2020-01-31, 22:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så tror ni detta är ett ”anfall” av kina. Få världen ur balans . Smittar runt mest i väst. Biologisk krigsföring. Sen när det härjat som mest slår de till på allvar och invaderar europa?

Foliehatt på

Tror mer på random psykopat eller misstag.
Citera
2020-01-31, 22:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Såg också den igen på grund av inspiration från rådande läget för någon vecka sen.
Där dog dock 100% som fick viruset vilket inte är fallet nu... Så den speglar knappast ens närheten av läget.

Nej. Men likheter med att det kom från Kina och snabb spridning.
Så ur den synpunkten en förutspående film, eller hur man ska uttrycka det.
Citera
2020-01-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så tror ni detta är ett ”anfall” av kina. Få världen ur balans . Smittar runt mest i väst. Biologisk krigsföring. Sen när det härjat som mest slår de till på allvar och invaderar europa?

Foliehatt på

Det är nog mer sannolikt att man råkade sprida smittan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Skitsnack att det inte stämmer ? Skulle dom stå och säga det då på presskonferensen ?

Du får lyssna själv.

https://www.youtube.com/watch?v=d5KoNOJm2zU

Jag har lyssnat, det är inte baserat på solida evidens, bara en case report. Det är inte tillräckligt.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Med glädje. Så här såg första meningsutbytet ut:

Sen forsatte det fram till tre inlägg sen då du helt plötsligt erkänner att WHO inte har någon officiell siffra på smittade.
Har jag sagt att att WHO:s siffror inte är officiella?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Ah, det är alltså denne Miles Guo. En f.d. affärsman som är i exil efter att ha kritiserat CCP:
https://www.youtube.com/watch?v=4cwXifDaCjE

Jag vet inte vad gnews.org är för källa, men det verkar vara relaterat till Guo själv. Enligt egen utsago har han djupa kontakta inuti CCP. Med tanke på att jag känner till Guo sedan tidigare och vet vad han har förutspått för andra saker, så adderar det en aning till oron.
Intressant. Berätta ngt annat han förutspått?
Jag är en aning dystopisk just nu. Jag tror väldigt många kommer ryka med. Knappast att de designat att bara kineser ska dö av skiten.
Jävla kommunistsvin. Lita aldrig på en kommunist. De är världsledande i att döda folk.
Citera
2020-01-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Skitsnack, det skulle vara många fler sekundärfall från deras första sex fall om det var så. Läs även ECDCs rapport.

Tiden får väl utvisa detta om USA snackar skit. Kinas statistik ger jag in mycket för.
Citera
2020-01-31, 22:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hmmm, såg nån blänkare nån gång att WHO eller FN kunde tänka sig reducera populationen på vår planet OM DET SKULLE BEHÖVAS. Sanning eller inte......vem vet.
Reducera med hur mycket? Har sett Bill Gates och Prins William säga samma.
Citera
2020-01-31, 22:20
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har lyssnat, det är inte baserat på solida evidens, bara en case report. Det är inte tillräckligt.

Ok, vi får avvakta då. Hoppas att du har rätt.
Citera
2020-01-31, 22:21
Medlem
Härligt att vi fick hem en person från området nu som inte isolerade sig direkt, eller förvanade någon om sin hemkomst. Utan personen tog glatt bussen till jönköping och utsatte andra för faran.
Man går nu ut med att det inte fanns någon smittorisk för denne person på resan från wuhan till jönköping... jag hade nog kollat mig om jag rest med denne personen på någon av streckorna.
Samt vilken dundertabbe av sverige att man inte kollade resenärer från det drabbade området..
Citera
2020-01-31, 22:22
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har jag sagt att att WHO:s siffror inte är officiella?

Sluta ditt mongo. Du har påstått att WHO hade officiella siffror på smittade.

Sluta korta ner citaten också så det inte ska framstå vilken idiot du är, ge dig.
Citera
2020-01-31, 22:22
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man gör ett bra jobb, och faktiskt hela världen kämpar på med otroligt kraft. Jag är imponerad över alla världens länders åtgärder (över möjligtvis Sverige, som agerar helt apatiskt).

Men tyvärr kämpar viruset på ännu mer, och viruset kommer alltid att ha överhanden. Ett virus med R0=3 vinner alltid en sådan här kamp, tyvärr. Århundraden har visat oss detta, 1720, 1820, 1918, 2020.
Vi behöver inte anstränga oss - vi är världsbäst ändå!
Vi lämnar walk over och vinner på det.
Citat:
17 forskare: Sveriges virusforskning är unik
Men hur ska sjukvården hinna med det? Ska de lämna ”forskningsobjekt”?
Citat:
I Sverige finns sedan lång tid tillbaka ett väletablerat samarbete mellan sjukvården och forskare som bedriver grundläggande virusforskning och de 17 som undertecknat debattartikeln efterlyser nu ett samlat svensk forskningsprogram för att stödja inhemsk virusforskning, något som “skulle kunna förändra världen”. (TT)

Så jäkla typiskt att vi har ett behov av att utropa oss som världsbäst.
Som om andra länder inte har liknande samarbeten.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e34944c85ec770011af767f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in