Video: STABIL beskjutning av SAA på västra Aleppofronten.
Citat:
#Syria: video showing insane bombardment on Rebel positions on W. #Aleppo front. In 50 seconds Regime fired more Grad rockets (120+) than Rebels during a whole month.
Ja det går fort nu. Det är enorm skillnad på HTS osv och SAA när man går på. Man är så söndersmulade att man inte kan hålla den strategiskt viktigaste staden i regionen i en timma.. Dom kan lika bra ge upp.
Turkiet, som vanligt sprattlar till och klagar till ryssland. Jävla kräk.
The Syrian Arab Army captured Maarrat Dibsah, Mardikh (Ebla) and Jobas from jihadist forces.
Only 2 km left to reach Saraqib and 13 km to reach Idlib City.
Video igen: Mycket bra video som visar hur Maarat al-Numan ser ut efter befrielsen - illa på vissa håll, bättre än förväntat på vissa håll -i mitt tycke.
Citat:
Battles for Syria | January 29th 2020 | Images from the newly liberated Maarat al-Numan
@sryhaber 43m43 minutes ago More Unconfirmed:Syrian army captured Tal Mardikh, Jobas, Hertamia and Qamhana.That means Syrian army is 2-3 km away from Saraqeb town.
Obegriplig taktik hos SA. Tvåfrontsmanövern med både Saraqib och Aleppo och att tränga fram mot hela m5 är fiffig, men var är kniptångsmanövrarna då? Mycket sårbart på den södra flanken. Inte för att jag tror det, men kanske har inte uamap(som är min främsta källa) hängt med i rapporteringen.