetenskapligt-stod-for-smitta-under-inkubationstid

Förstår du hur trötta folk är på er illuminatidårar och lågutbildade hysteriker. Det finns en anledning till varför hysteriker som du alltid blir likviderade under krig. Ni skapar panik!

Du verkar vara en trevlig typ.

Tror du vettiga människor överlag sitter i den här tråden

Skapar panik. Att sitta i ett litet forum på fb med teorier och diskutera kan knappast väga så tungt att panik i samhället kan skyllas på fb. Haha

Borde du kanske kunna räkna ut du ers höge ”akademiker”

Återkommer snart med länkar om smittspridning och virus
Citera
Medlem
vad jag läst nånstans var även droppande snuva med i symptomen dock inte alltid. Annars huvudvärk, feber, muskelvärk, ont, smärta, håll i bröstet,kort(snabb) andning.problem med luftrören, andnöd, trötthet, förvirring, torr hosta
Citera
2020-02-01, 18:51
Medlem
Citat:

Med en inkubationstid på upp till 14 dagar så kan det säkert ta upp till en månad innan man dör från smittotillfället. Därför kan säkert siffror släpa efter.
Citera
2020-02-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut, jag säger inte emot, men hur kan man vara tvärsäker på att viruset inte kan ta sig ut ur kroppen innan man har symptom?
Ja det borde jag tagit upp. Det är faktiskt möjligt men det är litet ovanligt eftersom koncentrationen av virus även är det som ger symtom.

Jag vet för litet om just detta virus för att säga något bestämt om det men en gissning är att de som smittar trots att de inte har symtom antingen inte är så känsliga för det här viruset (hade de varit känsliga och samtidigt haft väldigt mycket virus som är aggressivt hade de haft symtom) eller är smittade av en litet mildare variant av viruset.

Men som sagt jag vet ännu inte säkert och jag tror inte så många, om ens någon, vet säkert ännu. Vi behöver se fler studier på det här innan vi vet mer.
Citera
2020-02-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Ajajaj, vi kommer nog garanterat aldrig se honom igen. Talade både mot regimen och med utländsk media... Fick lite kalla kårar över det där ...

Översättningen:

English Translation:

Åh nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in