2020-01-30, 16:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är skillnaden?

Ryssland hade 184 misstänkta. 0 Hade viruset.
Citera
2020-01-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du kan inte likställa processer och produktioner i Asien. Med vilken kvalisort och säkerhet saker förverkligas är helt avhängigt köpares och leverantörs kompetens och avtal. Det finns gott om tillfällen i Asien där byggen färdigställs snabbt och bra. Det händer däremot aldrig i Sverige.

Om du drar alla byggen över en och samma kam i Asien, och drar generaliseringar sådär, så torde du vara relativt nyanländ.

Nej, jag har bott här i för många år. Men jag har inte kunskaper generellt om Asien. Mest Kina och Japan. Kul förresten att du uppskattade humorn i kommentaren. Upplyftande med personer som inte tar saker personligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag frågade Siam om en thai rapport han sett idag då jag inte sett någon och siffran 14 har hängt med i flera dagar. Det senaste jag läste från regeringen är att de är tysta sedan 3 dagar i Thailand. Vi som bor här litar inte på något som kommer från thai regeringen vad gäller siffror och annat.

De lämnade ut en rapport i dag, som gällde kl 12.00 i dag. Du kan själv läsa vad regeringen säger

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1846999/sixth-patient-discharged-8-remain-at-hospital
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Nej det blir ingen karantän.
Saxat från folkhälsomynd:

"Att sätta friska personer i karantän innebär en mycket stor inskränkning i de grundläggande individuella mänskliga fri- och rättigheter som vi har i Sverige, det är noga reglerat i smittskyddslagen under vilka omständigheter det får ske. Att placera personer i karantän är en kraftig åtgärd. I nuläget är det varken motiverat eller möjligt"

Dumma fanskap alltså

Detta är planerat. Jag blir mer och mer säker på det. Det är så oansvarigt så att det helt saknas ord.
Citera
2020-01-30, 16:56
Medlem
Citat:

"Att sätta friska personer i karantän innebär en mycket stor inskränkning i de grundläggande individuella mänskliga fri- och rättigheter som vi har i Sverige, det är noga reglerat i smittskyddslagen under vilka omständigheter det får ske. Att placera personer i karantän är en kraftig åtgärd. I nuläget är det varken motiverat eller möjligt"

Dumma fanskap alltså

ja det just sånt här man inte vill läsa. vad e det för kapitalt fel på våra myndigheter,
ber en stilla bön till att det drabbar beslutstagare i detta fall..

på riktigt,
Citera
2020-01-30, 16:57
Medlem
Citat:

Dumma fanskap alltså

Men va?! Ska de inte sättas i karantän nu ens när de vet att de smittar under inkubationstiden??
Skevt!
Citera
2020-01-30, 16:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Dumma fanskap alltså
Men att stoppa flyg från Kina är ju inte att sätta någon i karantän!
Citera
2020-01-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Vad gäller sjukvård, är diktaturen Kina ett shithole country.

Utdrag ur artikel från 29 december 2019:

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-50940827

Dom där rubrikerna är ju en piss i nilen om man jämför med vad som sker på Svenska sjukhus, vakna upp ur haschdimman.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Smittskyddsinstitutet ÄR Folkhälsomyndigheten numera (namnbyte). Om du inte menar den europeiska myndigheten i Solna?
Ja den menade jag, vad är deras fulla namn nu igen?
Citera
Medlem
Det verkar inte särskilt allvarligt. Om det hade det varit det så hade vi haft massvis med döda nu.
Citera
2020-01-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det verkar inte särskilt allvarligt. Om det hade det varit det så hade vi haft massvis med döda nu.

ju fortare en virus dödar desto bättre. smittspridningen syns snabbare,
Citera
2020-01-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
ja det just sånt här man inte vill läsa. vad e det för kapitalt fel på våra myndigheter,
ber en stilla bön till att det drabbar beslutstagare i detta fall..

på riktigt,
Det hjälper inte med en bön, det hjälper inte med en raket i r-mpan, vi har ingen talan och kommer aldrig få det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in