2020-02-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Kina ber EU om hjälp med medicinsk utrustning.

Den behöver vi ju själv!!!
Tur för UK att dom slipper skicka nåt iaf.
Senast redigerad av Kattfarssas 2020-02-01 kl. 13:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Men ego-bruden som tvunget skulle finna sig själv i wuhan, trots att Greta sagt att vi inte kan fortsätta flyga, där bryr man sig inte om att spåra medresenärerna.

Andra länder stänger sina gränser.
Men Sverige är väl rädd att kränka någon förstås.

Hade du något specifikt att anföra gällande inlägget?
Citera
Medlem
Citat:
Det betyder ingenting när nästan alla fortfarande är sjuka och varken har dött eller blivit friska. Först efteråt man kan kolla på siffror.

Dödsiffran lär vara högre i början, speciellt i området i kina, då riskgrupper och sjuka ryker med.

tror du inte att dödssiffran e lite högra från början åxå pga att kina alltid mörkar
Citera
2020-02-01, 13:43
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har cirkulerat en uppgift som säger att man kan återsmittas, stämmer den uppgiften?

Kommer uppgiften ifrån trovärdig källa, jag minns inte var jag läste det.

I så fall, vill du åka på viruset mer än en gång så är det en god idé att dra på sig viruset medvetet.

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3048320/china-coronavirus-deadly-day-hubei-record-high-42-patients-die
Citat:
Zhan Qingyuan, head of infectious diseases at the China-Japan Friendship Hospital, said in a press briefing on Friday that people who had already had the virus would have developed antibodies but should remain on alert so they did not get ill again.
“The antibodies may not remain for a long time, so there is still a risk that these recovered patients will be infected again,” Zhan said. “They should continue to keep themselves protected.”
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja absolut men det gäller hundratals virus det viktiga i sammanhanget är att få information hur hårt det tar på kroppen om man blir omsmittad”. Många många infektioner får du ju flera gånger och vid andra omgången du får tar det inte lika illa eftersom immunförsvaret känner igen infektionen. Tänk logiskt- du får vaccin mot tex kikhosta, du kan och kommer förmodligen under din livstid att få det vid något tillfälle. Du blir dock inte lika sjuk som om du inte haft vaccin mot det. Tror det är exakt så med Corona. När du blir omsmitts blir det inte så illa även om du såklart blir dålig.

Det är inte logik, det är tro.

Jag delar inte din uppfattning om hur det fungerar då jag lever i tron om att saken är mycket mer komplex än vad du föreställer dig.

Man kan bli ordentligt sjuk trots vaccin, just därför är din logik inte logisk, det är min uppfattning.
Citera
Medlem
Folk skriver att dödligheten ligger på 2-3%.

Kan någon då förklara för mig HUR vi kan ha fler som dött än som blivit friska?
Just nu ligger dödsfallen på 259 personer. Medans vi har 252 som har blivit friska.

Jag är ingen matematiker men någonting i mina beräkningar får inte det till en dödlighet på 2-3%.
Citera
2020-02-01, 13:44
Medlem
Citat:
tyskland har redan skickat 4000ton produkter medisinsk väg, via flyg
Citera
2020-02-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte logik, det är tro.

Jag delar inte din uppfattning om hur det fungerar då jag lever i tron om att saken är mycket mer komplex än vad du föreställer dig.

Man kan bli ordentligt sjuk trots vaccin, just därför är din logik inte logisk, det är min uppfattning.

Fast vi kan ju vara överens att vi vet mer när omsmittade” studeras och man kan dra slutsatser ?
Citera
2020-02-01, 13:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Och EU borde skicka allt vi har omedelbart. Bästa sättet att förhindra att skiten sprider sig. Sen beställer vi nytt materiel från Indien eller Sydamerika.
Citera
2020-02-01, 13:47
Medlem
Citat:
Det betyder ingenting när nästan alla fortfarande är sjuka och varken har dött eller blivit friska. Först efteråt man kan kolla på siffror.

Dödsiffran lär vara högre i början, speciellt i området i kina, då riskgrupper och sjuka ryker med.
En av anledningarna till att så få är friska är att de hålls i karantän tills de inte smittar längre. Tyvärr så kan man vara smittsam väldigt länge efter att febern har gått ner.
Citera
2020-02-01, 13:47
Medlem
Citat:

För h-e! Jag skrev f n, vilket betyder för närvarande! Är du dum eller?
Citera
2020-02-01, 13:48
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Här får du en länk.

https://www.hemhyra.se/nyheter/smittor-sprids-gemensamma-tvattstugor/

Den handlar i och för sig om bakterier, svamp, mögel och annat äckligt som kan finnas i gemensamma tvättmaskiner, men det kan nog vara bra råd även när det gäller virus.

Enligt vad som sägs dör virus vid 70 grader, men det är ju inte all tvätt som tål den temperaturen. Dock sköljer nog vattnet och tvättmedlet bort viruspartiklarna även vid lägre temperaturer.

Men att sanera tvättmaskinen innan man tvättar i en gemensam tvättstuga är nog en god idé.

Tack ska du ha! Törs man läsa den? Jag kanske kräks
Saknar fortfarande info om torkrummet.
Ingen som har någon idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in