Citat:
I huset var det en utredning, du kan jämföra med en förundersökning, där bestämmer åklagaren vilka man ska förhöra, sen när det är själva rättegången så kallar även försvaret vittnen. Det är så sånt där fungerar.
Men jag håller med dig om att det inte skulle ha varit huset som gjorde det där jobbet, Barr borde ha tillsatt en utredare. Sen hade antagligen Barr blivit sparkad av Trump för detta, men han borde ändå ha haft tillräcklig ryggrad för att göra sitt jobb.
Men jag håller med dig om att det inte skulle ha varit huset som gjorde det där jobbet, Barr borde ha tillsatt en utredare. Sen hade antagligen Barr blivit sparkad av Trump för detta, men han borde ändå ha haft tillräcklig ryggrad för att göra sitt jobb.
Om denna artikeln stämmer, så är jag inte särskilt förvånad att republikanerna ger kalla handen till demokraterna när dom vill kalla in vittnen.
Åklagaren bestämmer = demokraterna bestämmer.
Men du har väl rätt, åklagaren skall väl vara partisk med uppdragsgivaren och bara lyssna på vittnen som stärker misstankegraderna,
Men i mina öron låter det konstigt att inte lyssna på båda sidor för att kunna se nyktert på saken.
Demokraterna har hittat en gärningsman, nu skall dom bara hitta ett brott.
*House Republicans also asked for several other testimonies in an open settling, including from Devon Archer, an American businessman who served with Biden on the board of Burisma Holdings; Nellie Ohr, former contractor for opposition research firm Fusion GPS; and David Jale, Under Secretary of State for Political Affairs.
"We expect that you will call each of the witnesses listed above to ensure that the Democrats' 'impeachment inquiry' treats the President with fairness, as promised by Speaker Pelosi," Nunes wrote in the letter. "Your failure to fulfill Minority witness requests shall constitute evidence of your denial of fundamental fairness and due process."*
* https://www.newsweek.com/schiff-rejects-gop-calls-hunter-biden-testify-says-impeachment-inquiry-wont-probe-sham-claims-147083 9