2020-01-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du bidrar med inga bevis öht för att detta virus har rymt från ett lab.
Så håll käft.

Nej, eftersom jag själv skrev att det INTE betyder att det måste ha kommit från labbet så, nej. Idiot, läsförståelse noll.

"Det betyder inte att nuvarande epidemi är från labbet, men DEFINITIVT INTE de idiotier du påstår helt grundlöst heller."

var exakt vad jag skrev.

Du är verkligen så dum som du framstår, kan inte ens klara att läsa ett par rader utan att missa vad någon skriver egentligen.

Det jag vände mig emot var ditt efterblivna påhopp på en användare där du kategoriskt säger detta:

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Och du bidrar till skitsnack genom att lägga ut en länk till ett labb vars uppgift är att forska och studera elaka virus och andra patogener. Dessa labb är byggda enligt gällande standarder, och att ett virus skulle rymma eller smugglas ut faller på sin egen orimlighet.

För du tror väl ändå inte att de som arbetar där är helt utan moral och yrkesskicklighet.

De flesta länder har labb av denna typen, är då alla misstänkta?

Majoriteten av dina inlägg dryper av dryg Von Oben attityd, samtidigt som du oftast dessutom har helt fel eller har inte fattat ett skit vad folk skriver. Att användaren dessutom blev nertryckt till att be om ursäkt pga av ditt falska fabulerande om saker du låtsas veta något om, får det att tända till hos mig.
Citera
2020-01-31, 17:31
Medlem
BushwickBills avatar
Fortfarande ingen som kan förklara varför kineserna rapporterar inlagda med lunginflammation, medan resten av världen rapporterar smittade, och sen lägger man ihop allt och presenterar det som "cases"? Obegripligt.
Citera
2020-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
På Folkhälsomyndigheten finns tydligen endast klåpare. Lyssna inte på dem. Givetvis har hon smittat folk i Sverige. Tro inget annat. Viruset är som sagt asymtomatisk.

Ja inte fan har hon teleporterat sig från Kina till Sverige.
Citera
2020-01-31, 17:32
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Hur manga ifran Kina's Ambassad i Stockholm reste hem for det kinesiska nyaret tro? Ar de kvar / tillbaks i Stockholm? Hello Stockholm nasta case.
Citera
2020-01-31, 17:33
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
.
Inställningen ovan kommer göra att Sverige drabbas extra hårt tyvärr.

Nej det tror jag inte.
Innan någon alls på hela jordklotet fick information från Kina var Wuhan redan svårt infekterat. 5 miljoner människor lämnade Wuhan innan karantänen.
Varken vår eller någon annan regering kunde ha hindrat detta. Förutom Kinas då såklart.
Det har som sagt landat flera tusen personer i Sverige från Kina sedan den 12:e december. Smittan har varit här länge redan.
Hade Kina direkt gått ut med rätt information istället för att hota och arrestera de som försökte berätta, hade vi alla haft en chans. Omedelbar nedstängning av all världens flyg samma dag. Då hade det kanske gått.
Fyra nya länder idag med viruset. Men det betyder ju bara att de har upptäckt det. Inte att det just kom dit.
Citera
Medlem
Hjälper det att använda desinfektionsmedel som klorin och vim eller spelar det ingen roll. Visas alla symtom eller räcker det med 1-2 symtom? Uppskattar svar.
Citera
Medlem
feemaxxxs avatar
Intressant bild om hur smittsamt viruset är_

https://www.nyteknik.se/samhalle/hur-smittsamt-ar-det-nya-coronaviruset-6986061?fbclid=IwAR0Hg7Z6WGNQTys4R7bF4vgKHzOgu2bmT VQh7z-ApHFG AFfQ44wv0PDUP6I#6986082

Sorry om det redan delats---
Citera
2020-01-31, 17:34
Medlem
Regeringen har redan förstört det här landet sen flera år tillbaka bättre dom håller tyst.
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
.
Inställningen ovan kommer göra att Sverige drabbas extra hårt tyvärr.
Citera
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Hon gick säkert på toaletten under resan, alla handtag hon tagit på. Normalt sett brukar dock virus dö ganska snabbt utanför kroppen.

Då jag är immuninkompetent har jag koll på även ovan, vilket är ett felaktigt påstående i det här fallet.

Börja redan nu att räkna hur många gånger på tio minuter du petar dig själv i ansiktet. Sluta sedan upp med det petandet.

Den som inte vill bli smittat skall hålla sig borta från alla former av kollektivtrafik.

Och den som tror att man i Sverige givetvis får vård ifall man smittas, "o därför är det lugnt", kan ju fundera på vilken vård som finns att tillgå när sjukhusen kanske blir överfulla av vårdkrävande smittade patienter. Vad är dödligheten vid ej vård?

Självklart har man andningsskydd av rätt klassning samt skyddsglasögon o skyddshandskar osv.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Skulle jag bott däromkring skulle jag stannat inne och levt på de resurser man har och avvaktat 1 vecka.

Själva universitetet och biblioteket, om du inte behövde nödvändigtvis ta dig dit, skulle du avstå, för att ta det säkra före det osäkra?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det är ju skrämmande.
Du kan väl vara snäll och lägga upp om du hittar något livstecken från Wuhan från idag?
Jag gör detsamma om jag hittar nåt.

Hittade denna från igår, killen bor visserligen i Australien men har familj och släkt i Wuhan,

https://www.youtube.com/watch?v=ZFsUcw2oS-4
Citera
Medlem
Den svenska kvinnan är en av 10000 smittade. otrolig otur, eller finns det enormt många svenskar i Wuhan så att det var troligt en svensk skulle drabbas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in