Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-29, 23:21
  #27625
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon tycker inte att det ger lika mycket.

Hon fick frågan en gång av Aftonbladet och då svarade hon så här:



Och det stämmer nog. Att närvara personligen, och därigenom ha chans att knyta kontakter personligen och lära känna folk mer på djupet, ger nog mycket mer.

Är man en överklassunge som klär sig som en lodis så duger det inte
2020-01-29, 23:24
  #27626
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Är man en överklassunge som klär sig som en lodis så duger det inte
Hon är ju trendsettande. Gretaeffekten märks av i secondhandbutikerna.
Big Miss Lebowski
2020-01-29, 23:26
  #27627
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag samlar på använda toapapper. Det passar utmärkt att använda till denna sorgliga historia som detta är. Tur att realisterna inte går på den här bluffen.
Jag skulle vilja påstå att vi som tror på vetenskapen är realister medan ni andra är romantiker.
2020-01-29, 23:53
  #27628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Visst. Det är dramatiska ord. Men det innebär fortfarande inte att jorden går under om 10-15 år.

De där orden bygger sannolikt på en FN-rapport:



En stor mängd djurarter riskerar utrotning och olika ekosystem kommer att kollapsa. Inte om 10-15 år, men under detta århundrade eller därefter. Detta enligt rapporten.

Förmodligen har Greta läst rapporten och blivit upprörd.
Det är ett bra exempel på att Greta™ inte bara är okunnig, utan även obegåvad. Hon köper rakt av Extinction Rebellions budskap om att si och så många arter utrotas just nu. (Jag tänker inte besvära mig med att leta upp vilken siffra de fantiserar om just idag.) Men XR hänvisar till utrotning av arter som vi inte ens upptäckt existerar. Läs det igen. XR fantiserar om att det går att kvantifiera något som är fullständigt okänt! Den sortens fantasier lämnar de flesta bakom sig efter lågstadiet, men Greta™ köper uppenbarligen det paketet. Om något av mina barn hade hävdat något så imbecillt så hade det lett till långa föreläsningar om logik och vetenskaplig metod från min sida, det kan jag lova. Men Greta™ har inte föräldrar med bakgrund i naturvetenskaplig forskning.

Då kommer vi till ett logiskt dilemma. Låt oss låtsas att vi liksom Greta™ tror på budskapet från XR att ett kvantifierat antal (fullständigt okända) arter kontinuerligt utrotas pga de hemska klimatförändringarna: Varför utrotas inte några av de kända arterna pga de hemska klimatförändringarna? Varför väljer de stygga, människoskapade klimatförändringarna bara att utrota fullständigt okända arter? Tänk om Greta™ aldrig får den enhörning som hon önskat sig? Den här flickstackaren är kraftigt logiskt utmanad. Om det beror på självsvält, moderns alkoholkonsumtion under graviditeten, eller bara pga dåliga gener undandrar sig min bedömning. Men jag vet att ingen av mina söner (som båda har diagnosen Aspergers syndrom) behöver dra av sig mössan om de får en oförberedd fråga. Greta™ kan inte säga någonting utanför manus. Hur begåvat är det? Flickan är en marionett, ingenting annat.
2020-01-29, 23:57
  #27629
Medlem
Jofs avatar
Fler och fler TROR på Greta. Bilfirmor och industrimagnater talar om om koldioxidreduktion och koldioxidfrihet som realiteter. Bekymrade, men inser att det måste bli så.

Bara en del stubborn idioter försöker hålla emot. Idioter som blir mer och mer isolerade och marginaliserade som konstiga typer (vilket jag alltid ansett dom vara). Och som sådana så ömmar jag för dom. Försöker uppmuntra dom att hålla ut. Dom håller på sitt sätt liv i Gretamyten och tråden.

Greta loves you!

Kom ihåg.
Hon är sponsrad. Hon är lurad. Hon är bara tonåring. Hon har ingen utbildning. Hon har diagnos. Hon är ful. Hon luktar illa. Hon skolkar inte. Hon ljuger. Hennes mamma är vänster. Hennes pappa är en vekling. Hon gör av med koldioxid själv.

Har jag glömt något nu igen?

Ja, se citat i nedan inlägg. Hon är obegåvad!
__________________
Senast redigerad av Jof 2020-01-30 kl. 00:44.
2020-01-30, 00:21
  #27630
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är ett bra exempel på att Greta™ inte bara är okunnig, utan även obegåvad. Hon köper rakt av Extinction Rebellions budskap om att si och så många arter utrotas just nu. (Jag tänker inte besvära mig med att leta upp vilken siffra de fantiserar om just idag.)
Men nu är det ju IPCC som talar om utrotning så det är ju bara obegåvat att leta upp vad Extinction Rebellion tycker om detta.
2020-01-30, 03:18
  #27631
Medlem
vidrikfittanens avatar
Ryktas om att Greta fes sönder Arnolds Tesla. Greta överkonsumerar bönor , vilket vi kan se i skräphögen i Teslan. Greta äter bönor hela tiden och omges mer eller mindre konstant av fislukt. Flera vittnar om stanken i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To
2020-01-30, 06:38
  #27632
Medlem
I DN får vi nu veta att Greta varumärkesskyddar uttryck som "Greta Thunberg" och "Fridays för future", och att en stiftelse ska startas.

Det tog tid innan det kom igång. Möjligen som ett uttryck för verklig engagemang för miljön.

Nu är i alla fall byggnadsställningarna uppe för att kunna slå mynt av Sänkta Greta (ännu bråk varumärkesskyddat).
2020-01-30, 06:41
  #27633
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Barnens korstag ledd av en hjarnskadad anorektisk idiot. Mera vetenskap please

Om du väljer en skvallertråd kan du nog inte förvänta dig vetenskap.
2020-01-30, 06:47
  #27634
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
I DN får vi nu veta att Greta varumärkesskyddar uttryck som "Greta Thunberg" och "Fridays för future", och att en stiftelse ska startas.

Det tog tid innan det kom igång. Möjligen som ett uttryck för verklig engagemang för miljön.

Nu är i alla fall byggnadsställningarna uppe för att kunna slå mynt av Sänkta Greta (ännu bråk varumärkesskyddat).
Eller så vill hon slippa att andra använder dessa namn utanför Greta Thunbergs kontroll.
Hon borde passa på att skydd "Skolstrejk för klimatet" också.
2020-01-30, 07:01
  #27635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Eller så vill hon slippa att andra använder dessa namn utanför Greta Thunbergs kontroll.
Hon borde passa på att skydd "Skolstrejk för klimatet" också.

Klart! Hon får ju inga pengar för det.

Slår vad om att Sankta Greta kommer att listas bland Sveriges rikaste om tio år.

- Allt jag gör är för miljön, berättar Greta för tidskriften Money 2031.
2020-01-30, 07:08
  #27636
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Klart! Hon får ju inga pengar för det.

Slår vad om att Sankta Greta kommer att listas bland Sveriges rikaste om tio år.

- Allt jag gör är för miljön, berättar Greta för tidskriften Money 2031.
Många säger att Greta Thunberg inte har något värde alls, och du säger tvärtom att hon har ett jättestort värde.

Jag tror inte GT bryr sig om att bli rik, men blir hon det så är det ju aldrig fel.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback