2020-02-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurklendeSevje
Jeg lurer også på det. Eneste jeg kan tenke meg er leiligheter politiet på forhånd har forseglet for å sikre bevis? Men rart om de har forseglet flere leiligheter uten å avklare direkte. Mulig de hsr gjort søk og kommet tilbake for ytterligere søk og at den har stått forseglet. Er det noen i omgangskretsen man kan tro har blitt utestengt av egen leilighet pga forsegling? Bor alle barna hjemme nå eller er noen på hemmelig adresse og leilighet kan være forseglet?

Juridisk navn:
T*M HA*EN EIENDOM AS
Org nr:
916 975 538
Selskapsform:
Aksjeselskap
Tidl. navn:
TH EIENDOM AS
Styrets leder:
T*m Ha*en
NACE-bransje:
68.209 Utleie av egen eller leid fast eiendom ellers
Adresse:
Hornerudveien 25, 1461 Lørenskog

Juridisk navn:
KVITFJELL EIENDOM AS
Org nr:
955 641 981
Selskapsform:
Aksjeselskap
Styrets leder:
T*m Ha*en
NACE-bransje:
41.109 Utvikling og salg av egen fast eiendom ellers
Adresse:
Mellomstasjonen, 2634 Fåvang
Postadresse:
Hornerudveien 25, 1461 Lørenskog

Kan dette ha en sammenheng eller er jeg på bærtur?

Ser at det er maaange flere selskap som omhandler salg eller utleie av eiendommer. Følte meg jævlig treg nå. Haha

https://www.proff.no/roller/holding-2-as/fjellhamar/hovedkontortjenester/IEPAEBS10NZ/
Senast redigerad av Mystix 2020-02-01 kl. 00:56.
Citera
2020-02-01, 00:53
Medlem
Kanskje politiet fant avtrykk fra GMs ev plasthansker el.l. på dørhåndtak og på dørlåsen til ytterdøren? Hva om de også fant samme avtrykk på andre merkelige og avslørende steder?
Hva hvis det feks finnes slike avtrykk på dørhåndtaket på innsiden av ytterdøren, men ikke på utsiden av ytterdøren?
Bare noe jeg kom til å tenke på etter å ha lest denne gamle artikkelen
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 01:03.
Citera
2020-02-01, 01:03
Medlem
Det var jo beleilig med den nøkkelen som forsvant fra gjemmestedet i garasjen, det innsnevrer vel antall aktuelle kandidater til under 10 personer.
Citera
2020-02-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var jo beleilig med den nøkkelen som forsvant fra gjemmestedet i garasjen, det innsnevrer vel antall aktuelle kandidater til under 10 personer.
Jeg lurer på hvilke skosåleavtrykk politiet fant ved det gjemmestedet i garasjen.
Citera
2020-02-01, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg lurer på hvilke skosåleavtrykk politiet fant ved det gjemmestedet i garasjen.

Det er ingen automatikk i at man finner skospor over alt.
Citera
2020-02-01, 01:16
Medlem
Jeg lurer på om GHH er hjelpemannen her, var han på hjemmebesøk for å ha alibi for eventuelle gjenlagte spor på åstedet ?

Det er noe muffens med den fyren, og det at han sendte en sms til AE om at han var 5 minutter forsinket.
Citera
2020-02-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er ingen automatikk i at man finner skospor over alt.
Du har rett. Personen kan ha brukt skoovertrekk slik at hen ikke satte noen avtrykk, eller garasjegulvet kan ha en overflate som det ikke blir synlige merker på eller garasjegulvet kan ha vært kostet og vasket etter at noen sist var ved nøkkelens gjemmested?

For meg hadde det vært interessant å vite når nøkkelen sist ble sett på gjemmestedet.

En annen ting er at om noen skulle greie å tuske til seg den nøkkelen, så må garasjen ha vært ulåst eller noen må ha dirket seg inn i garasjen.

Hvis jeg skulle hatt reservenøkkel på et slikt sted, hadde jeg tatt med nøkkelen inn i huset hver eneste kveld og lagt den på gjemmestedet på morgenen. Og i alle fall kontrollert at den lå på plassen sin hver eneste dag. Men hvor man bor har jo selvsagt betydning for hvor forsiktig man er.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 01:38.
Citera
2020-02-01, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett. Personen kan ha brukt skoovertrekk slik at hen ikke satte noen avtrykk, eller garasjegulvet kan ha en overflate som det ikke blir synlige merker på eller garasjegulvet kan ha vært kostet og vasket etter at noen sist var ved nøkkelens gjemmested?

For meg hadde det vært interessant å vite når nøkkelen sist ble sett på gjemmestedet.

En annen ting er at om noen skulle greie å tuske til seg den nøkkelen, så må garasjen ha vært ulåst eller noen må ha dirket seg inn i garasjen.

Hvis jeg skulle hatt reservenøkkel på et slikt sted, hadde jeg tatt med nøkkelen inn i huset hver eneste kveld og lagt den på gjemmestedet på morgenen. Og i alle fall kontrollert at den lå på plassen sin hver eneste dag. Men hvor man bor har jo selvsagt betydning for hvor forsiktig man er.

