2020-01-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
SAS har ställt in sina flyg till Kina. Ändå finns det ingen anledning för Folkhälsomyndigheten att rekommendera ett totalt stopp för flygförbindelser av hostande gulingar som vill till Jönköping och hosta virus på alla svenskar. DET vore ju rasism.
Det kan ju aldrig vara så att SAS tagit beslutet därför att ingen längre vill flyga till kina? Tomma plan är olönsamma, det är ett rent kommersiellt beslut.
Citera
2020-01-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Och sjukvården är redan totalt överbelastad. Det kan bli hur jävla illa som helst.

Tur man bor på landet och kan jobba hemifrån. Otur att man har ett fruntimmer som jobbar som sjuksköterska. Jag får nog fixa nån annan stans för henne att bo tills det här blåsit över så hon inte drar hem coronaviruset.

😄 Me too
På stadens sjukhus dessutom,, hejdå frugan
Citera
2020-01-31, 21:01
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Nähä, så myndigheterna i Frankrike har fel då? Skickade hem vederbörande med Strepsil?

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Har två franska fall listade som serious, inte critical, med en källa som inte nämner dessa alls.
Så vete fan....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Det här är svenska myndigheter vi har att göra med: deras mix av inkompetens och naivitet gör de farliga för allmänheten. Vi borde utgå ifrån att myndigheterna inte alls har någon koll på läget och samtidigt lyckas på något magiskt sätt bidra till att försämra läget kring Corona viruset i Sverige.
De har inväntat WHO:s rapport och ”godkännande” för att kunna agera. Nu begär folkhälsomynd. tillstånd av regeringen att kunna agera mer pga nu räknas det som allmänfarlig sjukdom. Sverige kan inte bestämma själv längre. Vi står under FN, WHO och EU,
Avundas Storbrittanoen som om ett par timmar genomför Brexit. Grattis 🥳
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Befolkningstillväxten är ett bekymmer i t ex Afrika. De har inga fall alls än så länge.
Visar det sig att den senaste sensationsteorin om att viruset har inklippta HIV segment i sitt DNA är korrekt så vore det ju bra om det letade sig tillbaka till sitt urspring i Afrika.
Jag tror att man kommer att ligga lågt/mörka detta. Att än en gång stigmatisera HBTQ/Afrogruppen finns inte på kartan.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
För smittade nej,några sådana officiella siffror har inte WHO och de påstår inte att de har det heller. Jag har förklarat detta för dig mer än fem gånger nu.
Har jag hävdat något annat?
Citera
2020-01-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Du har fel!

i kina, om du har en bakomliggande sjukdom, tex hjärtproblem, men drabbas av en influensa och det är influensan som triggar i gång dina hjärtproblem, och om du sedan dör vilket blir högst troligen av en hjärtinfarkt pga influensans påfrestningar, så kommer dödsorsaken att bli hjärtrelaterad och inte pga av influensan!

det är därför man inte kan lita på siffrorna, tex man får höra om och om igen om att 80-90 000 personer dör i influensa varje år i usa, medan i kina är det 1000 st lol. Det är missvisande siffror.

kina ljuger öronen av sig, jag tror seriöst att antalet smittade är 5 miljoner minst, och antalet döda är 5-600 000 personer. risken för att dö är inte alls liten, utan jag har hört ifrån en läkare i canada att den ligger uppe i hela 15%. fråga mig inte om en källa, ja har inte den, men om du googlar carona virus canada så kommer det säkert upp.

dessutom var det en expert i expressen som sa att antalet smittade var 300 000, när själva kina sa att det var 1000 smittade! och det var i början av januari, vi är nu i slutet.

tror ni verkligen kina hade tagit sådana här stora åtgärder för ett så litet problem då.

tänk er en stad med 11 miljoner invånare, sådan stad borde kunna lätt hantera och ta emot 9000 patienter! eller så fuskar de jävligt mycket med vård budgeten.

sedan så undrar man varför de bygger hastigt en sjukhus? varför inte ta en marknadslösning och skriva kontrakt med hotell? och göra om hotellrum till patient rum?

det är för att den "nya sjukhuset" som de bygger är u själva verket en karantän fängelse!
det cirkulerar videos på nätet där kinesiska invånare bränner ner sådana anläggningar.

sverige är ett naivt land! nästan så att man skäms.
vänta bara, så kommer du se att om en 1-2 veckor så kommer sverige att bli rena helvetet.

men jag hoppas att jag har fel, och jag hoppas att jag inte är så konspiratorisk som jag låter. Men situationen ser inte alls bra ut, och allt känns skumt.

svenska median ljuger om caronaviruset, eller så är dem helt hjärntvättade eller vill inte orsaka panik i samhället.
Om dödligheten ligger på 15% och smittan är så hög och hållit på så länge. Borde vi inte sett dödsfall utanför kina? Ditt resonemang faller lite utifrån den aspekten tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Nu var det väl ändå främst smittkoppor som var orsaken där? Viss skillnad.
Det var även ”vanliga” förkylningar och virus och könsjukdomar,,
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Källa?

Citat:
On Wednesday the condition of the two earliest cases in Paris - a couple in their 30s who had travelled from China - had worsened and the man is now in intensive care, according to French authorities.

https://www.thelocal.fr/20200131/coronavirus-in-france-what-you-need-to-know/amp
Citera
2020-01-31, 21:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Enligt SVENSKA myndigheter smittar det inte innan man får symptom. Hon fick symptom efter att hon kommit hem.

Men det är just det som inte stämmer då de tyska drabbade i Bayern blev smittade av den kinesisk anställd innan denne uppvisade symptom men symptom kom först när denne reste tillbaka till Kina.
Citera
2020-01-31, 21:04
Medlem
Jonas2000s avatar
Om man blir smittad, Hur lång tid tar det för att bli frisk... Jag vill gärna bli FM mekaniker .
Citera
2020-01-31, 21:05
Medlem
Någon som har en länk till en bra live tracker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in