2020-02-01, 14:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha så du tycker det är sunt att förbjuda alla som inte håller med dig, samt har andra uppgifter än du, att uttrycka sig? Att säga att människor med andra uppgifter än du har vanföreställningar?
Jag vet några ställen som jobbar så. Det har inte blivit någon succé kan jag säga.

Jag har följt detta ett tag nu, så det är nog du som behöver läsa på lite här.

Ja, människor som inte ser verkligheten borde inte få uttrycka sig. Hur skulle det se ut om det var hypokondriker som styrde och ställde?
Citera
2020-02-01, 14:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad sätter du för datum på andra vågen? Har du siffror på den förödelsen?

Resten av världen ligger ca 2 veckor efter Kina om man tittar på antalet smittade. Så kan vi ha motsvarande läge i tex Thailand om två veckor? EU borde dröja lite till då de första fallen kom senare.
Citera
2020-02-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vilken hybris av Sveriges myndigheter och Corona Malin! Vi har noll erfarenhet av Coronavirus och det görs tvärsäkra uttalanden som går tvärsemot myndihetsinformation i Kina.
Vad skall de göra? Smittsökning från en person som suttit flera timmar på en av Sveriges största järnvägsstationer är ju omöjligt. Därmed så är det enklare att förneka och hoppas...
Citera
2020-02-01, 14:11
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
De med måttlig till stor oro ÄR unga och friska men är konspiratoriskt lagda och tror man mörker den ”nya böldpesten”.

De som varit med längre har hört detta flera gånger genom historien och det har alltid varit väldigt överdrivet.

Återigen, hur många har dött utanför Wuhan och Hubei? Med andra ord finns det inget att vara rädd för. Funderar man ens på ”utbrott” i sin lilla by så borde man söka hjälp hos en psykolog för att ens oro inte står i proportion till hotet.

Jag är absolut inte rädd för egen del men flera av oss oroliga här på Flashback har anhöriga med sjukdomar som gör att de kanske har svårare att klara sig om de blir smittade.
Citera
2020-02-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Resten av världen ligger ca 2 veckor efter Kina om man tittar på antalet smittade. Så kan vi ha motsvarande läge i tex Thailand om två veckor? EU borde dröja lite till då de första fallen kom senare.

tråden startades för 15 dagar sen. det säger en del bara det,
Citera
2020-02-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
du läste att dom tillverkar 4000 test kit om dagen numera.
ett test tar 8 till 15 min.

4000 är en piss i nilen, tyvärr.
Citera
2020-02-01, 14:13
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Undrar hur många som dör av de som är critical

Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag är absolut inte rädd för egen del men flera av oss oroliga här på Flashback har anhöriga med sjukdomar som gör att de kanske har svårare att klara sig om de blir smittade.

Är du lika rädd för säsongsinfluensan?

Med tanke på att den har högre mortalitet.
Citera
2020-02-01, 14:14
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=ndRk63UmelQ

Presskonferens från Vita Huset.

Mat vet att symptomfria smittar

Utlänningar som vistats i Kina de senaste 14 dagarna får inte komma in i USA.
Citera
2020-02-01, 14:15
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte logik, det är tro.

Jag delar inte din uppfattning om hur det fungerar då jag lever i tron om att saken är mycket mer komplex än vad du föreställer dig.

Man kan bli ordentligt sjuk trots vaccin, just därför är din logik inte logisk, det är min uppfattning.

Det mest logiska är ju dock att det fungerar som i princip allt annat, med extremfall inkluderade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
De med måttlig till stor oro ÄR unga och friska men är konspiratoriskt lagda och tror man mörker den ”nya böldpesten”.

De som varit med längre har hört detta flera gånger genom historien och det har alltid varit väldigt överdrivet.

Återigen, hur många har dött utanför Wuhan och Hubei? Med andra ord finns det inget att vara rädd för. Funderar man ens på ”utbrott” i sin lilla by så borde man söka hjälp hos en psykolog för att ens oro inte står i proportion till hotet.

Hur kan du säga att det inte finns något att vara rädd för bara för att ingen har dött utanför de områdena? Om smittan hinner spridas mer ökar också risken för att fler blir svårt sjuka (ibland livshotande) i ett system med hårt belastad sjukvård blir det svårare att stävja.
Låt säga att ett tiotal insjuknar som är på samma arbetsplats som min sambo och min son samtidigt har en lungsjukdom och inte skulle klara det så bra, är det inte naturligt att vara orolig då? Eller ska man vara kall istället? Jag bryr mig inte så mycket för egen del trots lite högre riskgrupp men tror fan min mamma hade dött om hon blivit sjuk tex
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
4000 är en piss i nilen, tyvärr.
inte per dag. en fabrik 4000. 10 fabriker 40000 100 fabriker 400000 per dag.
tänk smart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Eftersom de inte har tillräckligt med testkit längre så är det naturligt att det blir färre bekräftade fall.

Var kommer denna informationen om testkit ifrån?

Har skrivits många gånger härinne, känns som en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in