2020-01-31, 10:45
Medlem
En bild på P*ernillas facebook upplagd i juni 2019 visar 5 barn i olika åldrar. Kan det vara den minsta på den bilden?
Citera
2020-01-31, 10:47
Medlem
Misstanken om brott mot griftefriden finns också. Vad betyder det? Har barnet dött och föräldrarna hanterat kroppen för att dölja det? Typ bädda ner i sängen?
Citera
2020-01-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Till tjejen på FB med samma namn? Nej, men det står att hon bor i Krokek, det ligger utanför Norrköping. Den aktuella adressen ligger centralt, i ett område som heter Östantill enligt kartan på hitta.se.
Jaha, jag trodde du menade att Styrmansgatan var fel.
Citera
2020-01-31, 10:51
Medlem
Kan det vara M*rk och Lind* L*mbert? *=a
Citera
2020-01-31, 10:51
Medlem
Finns det någon mer som kan verifiera adressen? Och våning.
Tidigare i tråden skrevs det att det inte verkade rätt med nr 34, och jag hittade nånting på nr 38.
Citera
2020-01-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Svårt att tänka mig att man styckar en tre åring. Oftast handlar det ju om en transportstyckning vilket är onödigt på ett treårigt barn. De ryms ju i en större väska, dessutom slipper man städa om syftet är att flytta kroppen från lägenheten.
Till ansvar för brott mot griftefriden dömes den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik…. Vad griftefridsbrott i just det här ärendet är, kan man bara gissa. Kan de ha behandlat flickan illa efter hennes död? På vilket sätt då? Styckning tror jag inte på.
Citera
2020-01-31, 10:57
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenonKiteon
Kan det vara M*rk och Lind* L*mbert? *=a

Min tanke med, de båda är trettionio år (fyrtioårsåldern), dock inbillar jag mig att de bor på våning ett (eller markplan). Jag har jag ej Facebook, kan således ej se om det finns kids i deras flöden.
Citera
2020-01-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Till ansvar för brott mot griftefriden dömes den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik…. Vad griftefridsbrott i just det här ärendet är, kan man bara gissa. Kan de ha behandlat flickan illa efter hennes död? På vilket sätt då? Styckning tror jag inte på.
Lagt i frysen kanske.
Citera
2020-01-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Om barnet drunkat, en eller båda får panik och bäddar ner barnet. Skulle det bli brott mot griftefriden då?
Citera
2020-01-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Lagt i frysen kanske.
Kära nån. Ja du - låter inte alls omöjligt. Men... då borde inte nån kallat på ambulans? Eller barnet kanske fortfarande levde då?

Fy fan.
Citera
2020-01-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Om barnet drunkat, en eller båda får panik och bäddar ner barnet. Skulle det bli brott mot griftefriden då?
Vet inte. Jag tror inte det. Då behandlades ju barnet med respekt. Å andra sidan får man ju inte olovligen flytta på en död kropp. Jag är inte säker på hur lagen ska tolkas. Att respektlöst hantera en kropp begriper jag ju att det blir ett brott - men om man av ren okunskap bär in ett dött barn i sängen och bäddar ner - då borde det inte vara ett brott. Men juridik är ju juridik - inget för känslosamma flashbackare….
Citera
2020-01-31, 11:04
Medlem
Det finns en J*onas L*agerbäck 40 år på vån 3, dock står han skriven själv på adressen men på sin profilbild på Facebook så finns en flicka som stämmer in på åldern. Han är sedan tidigare dömd i domstol.
Senast redigerad av lindajkpg 2020-01-31 kl. 11:08. Anledning: Missade åldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in