2020-01-31, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Även i Kina. SARS spridde sig så in i helvete när det begav sig.

Va? antalet smittade har slagit SARS på bara några veckor.
Citera
2020-01-31, 12:44
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Vet du ens varför? Jag vet varför, men du som sprider skit, berätta varför fler dör i cancer.

Du säger att alla sprider skit. Nu förstår alla att det är nåt fel på dig.
Du läser inte ens vad man skriver till dig, man måste repetera sig och nu har du tagit tid jag aldrig kommer få tillbaka.

Du ser inget konstigt med att 50-60 miljoner människor lämnar sina hem pga 20 dödsfall när det dör 10-100k personer i cancer årligen. Sedan dumförklarar du hela Flashback utan att förklara hur du tänker. Det ropar sociopat.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-01-31 kl. 12:46.
Citera
2020-01-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Den kan dessutom ge virusorsakad lunginflammation, ge sig på interna organ och utlösa dödlig överreaktion av immunförsvaret. Är det i linje med dina vanliga influensor?

Alla influensor kan ge lunginflammationer. Alla lunginflammationer är potentiellt dödliga för samtliga individer. Finns ganska många virus som framkallar precis det du skriver ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Det har väl så långt visat att den är mindre smittsam än SARS
Detta är inte som en influensa (0,17%) Detta är mycket allvarligare. Speciellt få det inte finns något vaccin...
Novel Corona viruset är MER smittsamt än SARS men mindre dödligt, rent procentuellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Risken är jävligt mycket större att dödas i trafiken i Thailand är att få detta virus i europa, Dags läsa på i vanlig media och inte se på konspirationsteoretikerna på Youtube och annan dyl media!
Jag skriker lite för att jag vill behålla min hälsa genom att varna andra till försiktighet då vi hänger ihop i detta virus spel.

Varför skriker du?

Skiträdd bakom ihåliga vita masken?

Aftonbladet, hahaha
Citera
2020-01-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Den är mycket mer smittsam än SARS, antalet fall överstiger nu antalet SARS-fall trots att epidemin pågått under mycket kortare tid.

Varför sprider du sådan desinformation?

Nej, det är långt fler som blir allvarligt sjuka. Man tror att så många som 20 % får lunginflammation. Det är ett livshotande tillstånd om du inte visste det. Dödstalen ökar stadigt och vi vet mer om några veckor. Men hittils pekar allt på en mycket svårare sjukdom än vanlig influensa.

Nej, SARS hade en djävulsk spridning här i Kina. Jag bodde här då med. Det var inte många som slapp undan SARS. Men för de flesta blev det inget mer än en vanlig förkylning.
Citera
2020-01-31, 12:47
Avslutad
Citat:
Corona är ett virus som ger influensa. Vad är svårt att förstå?

Nej. Influensa får man av influensavirus.
Citera
2020-01-31, 12:48
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Alla influensor kan ge lunginflammationer. Alla lunginflammationer är potentiellt dödliga för samtliga individer. Finns ganska många virus som framkallar precis det du skriver ovan.

Det är bakteriella infektioner till följd av nedsatt immunförsvar. SARS smittade drygt 8000 pers totalt. Din ignorans för fakta lyser igenom och du bör läsa på lite innan du skriver. Siktar du på en tjänst hos Folkhälsomyndigheten?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Vi har inte i närheten av tillräcklig data från tillräckligt många olika punkter. Snittåldern har konsekvent varit typ 50. Friska och unga har avlidit. Dock inga västerlänningar som jag känner till. Jag tror fortfarande inte att svenskar har något att oroa sig för i nuläget, men rätt ska vara rätt.

Som jag skrev efter att ha läst den senaste Lancet-rapporten, det är främst äldre med ett kroniskt sjukdomstillstånd som varit de med mest komplicerade sjukdomstillstånd.

Så rimligen kommer det samma att gälla i resten av värdeln, är du rimligt frisk så kommer detta att bli bra till slut.

http://www.thelancet-press.com/embargo/coronavirus4.pdf

99 stycken patienter som flyttats till ett centralt sjukhus för behandling.
Av dessa avled 11% i olika komplikationer som kan kopplas till 2019-nCoV.
Obs! Det är fortsatt 57 stycken av dessa 99 som är kvar på sjukhuset vid dokumentets slutdatum.
Det framgår inte hur sjuka dessa är.

40% av de sjuka hade historik av kronisk hjärt/kärl-relaterad sjukdom.
68% av de sjuka var män.
47% av de sjuka hade utsatts för "något" från Hunan Seafood market.
63% var egenföretagare.
67% var i åldern 50-70 år.

Jag anser att manliga, äldre egenföretagare på marknaden, med existerande sjukdomsbild löper den absolut största risken för att drabbas av allvarliga komplikationer kopplade till 2019-nCoV.
Citera
Medlem
somdeters avatar
Vem vare som fackin smitta?!?

Kina är en korrumperad diktatur. Att ta deras siffror för hård fakta är naivt.. tro det mer handlar om att inte sprida panik.. sjukhusen är fulla. Även om du blir sjuk nu i kina måste du stanna hemma.. går inte att säga hur många som är smittade och döda..

Inkubationstiden är väl 10-14 dar... eller? Om en månad vet vi 100 procent hur illa det är..

Vaxin? existerar väl inget stabilt vaxin mot nån influensa?? Eller?

Tills vidare går alla ut och slickar en kines i ansiktet för att visa dom att vi inte hatar dom
Senast redigerad av somdeter 2020-01-31 kl. 13:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du säger att alla sprider skit. Nu förstår alla att det är nåt fel på dig.
Du läser inte ens vad man skriver till dig, man måste repetera sig och nu har du tagit tid jag aldrig kommer få tillbaka.

Du ser inget konstigt med att 50-60 miljoner människor lämnar sina hem pga 20 dödsfall när det dör 10-100k personer i cancer årligen. Sedan dumförklarar du hela Flashback utan att förklara hur du tänker. Det ropar sociopat.

Jag väntar fortfarande på förklaringen varför så många får cancer.
Citera
2020-01-31, 12:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Jag hörde intervjun imorse på P4 med nån kvinna som var med och beslutade. Var i stil med att det inte fanns något stöd i lagen att tvinga någon i karantän, viruset hade fel klassning. Hon sa också ett fel, att man bara smittar när man visar sympton, vilket är fel om jag inte läst rätt?

Sjuka slappa sverige.

Man tror nu att viruset eventuellt kan smitta mellan människor men det kan man inte säga så mycket om än.
Vi uppfattar att det är liten sannolikhet att viruset skall nå oss i Sverige, men inte obefintligt.
Dom dödsfall som hittills varit i Kina har enbart drabbat människor som redan innan varit SVÅRT sjuka.
Om någon person ändå skulle komma hit med viruset så är är vården väldigt väl beredd.

Ungefär så: Biträdande smittskyddsläkare Västra Götaland Eva xxx

https://sverigesradio.se/vast Direktlänk saknas (scrolla)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in