2020-02-01, 11:28
Medlem
Grollarens avatar
Jag skulle behöva uppgifter på när Kina rapporterar sina siffror. Jag läste någonstans att de bara rapporterar två gånger per dygn, men jag hittar inte klockslagen. Någon som har dem?
Citera
2020-02-01, 11:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nej, långtifrån klart.
När de väl sammansatt ett vaccin så ska det testas för biverkningar osv.
Än så länge finns inget vaccin framtaget utan är bara teoretiskt framtaget.

I filmen som finns med på sidan är vaccinet klart. Alltså under tillverkning just nu.
Sedan är det en lång testningsprocess, ja.
Men klart är det.
Citera
2020-02-01, 11:31
Medlem
Lyssnade igår och tyckte det var jättebra!

Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Passar på att åter länka senaste avsnittet av P3 Dystopia, som av en slump riktar in sig på just pandemier. Det släpptes natten mot 22:a januari, innan spridningen riktigt tog fart, men var informativt tycker jag.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1446969

Om du skulle vara en sån som störs av hur de en stund mot slutet pratar om hur stigmatiserande det var för dem som fick HIV på åttiotalet så hoppa framåt i stället för att stänga av; de återgår till mer allmänt pandemiprat efter en stund.

Har sökt i tråden, men ingen verkar ha länkat detta sedan Fillejubb: (och ingen verkar ha svarat på det inlägget)

Tyckte det förtjänade att nämnas igen!
Citera
2020-02-01, 11:32
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om någon inte visste varför det här landet våldtas av allt och alla, läs den här tråden. En massa hypokondriker till ”män” som sitter i sina källare och spår domedagen över ett influensavirus.
Sedan när stängde Kina ner samhällen pga ett influensavirus? Kan du få in i skallen att det här är inget influensavirus även om majoriteten av de sjuka endast får influensaliknande symptom.
Citera
2020-02-01, 11:33
Medlem
Nihennas avatar
Inte riktigt hängt med i debatten. Varför är det så mycket hysteri kring just detta virus?

Av det jag läst är det som en influensa med tillhörande lunginflammation? Med typ 1-2% dödlighet (hittills. Siffrorna kan ju sjunka betydligt när ett större antal har smittats. På tok för små siffror hittills).
Visst ska man ta det på allvar, men känns som att folk överreagerar lite, i samma stil som när SARS och fågel/svininfluensan var på tapeten.

Varför pratar folk om att börja bunkra upp flera veckors mat och leva lite som en eremit kommande tid...?
Citera
2020-02-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
I filmen som finns med på sidan är vaccinet klart. Alltså under tillverkning just nu.
Men klart är det.

Jag förutsätter att Kina skiter i etiken och testar den på Falun Gong, Uigurer och kriminella så det kan nog gå ganska fort ändå.
Citera
2020-02-01, 11:34
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Skitsnack!

121 stycken den 18/1

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019–20_Wuhan_coronavirus_outbreak
Den infon jag refererade till stod i MSM den 18nde. Men hoppas du har rätt. Det betyder att av dessa 121 har 256 tillfrisknat. Över 200% klarar sig med andra ord. Inget att oroa sig för med andra ord.
Citera
2020-02-01, 11:35
Medlem
Citat:
Jag skulle behöva uppgifter på när Kina rapporterar sina siffror. Jag läste någonstans att de bara rapporterar två gånger per dygn, men jag hittar inte klockslagen. Någon som har dem?
brukar vara nån uppdatering vid midnatt (kanske middagstid också)följer denna tråd https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-01, 11:35
Medlem
Citat:
Men klart är det.
Fast NEJ. Att göra ett vaccin till grund av en genetisk kod är långtifrån att ha ett framställt vaccin.
Att de har tagit fram ett ”vaccin” har varit känt i kanske 1 vecka. Det betyder dock ingenting. Det är en dataframställd kod som egentligen inte betyder någonting. Det är bara teorier om hur viruset möjligtvis fungerar
Citera
2020-02-01, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Sedan när stängde Kina ner samhällen pga ett influensavirus? Kan du få in i skallen att det här är inget influensavirus även om majoriteten av de sjuka endast får influensaliknande symptom.

Kina är ingen måttstock.Över en miljard människor där de flesta är fattiga och lever i vidriga förhållanden. Kineserna har ingen möjlighet att vårda alla sjuka om det skulle sprida sig i landet. En karantän är enklaste sättet för att hindra spridning.

Vi har varit här innan, och vi kommer hamna här återigen i framtiden. Samma typ av karaktärssvaga människor som spår finansiell armagedon sitter nu och uppdaterar nyhetsflöden maniskt för information om ett influensavirus. Skaffa ett liv förfan.
Citera
2020-02-01, 11:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Funkar denna mask? Har köpt engångsmask fpp3 men vill ha en som går att använda fler gånger ifall liknande skit skulle spridas.

https://www.srsafety.se/sr-200-pc-h01-1212.html
WHO har sagt att FFP2 funkar. Inget under. Det kan vara bra att ha om du själv har en förkylning och vill skydda andra...
Citera
2020-02-01, 11:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den infon jag refererade till stod i MSM den 18nde. Men hoppas du har rätt. Det betyder att av dessa 121 har 256 tillfrisknat. Över 200% klarar sig med andra ord. Inget att oroa sig för med andra ord.
Referera inte skit, sprid inte dynga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in