2020-01-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Målet i FR har målnr 8912-19, och det är det som gäller just nu. Dock är det överklagat till KR och där har det målnummer 3512-19. Någon bild kan jag tyvärr inte ordna just nu, ligger på den andra datorn. Men det går snabbt och enkelt att begära via mail från FR i Linköping. Gå bara via deras hemsida så finns det ett kontaktformulär.

Är det gratis?
Citera
2020-01-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonturKvinna
Är det gratis?

Elektroniska kopior verkar vara det. Rätten har rätt att ta en avgift, men gör det inte bara en pdf. Du kan kryssa i att du ska få prisinfo först.
Citera
2020-01-30, 21:10
Medlem
TonyFlygares avatar
I senaste avsnittet sitter Jewels ensam i en bil bakom ratten. Hon skriver typ "HAHA nej nån annan kör för jag har inte körkort än". Så var var den andra personen egentligen under hela videon? Och varför satt hon bakom ratten om hon inte skulle köra själv? Kalla mig skeptisk, men jag tror att hon alldeles säkert körde bilen själv...
Citera
2020-01-30, 21:29
Medlem
Something is not right here. "Issy" or "Oliver" have not seen the smoke in 1-2 months. "Jewels" who barely "could afford" food, accommodation, bus tickets - anything at all, sitting in the driver's seat of a car. She also goes alone, without "Issy / Oliver" in a shopping center in Marieberg. I'm pretty confused here. At the same time, there is talk of LVU towards "Issy / Oliver". If she had someone with her driving, shouldn't that person reasonably be participating in any way? And if "Issy / Oliver" ended up under LVU, shouldn't the mother be sorry? Or worried? In the last video, she seemed happier than ever. Something smells bad.
Citera
2020-01-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
I senaste avsnittet sitter Jewels ensam i en bil bakom ratten. Hon skriver typ "HAHA nej nån annan kör för jag har inte körkort än". Så var var den andra personen egentligen under hela videon? Och varför satt hon bakom ratten om hon inte skulle köra själv? Kalla mig skeptisk, men jag tror att hon alldeles säkert körde bilen själv...

Jag tror inte hon körde. Jag är väldigt säker på att Ylva körde de två in på köpcentret. Men jag tror också lika säkert att Ylva inte vill vara med på videos. Jag tror också, men vet inte riktigt hur mycket jag tror det, att om Jewels kör bil skulle hon vara helt utmattad i flera dagar. Hon verkar vara sånt yrväder att jag inte tror på henne som bilförare.
Citera
2020-01-30, 22:01
Medlem
54NDR0s avatar
I senaste videon körde Jewels alltså själv (olagligt) till en galleria för att spela in en "try-on haul" i provrummen på H&M. Hon köper alltså inga kläder utan tar med sig allt in i provrummen och filmar sin video där inne, sen hänger hon tillbaka allt. Jättesmart tänkte hon säkert... Sedan att hon ens försöker göra youtube efter att Oliver blivit LVUad är stört. Youtube var hela tiden "Olivers dröm" och något som Jewels gjorde för Olivers skull. Eftersom att hon är så snäll och omtänksam ni vet...

Nej, ett riktigt jävla psykfall är vad kärringen är. Hon lär ju inte få tillbaka ungen med tanke på hur hon beter sig.
Citera
2020-01-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag tror inte hon körde. Jag är väldigt säker på att Ylva körde de två in på köpcentret. Men jag tror också lika säkert att Ylva inte vill vara med på videos. Jag tror också, men vet inte riktigt hur mycket jag tror det, att om Jewels kör bil skulle hon vara helt utmattad i flera dagar. Hon verkar vara sånt yrväder att jag inte tror på henne som bilförare.

Du köper alltså fortfarande hennes bs.
Citera
2020-01-31, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
I senaste videon körde Jewels alltså själv (olagligt) till en galleria för att spela in en "try-on haul" i provrummen på H&M. Hon köper alltså inga kläder utan tar med sig allt in i provrummen och filmar sin video där inne, sen hänger hon tillbaka allt. Jättesmart tänkte hon säkert... Sedan att hon ens försöker göra youtube efter att Oliver blivit LVUad är stört. Youtube var hela tiden "Olivers dröm" och något som Jewels gjorde för Olivers skull. Eftersom att hon är så snäll och omtänksam ni vet...

Nej, ett riktigt jävla psykfall är vad kärringen är. Hon lär ju inte få tillbaka ungen med tanke på hur hon beter sig.

Ser ut att vara filmad precis i början av året (Julgrejer). Så ett par veckor efter lvu och hon flamsar runt som ingenting.

Att hon är ett psykfall visste vi redan.
Citera
2020-01-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Du köper alltså fortfarande hennes bs.

Jag vet inte om hon sagt något om det, annat än att hon inte har körkort, vilket jag absolut tror på. Jag tror inte hon skulle kunna ta körkort, och oavsett om hon lyckas med det vilket hon skulle kunna efter stor insats, så tror jag inte hon skulle kunna köra bil. Hon ger inte intrycket av att vara en sådan som pallar att köra. Hon ger varenda vibb jag gick på när jag hade anställda förare, så ja, om hon sagt sig vara en värdelös förare så tror jag absolut på henne. Om du tror något annat, så är det helt okej för mig.
Citera
2020-01-31, 21:20
Medlem
Jewels står skriven på en VW från 2016, eller ser jag fel?

https://www.ratsit.se/19810923-Jewels_Julia_Ida_Kristina_Eleonor_Turesson_Hjortkv arn/p_i8FlUMuJOstLuY6NxdB_FgKVGUrNZaZAOijjQnYe8#regist reradeFordon

Väldigt många namn där....
Citera
2020-01-31, 21:44
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare

https://www.ratsit.se/19810923-Jewels_Julia_Ida_Kristina_Eleonor_Turesson_Hjortkv arn/p_i8FlUMuJOstLuY6NxdB_FgKVGUrNZaZAOijjQnYe8#regist reradeFordon

Det är en annan ägare på den bilen, men ja, många namn. Många telefonnummer!
Citera
2020-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare

Det är nog på adressen det finns fordon. Alltså att någon av hennes grannar äger bilen. Tolkar det som det eftersom det anges företag i samma veva, och jag betvivlar att Jewels äger ett fastighetsföretag, bensinmack och något energiföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in