Tror den angivelige forsvunne nøkkelen er et falskt spor. TH har kvittet seg med nøkkelen selv.
Citera
2020-02-01, 02:02
Medlem
Inte följt tråden eller fallet heller knappt, men varför är inte mannen hennes häktad? Han måste ju vara huvudmisstänkt, eller är han för rik för att vara det. Men det är ju solklart att han haft ihjäl henne eller i vartfall anstiftat det.
Citera
2020-02-01, 02:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror den angivelige forsvunne nøkkelen er et falskt spor. TH har kvittet seg med nøkkelen selv.

Ja, meget beleilig, både at det visstnok fantes en nøkkel ute/på et gjemmested, og at den nå er forsvunnet.

Spørsmålet er jo litt når det ble opplyst om både at nøkkelen fantes, og at den var borte.

Jeg regner egentlig med at, som vanlig, så er informasjonen som dryppes i VG, allerede kjent av Politiet nær sagt helt fra begynnelsen av saken.

Men, VG har valgt en interessant rekkefølge når det kommer til opplysningene de drypper.

For å ta det ganske nylige så blir det først informert om nye lydprøver i huset, observasjoner av politifolk som kjører biler frem og tilbake i gården, og at inngangsdøren låses opp og igjen flere ganger.

Det kommer vel også noen nyheter om at det foreligger en teori om at GM har brukt nøkkel for å ta seg inn i boligen.

Så om at TH har sendt masse eposter til politiet med tips og teorier.

Så at en nøkkel som til tider har ligget ute, er borte.

Rekkefølgen VG legger det frem i får det jo til å høres ut som at opplysingen fra TH om at nøkkelen er borte, kommer ETTER at det er opplyst at man tror GM har brukt nøkkel for å komme seg inn, og etter at politiet har gjort de siste lydprøvene i huset.

Kreativ journalistikk, med tanke på rekkefølgen dette opplyses i, eller er noe av dette opplysninger som faktisk er av nyere dato...?

Som kjent så tror jeg jo at alle opplysninger av interesse vi egentlig har i saken var kjent av politiet ganske tidlig, i løpet av de første dagene, men at rekkefølgen det slippes i får det til å virke, for oss "tilskuere" som de kommer litt etter litt....
Citera
2020-02-01, 02:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Inte följt tråden eller fallet heller knappt, men varför är inte mannen hennes häktad? Han måste ju vara huvudmisstänkt, eller är han för rik för att vara det. Men det är ju solklart att han haft ihjäl henne eller i vartfall anstiftat det.

Det enkle er ofte det beste. "Krångla inte till det i onödan", for å dra en GW.

Jeg tror det du sier her er tl:dr-versjonen av hele saken, 1410 sider oppsummert, men siden de fremdeles jobber med å sette han fast blir det mye trams frem til de får gjort det.
Senast redigerad av Niffy 2020-02-01 kl. 02:26.
Citera
2020-02-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, meget beleilig, både at det visstnok fantes en nøkkel ute/på et gjemmested, og at den nå er forsvunnet.

Spørsmålet er jo litt når det ble opplyst om både at nøkkelen fantes, og at den var borte.

Jeg regner egentlig med at, som vanlig, så er informasjonen som dryppes i VG, allerede kjent av Politiet nær sagt helt fra begynnelsen av saken.

Men, VG har valgt en interessant rekkefølge når det kommer til opplysningene de drypper.

For å ta det ganske nylige så blir det først informert om nye lydprøver i huset, observasjoner av politifolk som kjører biler frem og tilbake i gården, og at inngangsdøren låses opp og igjen flere ganger.

Det kommer vel også noen nyheter om at det foreligger en teori om at GM har brukt nøkkel for å ta seg inn i boligen.

Så om at TH har sendt masse eposter til politiet med tips og teorier.

Så at en nøkkel som til tider har ligget ute, er borte.

Rekkefølgen VG legger det frem i får det jo til å høres ut som at opplysingen fra TH om at nøkkelen er borte, kommer ETTER at det er opplyst at man tror GM har brukt nøkkel for å komme seg inn, og etter at politiet har gjort de siste lydprøvene i huset.

Kreativ journalistikk, med tanke på rekkefølgen dette opplyses i, eller er noe av dette opplysninger som faktisk er av nyere dato...?

Som kjent så tror jeg jo at alle opplysninger av interesse vi egentlig har i saken var kjent av politiet ganske tidlig, i løpet av de første dagene, men at rekkefølgen det slippes i får det til å virke, for oss "tilskuere" som de kommer litt etter litt....
Jeg tror at jeg leste et sted om at politiet fikk vite om den reservenøkkelen som var borte tidlig i saken. MEN i denne artikkelen står det ikke at de fikk tidlig vite at nøkkelen hadde blitt borte, så jeg må ha husket feil. Det står kun at politiet tidlig ble kjent med at nøkkel ble oppbevart utendørs.
Citat:
Under etterforskningen av Anne-Elisabeth Hagens forsvinning ble politiet tidlig kjent med at det skal ha blitt oppbevart en husnøkkel utendørs.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n3WjW/tom-hagen-til-politiet-husnoekkel-sporloest-borte
Senast redigerad av POlROT 2020-02-01 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in