2020-02-01, 10:45
Medlem
Tänk om NWO använder HAARP för att göra skandinavien varmare (vi har inte haft vinter under januari) = vilket innebär att viruset överlever i de varma men låga plusgraderna, jämfört med -5/-15 sträcken vi annars har under dessa månader.

Konspiration må hända men en ytterst sanningsenhetlig måhända händelse i gryningens dimma.

Alla sammanträffanden är för vibranta för att lägga dem i den obskyra och platta färglösa vardagen. Vakna upp nu!

Men ack det är alldeles försent för Sverige. Vi kommer se mer fall inom några dygn.
Citera
2020-02-01, 10:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Fullständig panik råder, Sverige har fått ETT fall och kvinnan har lite snuva etc.

Trollens högtid utan tvekan.

Garanterat, men man bör dock akta sig för att gå 100% åt andra hållet.
Citera
2020-02-01, 10:46
Medlem
Citat:
Fullständig panik råder, Sverige har fått ETT fall och kvinnan har lite snuva etc.

Vi har inte panik.
Men saken är inte vad hon har för symtom. Hon bär på novel Corona viruset och hon har exponerar andra människor för det. I Tyskland smittspårade man trots att hon tidigare inte visat symtom och det visade sig att hon hade smittat.

I Sverige säger man att hon inte har smittat trots att man inte gjort någon smittspårning.

På Aftonbladet kan man läsa att hon isolerade sig först när hon fick symtom. Alltså kan hon ha smittat folk inte bara på flyget, bussen, mataffären utan även vänner som hon träffat innan hon isolerade sig.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-01 kl. 10:48.
Citera
2020-02-01, 10:47
Medlem
Citat:

En enda liten rationell människa, tack. Men nu sprids det uppgifter att det i rekordfart uppfunnits ett vaccin?
Citera
2020-02-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Exakt! jag är inte orolig för egen del även om jag känner mig sjukare nu vad jag kan minnas mig varit någonsin.

Att i ett län får hurrarop och applåder och i nästa inte ens vara välkommen känns helt galet. Nästa gång kan vi ha att göra med ett riktigt allvarligt virus.
Mmmm... Stackars dig! Fy fasen
Fast detta är ju jätteallvarligt då det är så smittsamt. Även om dödligheten bara är 1% så är det ju fortfarande 1/100 pers. Det vill man inte ska sprida sig som en säsongsinfluensa.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-01 kl. 10:50.
Citera
2020-02-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det. Och varje säsongsinfluensa är mer eller mindre lik den förra, så den som har fått vaccinet (eller varit influensasjuk) har någon slags skydd i 2-10 år. Bäst är givetvis att ta varje års vaccin, som erbjuds på många arbetsplatser.

Men Coronan är helt ny och har inget med influensa att göra. Så ingen i världen har något skydd sedan tidigare.

Förkylningsvirus.
Citera
2020-02-01, 10:49
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Tog mot svin, det här nej. Det första mot Corona?

Gud vad jobbig du är.

Här är länken. En av dem. Hela internet är fullt av info annars.

https://www.bbc.com/news/health-51299735

Klicka på filmen så blir det förklarat också exakt varför det är färdigt men inte kan användas ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad menar du att de ska göra då?
Vi har flugit in viruset hit i flera veckor redan. Varje tänkande människa fattar att vi är fucked. Det enda man kan göra nu är att undvika panik, och hoppas att vaccinet kommer ut i tid.
Att skrämma ihjäl hela världen ger ju inget annat än fler döda i upplopp och allmän oreda.

Jag tror inte alls att vi är fucked.
I mina ögon är det här ofarligt för oss svenskar. Ofarligare än en vanlig säsongsinfluensa. Kina har drabbat men det innebär inte att vi kommer att göra det.

Men även om (eller snarare när) något allvarligt händer i Sverige skulle myndigheterna förneka det in i det sista och lyckas sjabbla till det rejält genom att inte vidta åtgärder i tid. Det behöver inte vara ett virus utan kan lika gärna vara hot och påverkan mot samhället i vilken form som helst.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vi har inte panik.
Men saken är inte vad hon har för symtom. Hon när på novel Corona viruset och hon har exponerar andra människor för det. I Tyskland smittspårade man trots att hon tidigare inte visat symtom och det visade sig att hon hade smittat.

I Sverige säger man att hon inte har smittat trots att man inte gjort någon smittspårning.

På Aftonbladet kan man läsa att hon isolerade sig först när hon fick symtom. Alltså kan hon ha smittat folk inte bara på flyget, bussen, mataffären utan även vänner som hon träffat innan hon isolerade sig.

Ja, det kommer kanske visa sig extremt olyckligt att man inte tog tag i smittspårning tidigt. Krävs att alla EU länder gör som Tyskland för att hantera viruset. Nä, Sverige kan ju med Corona Malin introducera viruset på allvar inom EU.
Citera
2020-02-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Rumänien har utvecklat ett vaccin som endast kommer fungera för vita människor. Detta är egentligen det bästa av två världar.

https://www.eutimes.net/2020/01/romania-develops-coronavirus-vaccine-able-to-cure-white-people-only/
Låter sjukt, varför utvecklar man det inte för svarta också? Eller det kanske inte går..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Rumänien har utvecklat ett vaccin som endast kommer fungera för vita människor. Detta är egentligen det bästa av två världar.

https://www.eutimes.net/2020/01/romania-develops-coronavirus-vaccine-able-to-cure-white-people-only/

oj jösses. hela den sidan känns som komedi

https://rationalwiki.org/wiki/European_Union_Times
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Varför är folk i Sverige så oroliga? Dels lär man knappast dö om man skulle få den och dessutom är det mycket liten risk att folk i Sverige blir smittade.

Jag befinner mig i Asien med en jävla massa kinesiska turister men inte fan går jag och oroar mig. Däremot är det många som har munskydd i butiker å på gatan men det kanske är vanligt här.

Jag håller med. Det är otroligt vad vissa eldar upp situationen.
Vissa blir ju nästan förbannade när tjejen från Jönköping inte bedömts smitta någon annan.
”Det är säkert 100 personer nu som bär på smittan efter henne”.. kan det låta typ.

De har gjort en bedömning och chansen anses vara låg.

Som nån expert uttalade sig; man bör inte gå runt och vara rädd, men bekymrad.
Sen kan ju såklart utvecklingen sticka iväg nåt så sjukt, eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in