2020-01-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
SAS har ställt in sina flyg till Kina. Ändå finns det ingen anledning för Folkhälsomyndigheten att rekommendera ett totalt stopp för flygförbindelser av hostande gulingar som vill till Jönköping och hosta virus på alla svenskar. DET vore ju rasism.
Det kan ju aldrig vara så att SAS tagit beslutet därför att ingen längre vill flyga till kina? Tomma plan är olönsamma, det är ett rent kommersiellt beslut.
Citera
2020-01-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Och sjukvården är redan totalt överbelastad. Det kan bli hur jävla illa som helst.

Tur man bor på landet och kan jobba hemifrån. Otur att man har ett fruntimmer som jobbar som sjuksköterska. Jag får nog fixa nån annan stans för henne att bo tills det här blåsit över så hon inte drar hem coronaviruset.

😄 Me too
På stadens sjukhus dessutom,, hejdå frugan
Citera
2020-01-31, 21:01
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Nähä, så myndigheterna i Frankrike har fel då? Skickade hem vederbörande med Strepsil?

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Har två franska fall listade som serious, inte critical, med en källa som inte nämner dessa alls.
Så vete fan....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Det här är svenska myndigheter vi har att göra med: deras mix av inkompetens och naivitet gör de farliga för allmänheten. Vi borde utgå ifrån att myndigheterna inte alls har någon koll på läget och samtidigt lyckas på något magiskt sätt bidra till att försämra läget kring Corona viruset i Sverige.
De har inväntat WHO:s rapport och ”godkännande” för att kunna agera. Nu begär folkhälsomynd. tillstånd av regeringen att kunna agera mer pga nu räknas det som allmänfarlig sjukdom. Sverige kan inte bestämma själv längre. Vi står under FN, WHO och EU,
Avundas Storbrittanoen som om ett par timmar genomför Brexit. Grattis 🥳
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat: