2020-01-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Det känns som att väldigt många fler är smittade i kina än vad den dagliga rapporten säger. Jag menar i en 11- miljoner stad, hur stor chans är det att en svensk skulle bli smittad för att sedan ta det hem till Sverige om det bara är några tusen smittade?
Så är det garanterat. Sjukhuset har tydligen nekat många tidigare. Plus att de stängt ner att kollektiv trafik så att folk har svårt att ta sig till sjukhuset
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag jobbar på sjukhus. Idag snackade jag med några som jobbar på 1177. Frågorna om Corona har ökat exponentiellt senaste veckan. Ungefär som virusspridningen sa jag och vi skrattade lätt.

Diskussionen i de flesta fikarum på sjukhusen är att det är en hysteri och att den vanliga influensan är värre

Hur kaoset blir när eventuellt vaccin kommer vill jag inte tänka på.

Naturligtvis troll, men om det vore sant: byt jobb. Om du inte vet skillnaden på en säsongsinfluensa och en nytt pandemiskt virus med R0=3, ja då har du fel jobb.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hon kan ha smittat människor på flygplanet.

Plus pa resan till Jonkoping ifran airport of arrival.
Citera
2020-01-31, 17:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket märklig rapportering. Hon kom tillbaka till Sverige för exakt en vecka sedan, fredag 24/1. I ekot sa man "kom tillbaka till Sverige för några dagar sedan".
På frågan vilka hon har varit i kontakt med sedan hon kom till Sverige: "ingen egentligen".

Mystisk kvinna.
Kom det några följdfrågor från vår vakna presskår på det i stil med "Hur kan det vara så, behövde hon inte skaffa mat? Febernedsättande medel? Annat?"
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Tycker du inte man borde testa sig själv oavsett för sin egen hälsas skull och värna om andras om man känner sig frisk eller ej?

Du förstår väl ändå att man inte kan börja testa miljontals människor bara för att? Ska alla labben på sjukhus stängas ner för vanlig användning där vi ska börja leta efter ett virus som är lika farligt som en influensa?

Vilka patienter ska vi dra in provtagning på för att testa alla plan som kommer från Kina?
Citera
Medlem
feemaxxxs avatar
Kompisen är flygs hem från Wuhan idag. Är redan på flygplatsen och väntar. Vid hemkomsten till Tyskland måste han sitta på en militäranläggning i karantän. Hur kul är det?
Citera
Medlem
selusts avatar
Vore väldigt spännande om någon mer i jönköping blir smittad nu. Av kvinnan som inte varit i kontakt med någon under en veckas tid.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkdkdk
Åh nej! Vet du om det är Höglandssjukhuset i Nässjö eller Eksjö hon var på först innan Jönköping?
Hon kom till Ryhov direkt som jag förstod det hela enl PK:n
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Nä det finns inga internationella rese-restriktioner för tillfället
Men det är ju att orska massdöd?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Varför är ni sura på den smittade människan i Jönköping?
Hälften i denna tråd tror och har trott hela tiden att det är en övergående förkylning.
Regeringen har sagt att det inte är farligt.
Flera hundra varför inte flera tusen människor har landat i Sverige från Kina sedan den 12:e december.
Inte en käft av dem har varit och kollat sig.
Detta på grund av bristen på information, och överslätande av alla dårar som inte tror detta är allvarligt.
Vad i hela friden skulle hon ha haft för skäl att kolla sig? Nyheterna har dessutom i Sverige inte varit så himla aktiva med rapporteringen heller.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Åh vad bra! Enligt presskonferens har kvinnan isolerat sig själv i sitt hem och sen ringt i till vprden som hämtat henne och körts till smittokliniken.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag jobbar på sjukhus. Idag snackade jag med några som jobbar på 1177. Frågorna om Corona har ökat exponentiellt senaste veckan. Ungefär som virusspridningen sa jag och vi skrattade lätt.

Diskussionen i de flesta fikarum på sjukhusen är att det är en hysteri och att den vanliga influensan är värre

Hur kaoset blir när eventuellt vaccin kommer vill jag inte tänka på.

Blir väl som svininfluensan. Vaccinet kommer sabba livet för mer än själva sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in