2020-01-30, 23:08
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Sakta, sakta börjar de gå upp för en del folk att WHO/FN inte är nått mera än propaganda portal för
Technokratisk NWO.

Tack för du påtalar det. I stort sett alla västvärldens stora organisationer används för propaganda och fungerar som verktyg i Deras verktygslåda att plocka fram när det behövs i olika situationer.
Citera
2020-01-30, 23:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
2 fall i Italien nu, någon som vet om det är dom som satt fast på en båt som inte fick lägga till i hamnen ?
Det verkar röra sig om kinesiska turister som nu isolerats i Rom.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
De blir inte isolerade.
Symptomfri spelar ingen roll om det smittar när de är symptomfria.

Följande närmast kriminella naivitet, så typisk nu-svensk, visar idiotin tydligt:

"Hur ska man vara säkra på att de stannar hemma under inkubationstiden?

– Ja, jag tycker att man ska utgå ifrån att folk är förnuftiga. Det här är ju personer som har vistats i det här området och har bra kunskaper om vilka effekterna skulle kunna bli om det blir en spridning i samhället, säger Anders Tegnell."

Utan att lägga någon värdering på karantän hemma eller i förvar så är det Tegnell säger något av det naivaste och mest korkade han någonsin har sagt.

Han utgår alltså ifrån att folk är förnuftiga, det är inte att iakttaga försiktighetsprincipen vilket borde vara hans rättesnöre nummer ett.

Jag är räddare för den mannen och vad han kan lyckas att åstadkomma än för viruset.
Senast redigerad av OY 2020-01-30 kl. 23:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo det är väl en varningsklocka men jag menar att vi inte ännu ser samma snabba spridning i resten av världen som vi sett i Kina.

Men visst, det är möjligt att det utvecklas till en sådan situation, helt klart. Men vi är inte där ännu.

Vad jag har förstått har man sett samma procentuella ökning utanför Kina som inom Kina, från de som är begåvade i matematik i tråden. Jag är tyvärr inte en av dem, men jag hoppas för allt jag är värd att de har fel.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Ang din inledning. En indisk man dog idag av viruset. 22år gammal och frisk i övrigt.. en cricketspelare. Verkar inte vara så man trott från början att det bara blir kritiskt läge för äldre och sjuka. Oroande..

Indiern dog i Malaysia förövrigt så tillgång till bra vård har funnits.

Källa: https://economictimes.indiatimes.com/news/politics-and-nation/coronavirus-tripura-youth-dies-in-malaysia/articleshow/73767341.cms?from=mdr
Handlar inte så mycket om ålder eller om bra sjukvård. Om viruset lyckas nå över 20 micro Mol/cl kroppsvävnad eller blod, så får lungorna stora problem, mycket vätska och klibbar ihop.
Citera
2020-01-30, 23:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Finns det någon vetenskaplig artikel om detta? Det är ju inte möjligt att bedöma kvaliteten på forskningen eller några analyser utifrån denna artikel.

Bara info från NHC... Så beror på om man litar på information från Kina?

Blev tex tyskarna smittade under deras kinesiska kollegas inkubationstid?

China’s National Health Commission (NHC) said on Sunday that the new coronavirus is contagious even in its incubation period,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Jaha så du ska shotta klorin då menar du eller vadå?
Nej alltså mer och någon i ens närhet blir sjuk så kan man städa och torka ev infekterade ytor med utspädd klorin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Precis det som det INTE kan göra om du använder huvudet. Hubei har låtit viruset som uppkom där härja i timmar, kanske dagar eller veckor, innan de tog till insatser. Självklart är spridningen där explosionsartad jämfört med andra ställen. Folk kommer också dö i mycket större utsträckning i Hubei då de ligger back i vården och antalet smittade är omöjligt att veta.

Ja det som hände i Wuhan var ju lite speciellt. Viruset fick en rivstart. På något sätt har det överförts från fladdermus till människa. Kanske genom mat, eller när man har fångat fladdermöss. Så säkert var det några som smittades tidigt. Sedan blev de sjuka och utvecklade lunginflammation. När de kom in på sjukhus så hade de ju inte en aning om vad de hade utan trodde det var vanlig bakterieinfektion.
Säkert fick de en hel del antibiotika som var verkningslös. Men det värsta var att de vårdades som vanligt utan smittskyddsutrustning. Vilket ledde till att personalen smittades. De smittade sedan anhöriga. Det tog väl någon månad innan man till slut kom fram till vad det egentligen handlade om och då hade många redan hunnit smittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Vad jag har förstått har man sett samma procentuella ökning utanför Kina som inom Kina, från de som är begåvade i matematik i tråden. Jag är tyvärr inte en av dem, men jag hoppas för allt jag är värd att de har fel.
Javisst det kan vara så men det betyder inte att dödligheten kommer att vara lika hög i framtiden som den var i början.
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Vad har folkhälsomyndigheten för ursäkt? De skrev ursprungligen att det inte sprids särskilt effektivt mellan människor. Ett logiskt organ skriver inte så. Ett logiskt organ skriver att faran och oklarheten är så pass stor att befolkningen ska utgå ifrån att det sprids mellan människor tills motsatsen är bevisad.

Jag känner så stort förakt till folkhälsomyndighetens inkompetens..

Håller med. Man bör uttrycka att man inte känner till hur lätt det smittar istället för att invagga i falsk säkerhet. Det är direkt ansvarslöst av en myndighet.
Citera
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hur e läget i snusklandet Kina idag da?? Spotta Rapa käka äckliga djur inte tvätta händerna osv??
Har du gasmask?? Skall du ta erbjudandet att bli hemflugen till sverige och bli satt i karantän hemma?

"The good ruler would war not against other countries, but against the common enemy—The Corona Flu from disgusting Chinese animals, for it is out of the Flu and ignorance that crime and disorder come"

Antar att du inte rest så mycket, gulligt. Men världen är lite större än Sverige förstår du, sånt som du, innanför 50-skyltarna, tycker är äckligt tycker miljontals är göttans! Och gissa vad, sånt som du tycker är gött finns det faktiskt folk som tycker är äckligt. Kolla upp pantentet först och återkom gärna sen. Tror du man började käka för dig äckliga djur för ett par veckor sen eller? Svar tack. Sen antar jag att du aldrig rapar, släppt en fjärt och att din skit luktar som en sommaräng, men det kräver jag ej svar på.
Citera
Medlem
Finns gott om intressant statistik på Twitter, men här är en bild på hur viruset sprider sig geometriskt:
https://twitter.com/biancoresearch/status/1222281399987658752

Jämfört med tidigare virus:
https://twitter.com/biancoresearch/status/1222932151886282753
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in