2020-01-30, 12:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
När en man är i tjugoårsåldern när han har sex, tillfälligt eller mer som i ett förhållande har ju inga problem med att hans preferens är kvinnor i tjugoårsåldern.

Inte blir det så stort problem när han är i trettioårsåldern heller.

Men sen, börjar, han upptäcka att en del av tjejerna i tjugoårsåldern inte ger samma gensvar som förut. De tittar förbi honom, eller ger ett artigt leende men går därifrån.

Det där är ett påstående som inte stämmer. Jag får mer intresse från tjejer och unga kvinnor nu i övre medelåldern, än vad jag någonsin fick som 20-åring. Jag får komplimanger från kvinnor nu också, det fick jag i princip aldrig som ung.

Citat:
Och har han då endast möjlighet att tända på tonåringar och de i tjugoårsåldern blir det väldigt tomt om man ser det från raggningsfronten. Och även vad gäller att ha ett förhållande kvinnor i tjugoårsåldern är mindre intresserade av att vara tillsammans med en femtioåring än vad andra femtioåringar är.

Det lättaste är att köpa sex. Då kan man välja och vraka, både ålder, utseende och aktivitet. Dessutom får man en sjuhelsikes variation. Jag tittar inte ens efter mediokra kvinnor 25-30+ längre.

Citat:
Folk i samma ålder har alltid varandra, men inte de som endast har tonåringar och tjugoåringar i sikte. Ju äldre de blir desto svårare blir det.

Den sexuell spänningen mellan unga tjejer och äldre män har alltid varit känd. Har du läst boken Lolita? Den skrevs av en anledning.

Citat:
Ska inte beskriva en åldrande mans kropp men inte är det något som en enda tonåring eller tjugoåring vill ta i med tång. Som kropp betraktat. Han kan ju ha annat att erbjuda förstås men hans kropp är inte som den var när han var i tjugoårsåldern.

Struntprat. Det finns massvis med fräscha män långt upp i åldrarna. Vilket århundrade är du född i? Folk är mer friska och aktiva nu än någonsin. Själv är jag i övre medelåldern, men är viril och uthållig som en 20-åring.

Citat:
Den åldrande mannens kropp går inte att jämföra med den välpumpade idrottande tjugoåringens.

Den unge mannens sinne går inte att jämföra med grå tinningarnas livserfarenhet, status och pondus.

Citat:
Män och kvinnor som gillar jämnåriga må ha det så mycket lättare och deras liv blir mer givande än de som växer ifrån allt som de älskar.

Varför är du så åldersnormativ och vad är du rädd för? Sexuell konkurrens från yngre kvinnor? Folk får väl vara kära knulla och ha kul över åldersgränderna. I många länder utanför Sverige är det väldigt vanligt att män tar sig yngre älskarinnor.

Citat:
Är det något som kan lösas med hypnos, samtalsterapi eller något annat? Någon som hört talas om någon metod att slippa detta lidande? För att ha sex är viktigt i livet.

Varför patologisera något som är fullständigt naturligt? Unga kvinnor och äldre män går ihop som ler och långhalm. Så har det alltid varit, och så kommer det alltid att vara. Det vet du nog innerst inne. Du är bara svartsjuk och missunnsam.
Citera
2020-01-30, 12:36
Medlem
Ser man ut som cruise ,pitt,clooney är det inga problem 😜

Plus har pengar 😊
Citera
2020-01-30, 12:37
Medlem
Neroxxs avatar
Det måste vara väldigt ovanligt att tända på ENDAST individer runt 20 år. Merparten kan säkert tycka att dessa ser bra ut (Om personen då själv är äldre) men det tror även att detta kan sägas om kvinnor äldre upp i åldrarna med. Nu har förstås folk olika smak, men har svårt att ses att det finns folk som endast tänder på kvinnor runt 20.

Men om vi leker med tanken att så är fallet. Visst generellt så minskar utbudet, däremot lär det vara enklare för män än för kvinnor. Då kvinnor tenderar att i högre grad söka uppåt i åldrarna när de letar partner. Men klart är att delen som skulle vara intresserad helt klart minskar. Det finns säkert kvinnor som har en vilja att söka äldre män.
Senast redigerad av Neroxx 2020-01-30 kl. 12:42.
Citera
2020-01-30, 12:37
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Varför tror du jag tror att alla män är sådana? Jag lever inte i en bunker, jag vet att män och kvinnor har förhållanden och sex i alla möjliga åldrar.

Jag undrar hur det är för en person som ENDAST kan tända på tjugoåringar.

