Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
De med måttlig till stor oro ÄR unga och friska men är konspiratoriskt lagda och tror man mörker den ”nya böldpesten”.
De som varit med längre har hört detta flera gånger genom historien och det har alltid varit väldigt överdrivet.
Återigen, hur många har dött utanför Wuhan och Hubei? Med andra ord finns det inget att vara rädd för. Funderar man ens på ”utbrott” i sin lilla by så borde man söka hjälp hos en psykolog för att ens oro inte står i proportion till hotet.
Hur kan du säga att det inte finns något att vara rädd för bara för att ingen har dött utanför de områdena? Om smittan hinner spridas mer ökar också risken för att fler blir svårt sjuka (ibland livshotande) i ett system med hårt belastad sjukvård blir det svårare att stävja.
Låt säga att ett tiotal insjuknar som är på samma arbetsplats som min sambo och min son samtidigt har en lungsjukdom och inte skulle klara det så bra, är det inte naturligt att vara orolig då? Eller ska man vara kall istället? Jag bryr mig inte så mycket för egen del trots lite högre riskgrupp men tror fan min mamma hade dött om hon blivit sjuk tex