2020-01-31, 22:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tyckte att de sa att 190 ikaraktäni Tyskland så de kämpar på.på Press Briefing with Members of the President's Coronavirus Task Force. Kan nån bekräfta hitta länk ?

Man gör ett bra jobb, och faktiskt hela världen kämpar på med otroligt kraft. Jag är imponerad över alla världens länders åtgärder (över möjligtvis Sverige, som agerar helt apatiskt).

Men tyvärr kämpar viruset på ännu mer, och viruset kommer alltid att ha överhanden. Ett virus med R0=3 vinner alltid en sådan här kamp, tyvärr. Århundraden har visat oss detta, 1720, 1820, 1918, 2020.
Citera
2020-01-31, 22:14
Medlem
Jag är nu ganska övertygad om att man försökte ta fram olika biologiska vapen och att detta var tänkt att användas för biologisk krigsföring. Sedan, huruvida, det var tänkt att det skulle ”släppas” ut nu eller senare, kan nog ingen veta. Om det var ett misstag eller planerat?

Det intressanta är att kineserna snodde Coronavirus från ett labb i Kanada och tog med sig det till Wuhan enligt artikeln nedan.

En av de mest prominenta Coronavirus forskare i Kina och i världen har blivit sponsrad och tagit emot miljontals dollar genom åren från främst USA; för sin forskning just om olika Coronavirus. Låt det sjunka in en stund.

För er som fortfarande tror att det här kommer från fladdemussoppa och inte från Wuhan labbet. Viruset är kopplat till fladdermöss virus ja men också ett annat ”okänt” virus. Dock pekar allt på att labbet är källan till detta ”unika” viruset.

Läs denna artikel, den var imponerade och otroligt välskriven:

https://medium.com/@siradrianbond/coronavirus-2019-ncov-part-1-d6a338eed7c5
Citera
2020-01-31, 22:15
Avslutad
Så tror ni detta är ett ”anfall” av kina. Få världen ur balans . Smittar runt mest i väst. Biologisk krigsföring. Sen när det härjat som mest slår de till på allvar och invaderar europa?

Foliehatt på
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
De borde visa filmen i svt eller något. De brukar ju alltid "ta upp" filmer när saker aktualiserats irl.
För många saker som inträffar iallafall. Såg på nätet att folk letar efter den för att streama.

Edit: Okej, såg att man kan hyra den på SF.
Såg också den igen på grund av inspiration från rådande läget för någon vecka sen.
Där dog dock 100% som fick viruset vilket inte är fallet nu... Så den speglar knappast ens närheten av läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Ja i USA är de övertygade, det är bara i Sverige de tycker annorlunda.

Skitsnack, det skulle vara många fler sekundärfall från deras första sex fall om det var så. Läs även ECDCs rapport.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Där gissar du, antar jag. Normalt kanske det gäller men det vet vi väl inte. Har du sett nån uppgift på det. Olika virus kan väl ha olika händelseförlopp.

Eftersom den kvinna som kom till sverige inte vet när hon blev smittad, så vet vi inte när hon kan börja sprida smittan själv, om nu nån inte rett ut dom möjliga tiderna.
Jag drar den slutsatsen av hur virussmitta fungerar.
Citera
2020-01-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Breaking news: China will admit coronavirus coming from its P4 lab
https://gnews.org/89749

A reliable source told Miles Guo today that the Chinese Communist Party (CCP) will admit to the public of an “accidental” leak of lab-created virus from a P4 lab in Wuhan to put blames on “human errors”. But the official announcement is still being finalized.

Ah, det är alltså denne Miles Guo. En av Kinas f.d. rikaste affärsmän som är i exil efter att ha kritiserat CCP: https://www.youtube.com/watch?v=4cwXifDaCjE

Jag vet inte vad gnews.org är för källa, men det verkar vara relaterat till Guo själv. Enligt egen utsago har han djupa kontakta inuti CCP. Med tanke på att jag känner till Guo sedan tidigare och vet vad han har förutspått för andra saker, så adderar det nog en aning till oron. Han förutspådde t ex att Jack Ma skulle få lämna Alibaba efter att ha blivit utkörd av CCP, vilket också hände strax därefter.
Senast redigerad av 26xB 2020-01-31 kl. 22:18.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har ni läst detta? Är det ingen som fattar hur RÖKTA vi är? Rökta som små laxar!

Vruset har alltså designats. Ca 75% ser ut som vanligt influensavirus men de 25% extra hör inte hemma där!
De har lagt in HIV/AIDS i viruset, designat i labb! Och kodat in hur viruset ska kunna överleva länge på ytor etc!

Det kommer inte finnas något vaccin mot detta. Baktanken är att HIV ska försvaga våra immunsystem och ncov ska ha ihjäl våra inälvor som lungor, lymfkörtlar etc.

Varför gör man så? VEM kan vara så djävulsk?
Mot vem/vilka tänkte man använda detta fruktansvärda biologiska stridsmedel?

Hmmm, såg nån blänkare nån gång att WHO eller FN kunde tänka sig reducera populationen på vår planet OM DET SKULLE BEHÖVAS. Sanning eller inte......vem vet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag fattar inte varför du förklarar något som redan sagts en miljon gånger här? Du behöver inte sitta och rapa upp en massa tröttmösseskit som tråden redan kan 100 och mycket mer? Sätt dig ner och läs.

Omfg har du läst hela 9635 sidor din lilla Sharmota? OCH räknat alla gångerna folk har förklarat för andra att detta virus är helt obetydligt..

Det är tur att det finns sånna som jag som kommer in ibland och påminner alla som skriker om att vi alla ska dö att detta inte kommer hända.. Jag ifrågasätter varför detta samtalsämne har blivit en fluga. Mest för att jag är totalt ointresserad över ett virus som aldrig kommer att drabba mig.

Nu vet du. Little Sharmota.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så tror ni detta är ett ”anfall” av kina. Få världen ur balans . Smittar runt mest i väst. Biologisk krigsföring. Sen när det härjat som mest slår de till på allvar och invaderar europa?

Foliehatt på
Det är ett designat virus, men det är förmodligen ett misstag att det sluppit ut gissar jag.
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2020-01-31 kl. 22:18.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det där med alkalisk är mycket intressant! Wim Hof har ju med kliniska studier visat att hans alkaliska inandningsmetoder har faktiskt effekt. Jag har själv provat lite smått och ja, det ger en känsla av vigör och allmänt positivt hälsotillstånd. Skulle absolut inte avskriva sådana alternativa metoder! Höga doser av D-vitamin har också rapporterats vara positiva för att undvika virussmitta.
Intressant. Finns det någon tillförlitlig sida om lämplig daglig dosering?

Har ändå bikarbonat hemma för annat.
Citera
2020-01-31, 22:17
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Skitsnack, det skulle vara många fler sekundärfall från deras första sex fall om det var så. Läs även ECDCs rapport.

Skitsnack att det inte stämmer ? Skulle dom stå och säga det då på presskonferensen ?

Du får lyssna själv.

https://www.youtube.com/watch?v=d5KoNOJm2zU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in