Citat:
När en man är i tjugoårsåldern när han har sex, tillfälligt eller mer som i ett förhållande har ju inga problem med att hans preferens är kvinnor i tjugoårsåldern.
Inte blir det så stort problem när han är i trettioårsåldern heller.
Men sen, börjar, han upptäcka att en del av tjejerna i tjugoårsåldern inte ger samma gensvar som förut. De tittar förbi honom, eller ger ett artigt leende men går därifrån.
Inte blir det så stort problem när han är i trettioårsåldern heller.
Men sen, börjar, han upptäcka att en del av tjejerna i tjugoårsåldern inte ger samma gensvar som förut. De tittar förbi honom, eller ger ett artigt leende men går därifrån.
Det där är ett påstående som inte stämmer. Jag får mer intresse från tjejer och unga kvinnor nu i övre medelåldern, än vad jag någonsin fick som 20-åring. Jag får komplimanger från kvinnor nu också, det fick jag i princip aldrig som ung.
Citat:
Och har han då endast möjlighet att tända på tonåringar och de i tjugoårsåldern blir det väldigt tomt om man ser det från raggningsfronten. Och även vad gäller att ha ett förhållande kvinnor i tjugoårsåldern är mindre intresserade av att vara tillsammans med en femtioåring än vad andra femtioåringar är.
Det lättaste är att köpa sex. Då kan man välja och vraka, både ålder, utseende och aktivitet. Dessutom får man en sjuhelsikes variation. Jag tittar inte ens efter mediokra kvinnor 25-30+ längre.
Citat:
Folk i samma ålder har alltid varandra, men inte de som endast har tonåringar och tjugoåringar i sikte. Ju äldre de blir desto svårare blir det.
Den sexuell spänningen mellan unga tjejer och äldre män har alltid varit känd. Har du läst boken Lolita? Den skrevs av en anledning.
Citat:
Ska inte beskriva en åldrande mans kropp men inte är det något som en enda tonåring eller tjugoåring vill ta i med tång. Som kropp betraktat. Han kan ju ha annat att erbjuda förstås men hans kropp är inte som den var när han var i tjugoårsåldern.
Struntprat. Det finns massvis med fräscha män långt upp i åldrarna. Vilket århundrade är du född i? Folk är mer friska och aktiva nu än någonsin. Själv är jag i övre medelåldern, men är viril och uthållig som en 20-åring.
Citat:
Den åldrande mannens kropp går inte att jämföra med den välpumpade idrottande tjugoåringens.
Den unge mannens sinne går inte att jämföra med grå tinningarnas livserfarenhet, status och pondus.
Citat:
Män och kvinnor som gillar jämnåriga må ha det så mycket lättare och deras liv blir mer givande än de som växer ifrån allt som de älskar.
Varför är du så åldersnormativ och vad är du rädd för? Sexuell konkurrens från yngre kvinnor? Folk får väl vara kära knulla och ha kul över åldersgränderna. I många länder utanför Sverige är det väldigt vanligt att män tar sig yngre älskarinnor.
Citat:
Är det något som kan lösas med hypnos, samtalsterapi eller något annat? Någon som hört talas om någon metod att slippa detta lidande? För att ha sex är viktigt i livet.
Varför patologisera något som är fullständigt naturligt? Unga kvinnor och äldre män går ihop som ler och långhalm. Så har det alltid varit, och så kommer det alltid att vara. Det vet du nog innerst inne. Du är bara svartsjuk och missunnsam.