Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
1. Har Farage rätt? Är det början på slutet för EU som vi nu ser?
2. Stämmer det att Italien, Polen och Danmark kommer att stå först i kön för att lämna EU? Eller finns det andra länder - som t.ex. Ungern - som kan tänkas ha lika brått att lämna EU när den dagen kommer?
3. Går det att rädda EU-projektet genom att montera ned överstatligheten och återgå till ett mellanstatligt samarbete med fokus på frihandel?
1. Ja det är slutet på det EU vi ser idag. Fler länder kommer att se att UK går bra och har kvar sin självständighet och kommer också vilja gå ur.
2. Fler länder kommer vilja gå ur men jag vet inte vem som kommer bli härnäst. Jag gissar på Italien men jag kan ha fel. V4 länderna kommer vilja gå ur när pengakranen sinar, vilket Brexit hjälper till med.
3. Även om dagens EU kommer försvinna kommer antagligen tullunionen finnas kvar, även UK kommer att vara i denna. Det bästa vore om EU gick tillbaka till frihandel och lämnade politiken. EU beslut ska inte vara bindande och varje land ska välja om de vill införliva en lag som EU föreslår. Den överflyttning av makt som t.ex. Sverige gjort till EU idag har varit skadlig på alla sätt, speciellt när EU är full av korrupta galningar.
EU är dött och en av anledningarna är massinvandringen. Alla är skittrötta på den och vill inte ha fler människor från MENA. Någon slags sammanslagning med mellanöstern och Afrika är bara sagofasoner, kommer aldrig fungera. En annan sak varför EU är dött är att de har ingen folkig förankring. USA har sin konstitution som ger befolkningen rättigheter och binder samman befolkningen. EU gick inte denna vägen ut var enbart ett elitprojekt där befolkningen ska vara deras slavar. Går man den vägen så kommer man misslyckas.
Brexit är egentligen inte anledningen till varför EU kommer att gå under men den accelerar undergången ordentligt. Oavsett Brexit eller inte så är EU på utgång.