Och om det går att lösa på något sätt förutom att de betalar tjugoåringar för sex?
Vissa går helt enkelt inte att diskutera med, de plockar fram sina personliga preferenser och utifrån detta drar de slutsatsen att alla andra måste tycka och tänka som dem.

Det är en intressant fråga du ställer. Och resultatet måste givetvis bli att dessa män i slutändan får leva utan sex om de inte har något extremt attraktivt för kvinnan att erbjuda. Tror många män underskattar vikten av kvinnors ålderspreferenser. Några år upp eller ner är givetvis inga problem, men få tjugoåringar finner en trettioåring attraktiv, och givetvis blir det än färre som finner en fyrtioåring eller femtioåring attraktiv.

Samtidigt är ju frågan hur stort bekymmer det verkligen handlar om, vi vet att de flesta mäns preferenser när det gäller ren attraktion är en kvinna i tidiga tjugoårsåldern. Men trots det verkar ju de flesta "nöja sig" med en jämnårig kvinna.
Citera
2020-01-30, 12:41
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Nu handlade tråden om just mäns situation, men visst kan du ha rätt.

Män kan köpa sex, men alla är inte ändå bekväma med sin egen åldrande kropp, att hon det lilla livet ska behöva stå ut med hans chipstuttar och allt vad det är.

Och frågan är vad kan man göra åt det. Kan man meditera över att förändra sin syn?
Nej jag tror inte man kan meditera bort att man tänder mest på kvinnor mellan 18-25, det är nämligen då kvinnor är som vackrast. Kvinnor över den åldern får fokusera på sin egen personlighet och intelligens.
Citera
2020-01-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nej jag tror inte man kan meditera bort att man tänder mest på kvinnor mellan 18-25, det är nämligen då kvinnor är som vackrast. Kvinnor över den åldern får fokusera på sin egen personlighet och intelligens.

Det var ju inte riktigt det jag tänkte på. Problemet jag tänker är ju för de herrar som vill ha familj och barn men känner stark avsky för kvinnor över 25. Det blir lite som för barn som vill ha en kattunge, den är inte kattunge så länge liksom. Ett familjeliv blir ju svårt om man känner sig äcklad av sina barns mor. Och att hon känner detta. Det finns ett problem där.
Citera
2020-01-30, 12:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Kvinnor i den ålder du nämner är de mest fertila. De blir lättast gravida och har alltså störst chans att föda en frisk och livskraftig avkomma. Det är därför vi män vill knulla dem. Många av dem dessutom. Begreppet "att sprida sin säd" finns av en anledning. Det här handlar om djupt nedärvda evolutionära instinkter, och är inget som går att ändra på. Eller ens bör ändras på.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-01-30 kl. 12:52.
Citera
2020-01-30, 12:51
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Det var ju inte riktigt det jag tänkte på. Problemet jag tänker är ju för de herrar som vill ha familj och barn men känner stark avsky för kvinnor över 25. Det blir lite som för barn som vill ha en kattunge, den är inte kattunge så länge liksom. Ett familjeliv blir ju svårt om man känner sig äcklad av sina barns mor. Och att hon känner detta. Det finns ett problem där.

Hur vanligt är detta, du har naturligtvis någon typ av underlag för din trådstart?
Citera
2020-01-30, 12:56
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Är man i en sån situation hade jag väntat till ungarna lämnat boet och genomlidit det. En del säger nog att man bara ska bryta upp men jag hade inte gjort det. Sen en vänskaplig relation till varandra för barnens skull.
Citera
2020-01-30, 13:00
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor i den ålder du nämner är de mest fertila. De blir lättast gravida och har alltså störst chans att föda en frisk och livskraftig avkomma. Det är därför vi män vill knulla dem. Många av dem dessutom. Begreppet "att sprida sin säd" finns av en anledning. Det här handlar om djupt nedärvda evolutionära instinkter, och är inget som går att ändra på. Eller ens bör ändras på.
Ja det låter logiskt, jag kan bara utgå ifrån mig själv och jag kommer inte börja ränna efter 25-åringar om jag skaffar barn och frugan kommer upp i åldern iallafall.
Citera
2020-01-30, 13:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja det låter logiskt, jag kan bara utgå ifrån mig själv och jag kommer inte börja ränna efter 25-åringar om jag skaffar barn och frugan kommer upp i åldern iallafall.

Du ska pröva att leva med samma kvinna några decennier. Sedan kan du uttala dig.
Citera
2020-01-30, 13:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Statistik från dating-siter visar på att män, oavsett egen ålder, föredrar 22-åringar.

Sen kanske det finns en skevhet i urvalet, då inte alla män hänger på dating-siter. Själv skulle jag aldrig ens överväga att nät-dejta, om jag vore single.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in