2020-02-01, 14:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hahaha ! Bästa idag !

Vi har inte ambulanser och sjukvård så det räcker en vanlig lördag hur ser det ut med säg - 160 st smittade i Sverige ?!

Tog upp det tidigare kan alla i tråden nu faktiskt hjälpa till i denna uppgift !?

Här kommer den :

Hur många intensivvårds platser med isoleringsmöjligheter har vi idag i Sverige ? Snittet är ca 5-8 platser per länssjukhus

5-8 platser gånger hur många sjukhus är lika med vad ?? ps och det förutsätter att platserna är tomma om man ska räkna alla så att säga. Låt höra !
Vi får göra som Kina, ta in alla sjukvårdsteam från det militära.
Och i övrigt har flera större sjukhus underjordiska våningar som byggdes med tanke på atombombskrig. Så dessa kan komma till användning nu.
Citera
2020-02-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Liksom SARS började tidigare, graferna baserar sig på bekräftade fall.

1 december är bekräftat fall.
Citera
2020-02-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
i sthlm påstås det av SKI att alla större sjukhus har salar tillgängliga för en ev epidemi
har inte hört ett ord från SKB

Ja juste. Och vad ska kritiskt sjuka göra på salar ? Dom behöver intensivvård

Ligga och skaka i en säng med infusion i armvecket och en panodil i arslet kan jag göra hemma. Sjukvård behöver jag när jag måste sövas ned och sättas i respirator vilket majoriteten av kritiskt sjuka behöver för att överleva. Det är inte hittepå det är ett faktum
Citera
2020-02-01, 14:29
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
1 december är bekräftat fall.

Bör väl vara relevant för att förstå hur lång tid viruset behöver för att få fäste, mindre relevant när det väl fått det.

Den exponentiella kurvan ser likadan ut oavsett vilken dag vi sätter den vid.
Citera
2020-02-01, 14:29
Medlem
intressant

CORONA ÄR ANMÄLNINGSPLIKTIG PÅ
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/overvakning-och-rapportering/anmalningspliktiga-sjukdomar/
Citera
2020-02-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
gissar på att det korrelerar med deras militära förmåga som hållits hemlig, kina är riktigt duktiga på att hålla saker hemliga, inte äns deras atombombs tester finns att läsa i större utsträckning eller deras nya program på hangarfartyg.
Och vad i hela friden har den kinesiska militären med den pågående Corona-smittan att göra? De kinesiska myndigheterna blev utomordentligt kritiserade vid SARS-utbrottet eftersom de antagligen försökte mörka. Och detta vill de absolut inte bli kritiserade för än en gång. Därför anser många (de flesta) experter att man numera är helt öppna vad gäller den nuvarande smittan. Dessutom har WHO representanter på plats som följer upp det hela.
Citera
2020-02-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Undrar hur många som dör av de som är critical

Det vet vi inte men du kan nog vara rätt så säker på att det nog inte hade gått så bra för dom ifall inte inte låg på sjukhus.
Citera
2020-02-01, 14:32
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Smittspridningen har skett i Kina och inte här i Sverige. Vi kan känna oss lugna i det här läget. Sverige är tryggt, kanske tryggare än någonsin. Vi har ETT isolerat fall i landet, kvinnan i fråga är inlåst bakom TVÅ isolerade dörrar och Folkhälsomyndigheten bedömer att hon inte varit smittsam under resan från Kina till Sverige. Corona är under kontroll i SE.

Om det får dig att känna dig lugnare skall jag inte ifrågasätta din analys, men skulle rekomendera dig att ändå förbereda dig utifall att smittan får fäste här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Nu är jag så jävla orolig! Har någon koll på om det finns folie så att det räcker att göra foliehattar till alla nyblivna smittskyddsexperter och alarmister som bara vill skrämma upp folk helt i onödan?

Men va i helvete gör dom i den här tråden om dom är så neurotiska??
Citera
Medlem
Citat:
Nu är jag så jävla orolig! Har någon koll på om det finns folie så att det räcker att göra foliehattar till alla nyblivna smittskyddsexperter och alarmister som bara vill skrämma upp folk helt i onödan?

Drastiska motåtgärder från Vita huset för att minska smittspridningen från och med i morgon 2:a februari. De kanske borde ha rådgjort med dig innan?

https://m.youtube.com/watch?v=ndRk63UmelQ
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

WHO har 8500 anställda, så det kommer att gå åt mycket folie om du vill göra hattar till alla dem.
Citera
2020-02-01, 14:33
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Undrar hur många som dör av de som är critical

Läste att 20% blir crit, 10% av dem dör (därifrån 2% kommer).
Men siffrorna i dagsläget är ju som dem är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in