Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Hemskt vad jag tjatar men jag såg Sentios siffror och dom ser mer korrekta ut än vad Novus kräkte ur sig. Man kan se att det finns några som väljer mellan S och V, det är rätt uppfattat av Sentio. Att Sossarna nu fick tillbaka några från V, jag tror att V tömt ut sin potential vilket kommer att visa sig. Det går inte att rida på Jonas Sjöstedt längre.
Jag ser många framgångsfaktorer till för SD. Plastpåseskatten som inte gör någon glad och nu kommer det snart att svida i bilägarnas plånböcker. El-priserna har också stigit sista halvåret och det kan skapa ännu mer missnöje. Sentios resultat var lite bättre än vad jag räknat med. Detta bör firas men först vill jag läsa om att Stefan Löfvén kallas för landsförrädare inom poliskåren, jag njuter!
Min fetning.
Instämmer, speciellt när man vet att de lagt ner kärnkraften, det hade man inte behövt göra och då hade elpriserna inte ökat. SD ägde ju kärnkraftsfrågan.
Sen till plastpåsar kommer SD också gynnas för varje gång konsumenterna ser detta pris kommer man tänka på vilka jävla idioter som höjde priset och vilka som röstade emot.
KD gjorde bort sig fullständigt återigen och kommer tappa några väljare till M/SD. De behövs såklart för blocket men de förtjänar att vara ett MP stort parti kring 4% efter dessa två snedsteg.
En annan faktor jag tror många glömmer är att SD kommer gynnas av coronaviruset troligtvis. Många kommer vara oroliga över sjukvården eftersom den är på gränsen till kollaps redan som den är, den kommer öka statens kostnader och företagen kommer ta en smäll. Befolkningen kommer också vara oroliga över våra öppna gränser och att vi inte har koll på vilka som kommer in, man kommer vilja ha striktare gränser, SD gynnas.
Sverige idag är extremt sårbart för sånt här. Man kommer vilja ha en stark ledare och inte en clown som Löfvén dvs man kommer vilja ha Åkesson.